יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השניים עשר של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



השבוע האחרון לא חידש יותר מדי, אלא הבהיר לאיזה כיוון סדרות מסוימות (מהמקבץ הקטן שעדיין שידר פרקים חדשים לפני חופשת החגים) נעות.

ברשת FOX אפשר כבר לקבוע בוודאות ש The Gifted לא תצליח להיות הצלחה גדולה עבור הרשת, אפילו לא בינונית. ככל שהעונה מתקדמת הסדרה מאבדת גובה. למרות שבשבוע שעבר הירידה הייתה מינורית במספר הצופים הכללי (מ 2.81 ל 2.78 מיליון צופים), העובדה שנותרו לעונה שלשה פרקים בלבד והסדרה מדשדשת בנתוני הרייטינג עם 0.8 נק' מדד בלבד בשבועיים האחרונים מצביעה על כך, שלהמריא מחדש היא כבר לא תוכל, אולי במעט, וגם עובדה זו לא תשפיע יותר מדי על הסיכויים שלה. מעניין גם לראות שאלו נתונים דומים מאד לאלו ש The Flash מנפקת עבור רשת ה CW בעונה זו, יכול מאד להיות שנכון לעכשיו, זוהי תקרת הזכוכית של סוג הסדרות הללו. וזאת למרות, שהסדרה התחילה בצורה סבירה עם 1.5 נק' מדד. צחוק הגורל הוא, שלמרות הנתונים הללו עדיין יש לה סיכוי לשרוד. לא מדובר בסיכוים מעולים, אך הם עדיין קיימים.

ברשת CBS, נתוני ערב יום ראשון של השבוע שעבר היו כבר בלתי נסבלים עבור הרשת. היא התרגלה לנתונים הגרועים של Madam Secretary, אשר לא מצליחה להתרומם מעבר ל 0.7 נק' מדד (וזה גם מה שהיא הניבה בשבוע שעבר) כמעט מתחילת העונה, אך הקריסה של Wisdom Of The Crowed ל 0.7 נק' מדד ול 6.11 מיליון צופים בלבד הייתה בגדר הפתעה לחלק מאנשי הטלוויזיה. אך ברשת יכולים לבוא בטענות לעצמם, משום שההודעה של הרשת שלא יפיקו פרקים נוספים לסדרה בוודאי שתרמה רבות לכך. את העובדה ש NCIS: Los Angeles הדרדרה ל 0.8 נק' מדד בלבד ול 7.53 מיליון צופים בלבד אפשר לתרץ בכך שהיא שודרה מול פרק סיום החצי הראשון של העונה של The Walking Dead. יהיה מאד מעניין לראות את נתוניה בפרקים הבאים וכיצד הרשת תגיב, משום שמדובר במותג חשוב מאד עבור הרשת, שבשנים האחרונות מתקשה לייצר להיטים ובמיוחד לאחר שבשנה שעברה נדמה היה שהיא מצאה לה משבצת שידור שבה היא מצליחה. גם במקרה הזה הרשת יכולה לבוא בטענות רק לעצמה לאחר שהיא הזיזזה אותה מאותה משבצת שידור שבה הצליחה בשנה שעברה בכדי להשיק דרמה חדשה, אשר בסופו של דבר בוטלה לאחר 13 פרקים.

ברשת ה CW שידרו פרקים חדשים של שלש סדרות בלבד. ועדיין, היה מעניין לראות כיצד Valor, אשר מנפקת את אותו מספר בנק' המדד (0.2) כמו Dynasty, עדיין מצליחה לנפק מספר צופים גבוה יותר ממנה, כאשר הגיעה בשבוע שעבר ל 760 אלף צופים וזאת למרות ש Supergirl לא שידרה פרק חדש לפניה וזאת בניגוד ל Dyasty (הניבה בשבוע שעבר 690 אלף צופים), אשר Riverdale מנפקת בעקביות לפניה נתונים של 0.5 נק' מדד וקרוב ל 1.5 מיליון צופים. אולי ברשת מחכים שהדמות של אלכסיס תצטרף לסדרה וניקולט שרידן, אשר מגלמת את הדמות תצליח להרים את הסדרה לגבהים כפי שג'ואן קולינס עשתה בדרה המקורית. עד עתה היא בגדר כישלון. במידה והיא לא תצליח להתרומם גם עם הצגת הדמות של אלכסיס הכישלון יהיה עוד יותר חמור וקשה יהיה לראות את הרשת מנפקת לה עונה נוספת, במיוחד כאשר היא גם לא מנפקת יותר באז כפי שהיה בתקופת הקיץ.

ברשת ABC בוודאי מאוכזבים מנתוני הסדרה Agents Of S.H.I.L.D.S. לאחר פתיחה סבירה, אשר שיפרה את נתוני שעת השידור ש Inhumans השאירה להם מ 0.5-0.4 נק' מדד ל 0.7 נק' מדד בפרק הראשון הכפול, הגיעה הצניחה שוב לאזור 0.5-0.4 נק' מדד ופחות משני מיליון צופים בשבועות האחרונים (בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 0.5 נק' מדד ו 1.84 מיליון צופים) ויצרה מצב שגם דרמת הקומיקס הוותיקה תהיה שוב בבעיית חידוש לעונה נוספת. למען האמת, שתי הסיבות העיקריות שהסדרה קיבלה עונה נוספת הן התגמולים משידורים בסינדיקציה  והעובדה שהיא מהווה מעין עוגן לעולם של מארוול ביקום הטלוויזיוני שהיא בנתה בשנים האחרונות, כולל ב"נטפליקס". יהיה מאד מעניין לראות מה יהיה גורל הסדרה בעונה הבאה מאחר ויש עוד 3 דרמות נוספות במצב דומה. האם יהיה נקיון אורוות כללי ? רק ימים יגידו. במצב הנוכחי, קשה להאמין שהסיכויים לטובתה.

ולבסוף, ברשת NBC שידרו פרק חדש של סדרה אחת בלבד בשבוע שעבר, אבל סוף סוף אפשר היה לגלות מה כוחה האמיתי של Chicago Med ללא עזרה סדרה מצליחה (בין אם זו This Is Us או "וויל וגרייס"). והתוצאות היו סבירות. הסדרה אמנם איבדה מעט גובה מ 1.2 ל 1.1 נק' מדד ומ 6.62 ל 6.20 מיליון צופים, אבל הירידה היא מינורית. אפשר גם לומר, שהיא התייצבה על אותם נתונים ש Chicago Fire מנפקת. אולי זו משבצת השידור שגורמת לנתונים. בכל מקרה, הרשת בוודאי מרוצה מכך. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה לקראת תום העונה, אבל נכון לעכשיו, הנתונים בסדר גמור והיא לא עתידה להתקל בבעייה לקבל עונה נוספת. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לא חידשו את the gifted לעונה שנייה?