יום שישי, 15 בדצמבר 2017

שלב סיכום עונה: Zoo, עונה שלישית: למה ?



כאשר סדרה מצליחה בדרך כלל היא זוכה לעונה נוספת. כך היה במקרה של העונה הראשונה של הדרמה Zoo של רשת CBS. הרעיון היה סביר, הסדרה התבססה על ספר מצליח והשחקנים היו לא רעים על המסך. ואז הגיעה העונה השנייה ודרדרה את הרמה ונתוני הרייטינג הגיבו בהתאם. אפשר היה לחשוב, שהרשת תלמד את מה שקרה ותבין שגם מכיוון שהנושא המרכזי של הסדרה בשתי העונות הראשונות, כלומר הניסיון למצוא תרופה לבעית המוטציה שהחיות עוברות בכך שהן תוקפות בני האדם, זו הייתה שעה טובה מאד גם לסיים אותה, וזאת למרות הקליף האנגר בתום העונה כאשר קלמנטיין, בתו המבוגרת בעשר שנים של מיץ' חוזרת וטוענת שאביה, שנחשב למת, עדיין בחיים והיא מעוניינת בעזרה לחלץ אותו. זה לא קרה. חבל.

אפשר היה להבין לו התסריטאים היו מביאים רעיון מקורי להמשך הסדרה, אך מה שבבסיסו היה רעיון הגיוני (מוטציה יכולה לגרום לחיות לתקוף, במיוחד אם מדובר בהינדוס של בני אדם) הפך לעוד סדרה הזויה שמתעסקת בחיות היברדיות שלא נראו מעולם ואשר דמות רשעה שולטת עלייהן ויש לה אג'נדה משלה. אתם רציניים ?

גם העובדה שלפתע פתאום כאילו משומקום יש לג'קסון אוז אחות שהוא לא שמע עליה בשם אביגיל (אתנה קרקניס), שהיא למעשה גם הינדוס גנטי כלשהו. זה נראה כאילו לקוח מעולם אופרת הסבון המושגע ביותר שיש.

עולם אופרת הסבון ממשיך כאשר מתברר שאבי תינוקה (של קלמנטיין (גרייס דזייני) בשם סאם פרקר (דילון דה מטס) הוא למעשה הבן של ג'קסון שנחשב כמת ואביגיל השתמשה בו לנקום בו בכך ששטפה לו את המוח נגדו. זו הייתה כבר הוכחה שהתסריטאים איבדו שליטה ומיצו את הרעיונות שלהם ולכן, הודעת הרשת על ביטול הסדרה בתום העונה היא הודעה נכונה בלי אפילו להתחשב בנתוני הרייטינג.

צריך גם לציין שהליהוק של גרייס דזייני כקלמנטיין הבוגרת היה ליהוק כושל, משום שהיא הייתה דוגמא נוספת לבות פלסטיק המאפפינת את אופרת הסבון, כאשר משחקה היה ילדותי ולא איכותי ולהסתמך על כך שהיא בלונדינית בעלת מראה נאה כבר לא מספיק יותר היום. ואני לא מדבר על העובדה שלפתע פתאם אברהם קנייטה, אחרי עשר שנים, הפך להיות מומחה לפתרון העקרות שהעולם כולו סובל ממנו.

בכלל, הניסיון של הפקות לנסות ולהתניע רעיון חדש בתוך סדרות שכבר נמצאות בשלב מתקדם לא מצליח יותר מדי, בוודאי שלא בנתוני הרייטינד. השנה זה לא סייע לעונה השלישית של Blindspot ולא לעונה השביעית של Once Upon A Time. הנסיון של הרשתות "לסחוט" את הלימון" עד הסוף בדרך כלל נידון לכישלון ולעיתים גם פוגם בזיכרון הטוב שנשאר מהסדרה. במקרה של Zoo, הזיכרונות הם לא כאלה מעולים, אבל ניחא...

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. הרעיון המרכזי של העונה טיפשי, הליהוק של דמות מרכזית נוספת שהתווספה לקאסט היה כושל והביצוע גרוע יותר מאופרת הסבון הגרועה ביותר שיש. בזבוז זמן אחד גדול. לא ברור כיצד כשלשה מיליון אמריקאים צפו בממוצע בעונה זו. דרך אגב, מדובר בכמחצית ממספר הצופים שצפה בסדרה בעונתה הראשונה. מסתבר שחלק ניכר מהצופים הבין עניין מהר מאד...

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

ת'אמת שהפסקתי את ZOO באמצע העונה השניה.

יש מקרים שאין ברירה וצריך לצאת עם משהו חדש, דוגמה טובה לכך היא Blindspot שציינת.
הסיפור של 2 העונות הראשונות נגמר ואני אישית אוהב את החלק של רומן.

למרות שאני חושב שעניין החתונה לא היה צריך לקרות, לפחות אי-אפשר לומר שהיוצרים החליטו לסחוט את ה"מתח" בין 2 הדמויות הראשיות.
-המתח במרכאות כי הוא פשוט אינו מורגש, אם כבר מורגש אז אצל שאר הסוכנים בסדרה.


עוד סדרה שגם הייתה חייבת ללכת עם משהו חדש ולא ציינת היא BlackList שאחרי שסיימו את השאלה "מי האבא" הם צצו במשהו חדש.

מה שאני מנסה לומר זה שיש מקרים ויש מקרים.