יום חמישי, 13 ביוני 2013

ניתוח: רשת ABC בעונת 2013-2012: האם רשת ABC בסכנה להפוך לתואמת רשת NBC ?



שבוע הצגת הלוחות החדשים של חמש רשתות האמריקאיות הגדולות מאחורינו והגיע הזמן להמשיך בסקירת מצב הרשתות בעונת 2013-2012, כאשר מילה אחת יכולה להתאים: נורא. מאמר זה יתמקד ברשת ABC, אשר הניצחון הגדול ביותר שלה יכול להצטייר כעלייתה של Scandal. למרבה הצער, כמו בעונה שעברה, רשת ABC בזבזה מיליוני דולרים על סדרות חדשות, אשר לא הגיעו (או יגיעו) לשום מקום.

היכן הרשת עומדת ?

בשעה שניתן להגדיר את מצבה של רשת NBC כ"נאבקת לשרוד" ורשת FOX סבלה מכה ניצחת בירידה התלולה ברייטינג של "אמריקן איידול", רשת ABC סבלה מספר מהלומות ממבקרי הטלוויזיה. כמו כן, הרשת עומדת לסיים במקום הרביעי מבין חמש הרשתות הגדולות, וזאת רק בפעם השנייה בחמישים השנים האחרונות. הרייטינג הכולל של הרשת בנתוני הדמו ירד ב 8 אחוזים (כפול מ 4 האחוזים של רשת NBC). התוכנית Dancing With the Stars נפלה מהר וחזק יותר מ"אמריקן איידול" בעונה הנוכחית עם 30%. הלהיט הגדול ביותר של הרשת בשנה שעברה, Once Upon a Time, ירדה בכמעט 10% לעומת העונה הראשונה. יתרה מכך, למרות שהרשת השיקה 12 סדרות חדשות, היא לא יכולה להתהדר בהן יותר מדי: Nashville הצליחה בצורה סבירה בלבד ביום רביעי, אך כל השאר: Zero Hour, Red Widow, 666 Park  Avenue כשלו. רשת ABC גירשה את Happy Endings מיום רביעי ליום שלישי ובכך חרצה את גורלה של קומדיה שהיה לה באז, אך כל שאר הקומדיות החדשות האחרות שעלו בימי רביעי כשלו: The Neighbors, How to Live with Your Parents for the Rest of Your Life,
Family Tools.

עדיין, לא הכל שחור ברשת ABC, לגמרי לא. חשוב להבחין, שהסיבה היחידה שרשת NBC ניצחה את רשת ABC היא בשל העובדה שהכניסו למשוואה את ערב הפוטבול של ימי ראשון של רשת NBC, אשר העניק לה הזנקה גדולה מאד בהעלאת הנתונים. הרשת גם מצליחה בקרב קבוצת הצופים שלמדו לפחות 4 שנים בקולג' ומרוויחים מעל ל 100 אלף דולר בשנה, כאשר יש לרשת בקבוצה הזאת של נתוני הדמו 10 תוכניות מתוך 30 הבכירות. כמו כן, Scandal זינקה במפתיע השנה בניגוד לעונה הראשונה הבינונית שלה ויצרה ביחד עם Grey's Anatomy בלוק של השעות 11-9 ביום חמישי בערב. ובשעה שהסדרה Modern Family איבדה השנה בנתוני הרייטינג למעלה מ 10%, היא עדיין עם נתונים גבוהים בימי רביעי. רשת ABC צריכה גם לקבל מחמאות עבור הגדלת הקהל עבור שתי תוכניות הריאלטי שלה: The Bachelor ו Shark Tank, שתיהן עלו בלמעלה מ 10% בעונה שכמעט כל תוכנית בכל חמש רשתות הטלוויזיה האמריקאיות איבדה גובה.

הכאב הגדול ביותר של הרשת.

התוכנית Dancing With the Stars ניפקה נתונים סולידיים בערבי ימי שני ושלישי, אך עושה רושם שהחמצן יצא לחלוטין מהבלון הזה. אלא אם בהפקת התוכנית יצליחו ללהק כוכבים אמיתיים, או לשכנע את ריס ווית'רספון להשתתף, נראה ש Dancing With the Stars לא תחזור להיות להיט גדול בעתיד הקרוב, אך גם לא תבוטל בעתיד הקרוב (היא מביאה כמות גדולה של צופים מבוגרים), יהיה מעניין לראות אם רשת ABC תחליט לערוך לתוכנית Dancing With the Stars מקצה שיפורים לפני שהיא תחזור לאוויר (מלבד העובדה שהורידו לה את תכנית התוצאות בימי שלישי).

בשורה התחתונה.

לרשת ABC יש מספר בעיות, אך בניגוד לרשת NBC, עדיין יש לה מספר להיטים גדולים במהלך השבוע
(Modern Family, Scandal, Once Upon a Time) ומספר להיטים בינוניים (The Middle, Shark Tank), אשר יוכלו לסייע לה להזניק את התוכניות חדשות שלה. אם רשת ABC תצליח להשיג לעצמה ניצחון אחד או שניים מעונת הפיילוטים הנוכחית, ואם היא תצליח לשמר את המומנטום של Scandal, תגרום לעליית הנתונים של Nashville ותשכנע צופים לצפות מחדש ב Revenge המתחדשת (היוצר מייק קלי עוזב), ברשת אולי יוכלו לזנק מחדש בעונה הבאה. מצד שני, יותר מדי אולי...


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

nbc כרגע במגמה של עלייה, fox וabc בירידה.
הבעייה של abc לדעתי היא העובדה שהם מראש פונים לקהל יעד מסויים וזהו.
בערוץ ויתרו על קהל היעד הגברי.
כל הריאליטי, הקומדיות והדרמות פונים לנשים כמטרה עיקרית.
זה דבר שלערוץ ברודקאסט אסור שיקרה.
אפילו לרשת כמו cbs, שקהל היעד המובהק שלה הם אנשים מבוגרים שאוהבים דרמות משטרה, יש קומדיות שפונים לצעירים ומצליחים אצלם (המפץ הגדול), ויש להם גם את המירוץ למליון והישרדות- ריאליטי שפונה להלים רחבים יותר.

אז נכון שהם מנסים להעלות בכל שנה סדרה אחת "גברית", אבל הבעיה היא, שאחרי שהם ביטלו כל כך הרבה סדרות "גבריות", אנשים לא רוצים להתחיל לצפות בסדרות כאלה כי הם יודעים מראש שהם יבוטלו.

אנונימי אמר/ה...

ראית את העונה ה5 והאחרונה של 90210 ? אם כן אתה יכול לעשות שלב סיכום עונה ( או סדרה חח ) כמו שאתה עושה תמיד לסדרות ? .. תודה ושבת שלום ;)

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על הסדרה The O.C ? ובכללי איך היא בין אופרות הסבון החדשות שקיימות .. ? ( בלי ספויילרים בתשובתך ) .. :)

אלעד אמר/ה...

מה תהיה העלילה של הספין אוף של שקרניות קטנות ויפות?
מה דעתך על העונה הרביעית של יומני הערפד?
מה הסרט אקשן הכי טוב שראית?
מה המותחן הפסיכולוגי הכי טוב שראית?

אנונימי אמר/ה...

למה once upon a time תורגמה כ"עד עצם היום הזה" ולא "היה היה פעם"?

אנונימי אמר/ה...

בנוסף לזה שמעליי, יש הרבה סדרות שמעוותים להם את השמות... למה?