יום רביעי, 19 ביוני 2013

11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו (חלק ג).




מאת: D1D1.

מרלין מונרו נחשבת לסמל הסקס של המאה העשרים (אם כי, לפי דעתי, היום היו רואים בה יותר מוצר פלסטיק). רבים נוטים לחשוב עליה כיום במונחים רומנטיים, כפי שניתן גם לראות בסדרה Smash של רשת NBC, אך הם לא מבינים, שמדובר באחת הנשים המתוסבכות והשנויות במחלוקת של המאה העשרים, עם רמת שאיפות מטורפת, אשר גרמה לחיסול שני הנישואים הראשונים שלה ובעקיפין, גם למותה. סמל סקס אשר הלכה לעולמה ב 5 באוגוסט 1962, כשהיא בת 36 בלבד.

להלן 11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו.


1. בעת צילומי הסרט Picture of No Return, מרלין מונרו ורוברט מיצ'ם, אשר כיכבו בסרט, נתקעו עם הסירה שלהם על אבנים באמצע הנהר ורגעים ספורים לפני שהם עמדו להתהפך שני אנשי פעלולים הגיעו אליהם עם סירת הצלה ולקחו אותם מהאזור. בשלב מאוחר יותר של צילומי הסרט, מרלין גם עיקמה את הקרסול והיו צריכים לשים לה גבס, אך שלי ווינטרס, חברה של מרלין שעבדה על סרט אחר בסמוך לצילומים לסרטה של הכוכבת הגדולה, טענה שנים לאחר מכן שמרלין הגזימה בחומרת הפציעה בכדי לזכות בסימפטיה. דרך אגב, מרלין מונרו לא אהבה את הסרט הנ"ל וקראה לו "מערבון שהמשחק בו היה בדרגת חשיבות שלישית."

2. בסוף שנת 1954 "אולפני FOX" הציגו בפני מרלין את הפרויקט הבא בו היא אמורה הייתה לככב:
The Girl in Pink Tights. בתחילה השחקנית, אשר הייתה אמורה להרוויח 1500 דולר לשבוע (בעוד שפרנק סינאטרה היה אמור להרוויח 5000 דולר לשבוע) רצתה לשדרג את שכרה, אך באולפנים סרבו. לאחר מכן, היא ביקשה לקרוא את התסריט לפני שתתחייב על השתתפות בצילומים, אך באולפנים סרבו שוב. בשלב כלשהו באולפנים שלחו לה את התסריט וברגע שהיא קראה אותו היא מיד אמרה לא. באולפנים מיד השעו אותה. מה עשתה מרלין ? החליטה להינשא לג'ו דימג'יו, שחקן הבייסבול האגדי, ב 14 בינואר 1954, בתוך תקופת הצילומים. מספר ימים לאחר החתונה, ב"אולפני FOX" הודיעו לה שהכל יישכח אם תחזור לעבוד. התוצאה הייתה: שביתת נשק בין הצדדים, שכרה של מרלין שודרג והפקת הסרט הוקפאה עד להודעה חדשה.

3. כבר בירח הדבש שלה יחסיה עם ג'ו דימג'יו עלו על שרטון, לאחר שאחד החיילים ששהה באיזור בו הם שהו ביפן שאל אם היא תוכל לשמח את החיילים בקוריאה. מרלין התלהבה, אך ג'ו פחד מהסכנה שבמהלך. בסופו של דבר, מרלין הוטסה במסוק לאזור למרות ההסתייגויות של בעלה הטרי, עובדה שגרמה לכעס מצידו. התוצאה של המסע בן 4 ימים לקוריאה הייתה: דלקת ריאות ו 40 מעלות חום. ג'ו טיפל בה והיה לצידה לכל אורך מחלתה.

4. מערכת היחסים בין מרלין מונרו וג'ו דימג'יו המשיכה להידרדר בגלל שתי סיבות עיקריות: הפרסום המאסיבי של אשתו אותו הוא לא סבל, והעובדה שליהקו אותה רק לתפקידים של בלונדינית סקסית וטמבלית. בשל הבעיות שהיו לה בבית מרלין התעלפה 3 פעמים על הסט של הסרט There's No Business Like Show Business. ג'ו הגיע להיות לצידה רק באחד מהמקרים ולא טרח להיות לצידה בשני האחרים.

5. היחסים בין מונרו ודימג'יו רק החמירו בעת צילומי הסצנה המפורסמת של הסרט "חטא על סף ביתך" (בתמונה) בה היא עומדת מעל לפתח אוורור, כאשר מתחת עוברת הרכבת ומעלה פרץ אוויר גדול, אשר גורם לשמלתה להתנופף. לטענת השחקנית, בתחילת הסצינה התחושה הייתה נעימה והיא גם הייתה אמורה להיות הומוריסטית, אך בילי ויילדר (הבמאי) רצה לצלם את הסצינה שוב ושוב, ובכל פעם הקהל (יותר מאלפיים אנשים היו במקום בשעת לילה מאוחרת) צעק שמרלין תראה להם עוד ועוד (מגופה). ג'ו, אשר נכח במקום, לא יכל לסבול זאת, החל לקנא וברח מהמקום כשהוא כועס מאד במיוחד על כך שהמצלמות החלו להתמקד באבר המין של אשתו. לא עבר זמן רב מאז האירוע והשניים הגישו בקשה לגירושין.

6. מחורף 1954 ועד תחילת 1956 מרלין לא עבדה בשל הסיכסוך שלה עם "אולפני FOX". באותה תקופה, מרלין שהתה בניו יורק ולכל מקום שהיא הלכה עקבו אחריה 6 נערים, אשר כינו את עצמם The Monroe Six. מדובר היה בשישה נערים בגילאי תיכון. עובדה זו שעשעה את מרלין וגם גרמה לה הנאה (בתקופה הזאת היא כבר הייתה בסביבות גיל ה 30). בשלב כזה או אחר כל אחד מהם פגש אותה. לחיוב צריך לציין שלא קרה ולו פעם אחת שהם שיבשו את שגרת יומה של השחקנית וכן בכך שהם אספו חומרים שהביוגרפים של מרלין חשבו שנים אח"כ שהיה חומר נהדר. לאחר שהיא נישאה לארתור מילר היא גם ערכה עבורם מסיבה בחווה של מילר.

7. באמצע שנות החמישים הלחץ החל לתת את אותותיו בסמל הסקס של הדור. מרלין הגיעה למצב שהיא לא יכלה לישון וכדורי Seconal היו תמיד באזור שלה. המצב שלה החמיר ככל שהשנים נקפו ובמיוחד במצבי לחץ, כאשר היא הייתה גם נכנסת להתקפי היסטריה, במיוחד בעת צילומי הסרט The Prince and the Showgirl, כאשר היא הגיעה לצילומים שעות אחרי הזמן שנקבע והיו גם ימים שלא הופיעה בכלל. רק בתום צילומי הסרט היא התנצלה בפני הקאסט וחברי ההפקה על התנהגותה. המצב החמיר בשנת 1957, כאשר מרלין נכנסה להריון, אך הייתה חייבת לסיים את ההריון בשל דלקת רירית הרחם, ובשל כך היא גם נכנסה לדיכאון ובשנת 1958, בעת צילומי הסרט Some Like It Hot כבר הצטרפה לכך בעיית אלכוהול קשה, אשר החמירה בשל ההפלה שעברה לאחר הצילומים כתוצאה ממאמץ ובשל כישלון הניתוח שעברה בשנת 1959 בכדי שיהיה לה סיכוי טוב יותר להיכנס להריון. מרלין, אשר נאבקה כבר ב"שדים" שלה, נאלצה להוסיף אחד נוסף והוא אי ביטחון לגבי נשיותה.

8. ב 31 בדצמבר 1955 הגיע יום הניצחון של מרלין מונרו כאשר "אולפני FOX" החליטו להיענות לכל בקשותיה. עליה ל 100,000 דולר לסרט, אישור שלה לתסריט, לצלם ולבמאי. דובר על חוזה בסדר גודל של 8 מיליון דולר !!! זה היה גם החוזה האחרון שמרלין מונרו תחתום עם "אולפני FOX". החוזה הזה גם היווה בעתיד פתח לכוכבים נוספים לדרוש את אותם תנאים. ולחשוב, שרק שנה וחצי קודם לכן, "אולפני FOX" השמיצו אותה בכל דרך אפשרית ויצרו מצב שאף אולפן לא ירצה לעבוד איתה. אקט החתימה גם גרם לכך שהעיתונות החלה להתייחס אליה ואל חברת ההפקות שלה ברצינות, לראשונה בחייה, ולא רק כסמל סקס.

9. ב 29 ביוני 1956, ביום שבו ארתור מילר (בעלה השלישי של מרלין) ומרלין מונרו עמדו לקיים מסיבת עיתונאים ולהודיע על חתונתם, הרכב של העיתונאית מארה שרבטוף נקלע לתאונת דרכים (התנגש בעץ) בשעה שרכבה רדף אחר רכבו של ארתור מילר. העיתונאית מתה זמן לא רב לאחר מכן. מאוחר יותר באותו ערב השניים התחתנו בטקס אזרחי ויומיים לאחר מכן הם נישאו בטקס יהודי.

10. מרלין כל כך אהבה את בעלה והעריצה אותו עד אשר היא החליטה להתקרב אל היהדות (הדת של בעלה). הרעיון להינשא בטקס יהודי היה שלה.

11. הבעיות במערכת הנישואין של מילר ומונרו הגיעו מהר מאד. ארתור מילר (שמונרו למעשה פירנסה אותו באותם ימים משום שכמעט ולא הייתה לו הכנסה) לא אהב את התנהגות הדיווה של אשתו בעת צילומי הסרט
The Prince and the Showgirl. הוא כתב על כך ביומנו האישי ועשה את מה שאסור לגבר לעשות: הוא השווה את מרלין לאשתו לשעבר (אותה עזב למענה) ולא במובן החיובי. היו גם ביוגרפים של מרלין מונרו שהרחיקו לכת וטענו שהוא קרא לה ביומן "זונה". בכל מקרה, מרלין הצליחה לקרוא את הדברים הללו וחשה נבגדת בעיקר בשל ההערצה הגדולה שהרגישה לבעלה, בוודאי יותר מלבעלים הקודמים שלה.

אין תגובות: