יום ראשון, 16 ביוני 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: פלאות, 90210, אאוריקה, יומני הערפד, היה היה פעם ועוד...

בהמשך לשאלתו של רועי משבוע שעבר:

האם יצא לך לצפות בסרט החדש פלאות? אם כן מה דעתך?



תגובה:

לא, לא יצא לי לראות את הסרט, כשאראה (אם ייצא לי) אחווה את דעתי.

משום מה ממשיכים לשאול אותי על סדרה מתה:

ראית את העונה האחרונה של 90210 ?? אם כן מתי תעשה סיכום (סדרה) עונה וכל זה?



תגובה:

כן, צפיתי בעונה האחרונה, אבל כבר מיציתי את מה שיש לי להגיד על הסדרה. אני לא מתכוון לפרסם סיכום על העונה האחרונה וגם בכלל.

השאלה הבאה מגיעה מגיל לגבי סיכום הסדרה שעשיתי על Eureka:

והשאלה היא אם לראות הכל, או רק את שלושת העונות...?



תגובה:

כמו שאני אומר תמיד, עדיף לראות את שלש העונות הראשונות וכאשר מגיעים לעונה הרביעית לנסות לראות אם זה עדיין מעניין אתכם, פשוט אני נותן הודעה מוקדמת לצופים, לצפות לירידה ברמה בתחילת העונה הרביעית. הצופים צריכים לעשות את שיקול הדעת שלהם ולהחליט.

השאלה הבאה מגיעה מאדיר לוי:

מה אתה חושב על הסדרה The O.C ? ובכללי איך היא בין אופרות הסבון החדשות שקיימות .. ? ( בלי ספויילרים בתשובתך ) .. :)



תגובה:

העונה הראשונה של הסדרה הייתה מעולה, במיוחד עבור סדרת נוער. החל מהעונה השנייה חלה ירידה דרסטית והיא הפכה לסבוניה שקשה לראות.

ועכשיו, מקבץ שאלות מאלעד:

1. מה תהיה העלילה של הספין אוף של שקרניות קטנות ויפות?

2. מה דעתך על העונה הרביעית של יומני הערפד?

3. מה הסרט אקשן הכי טוב שראית?

4. מה המותחן הפסיכולוגי הכי טוב שראית?



תגובה:

1. הסדרה תעסוק בעיירה שמזה זמן רב סובלת מקללה. כמו בסדרת האם, גם בסדרה זו יהיו חבורת נערים ונערות במרכז.

2. רק עכשיו התחלתי לצפות בה, ייקח לי זמן רב עד שאסיים לצפות בכל העונה (אני רואה אותה בקצב של פרק לשבוע ואני רק בפרק השני), כשאסיים לצפות אדווח את דעתי.

3+4: אין דבר כזה סרט האקשן או המותחן הפסיכולוגי הכי טוב, תמיד יהיו מספר סרטים כמו: בגזרת האקשן: שליחות קטלנית 1 ו 2, נשק קטלני (כל הסדרה), שקרים אמיתיים, אינדיאנה ג'ונס (שלשת הסרטים הראשונים) ועוד...בגזרת המותחנים הפסיכולוגיים היו סרטים טובים כגון צבע הלילה, פנים אל פנים, אינסטינקט בסיסי (הראשון בלבד) ועוד...

שתי שאלות דומות:

שאלה ראשונה:

למה once upon a time תורגמה כ"עד עצם היום הזה" ולא "היה היה פעם"?

שאלה שנייה:

בנוסף לזה שמעליי, יש הרבה סדרות שמעוותים להם את השמות... למה?



תגובה:

לגבי Once Upon A Time, יכול להיות שבגלל שהאירועים מתרחשים בהווה (או במילים אחרות "בימינו") אז חשבו להפוך את התרגום ל"עד עצם היום הזה".
לגבי עיוות השמות הכללי, צריך לשאול את המתרגמים, כי גם לי לפעמים קשה להבין.

4 תגובות:

mip אמר/ה...

לדעתי "עד עצם היום הזה" זו הברקה תרגומית. בניגוד לאנגלית שבה הסיפור מסתיימים ב happily ever after, בעברית הסיפור הנגמר ב "והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה". העובדה שלקחו את הסיפורים מהעולם השני והעבירו אותם לזמן הזה ולעולם הזה, הופך את השם בעברית בעיני להרבה יותר טוב מהשם באנגלית כי יש בו כפל משמעות שלא קיים בשם האנגלי.
יש כל כך הרבה סדרות שהתרגום של השם שלהם הוא כל כך גרוע. דווקא כאן הוא מצויין בעיני.

חוץ מזה היה היה פעם עלול מאוד לבלבל בגלל השם הדומה לסדרת הילדים המצויירת, החינוכית והמיתולוגית משנות ה80.

חן אמר/ה...

קנדל ג'נר יקירת הבלוג, ברצינות?
מזמינה אותך לקרוא את הכתבה:
http://www.xnet.co.il/xo/articles/0,14718,L-3101056,00.html

ציטוט קטן מתוכה:
"קריס, האמא הכל יכולה של המשפחה, עמלה בימים אלה על הרגע שאחרי "משפחת קרדשיאן" - תוכנית טוק־שואו סטייל "אופרה ווינפרי", שגורמת למפיקי הוליווד בעיקר לצחקק בשיחות הברזייה, וקנדל הצעירה, כך מספרים, לא ממש תצליח כדוגמנית כי למרות גבעוליותה. ככה זה כשחסר משהו שהוא די חיוני אצל דוגמנית: קוראים לזה יופי."



בהתחלה לא אהבתי את הקרדשיאנס אבל אחרי שצפיתי בעונות 2-6 התאהבתי.
קים וקורטני יפות, אבל קנדל וקיילי- הן מטופחות.

אפשר להגיד שעכשיו אחרי כ"כ הרבה עונות האהבה שלי למשפחה נהפכה למשפחה שקשה לסבול, כמה נמוך הם יכולים לרדת? (אשכרה צילמו את קורטני יולדת, זה לא אמור להיות רגע אינטימי?!)

בקיצור התאכזבתי ממך קשות על הבחירה.

אנונימי אמר/ה...

לא הצלחתי להבין בסוף, האם Body Of Proof
התבטלה סופית??? כיווון ושודרו 13 פרקים סה"כ לעונה השלישית. לא תהיה עונה רביעית? האם כנ"ל גם לגבי Emily Owens M.D?
תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

בבקשה תעשה סיכום סדרה ל 90210 !! הרבה צופים בה וצפו בה פה בארץ ומאז שאתה קיים נראה לי אתה מפרסם דברים עליה עוד לפני שנים .. תודה! ;)