יום ראשון, 23 ביוני 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Da Vinci's Demons, 90210, Body of Proof, The Newsroom, Hart Of Dixie, Rating ועוד...

קיבלתי התייחסות מחן לגבי יקירת הבלוג של השבוע שעבר: (עברה עריכה)

קנדל ג'נר יקירת הבלוג, ברצינות?
מזמינה אותך לקרוא את הכתבה (שעסקה בה):

ציטוט קטן מתוכה:
"קריס, האמא הכל יכולה של המשפחה, עמלה בימים אלה על הרגע שאחרי "משפחת קרדשיאן" - תוכנית טוק־שואו סטייל "אופרה ווינפרי", שגורמת למפיקי הוליווד בעיקר לצחקק בשיחות הברזייה, וקנדל הצעירה, כך מספרים, לא ממש תצליח כדוגמנית כי למרות גבעוליותה. ככה זה כשחסר משהו שהוא די חיוני אצל דוגמנית: קוראים לזה יופי."

בהתחלה לא אהבתי את הקרדשיאנס אבל אחרי שצפיתי בעונות 2-6 התאהבתי.
קים וקורטני יפות, אבל קנדל וקיילי- הן מטופחות.

אפשר להגיד שעכשיו אחרי כ"כ הרבה עונות האהבה שלי למשפחה נהפכה למשפחה שקשה לסבול, כמה נמוך הם יכולים לרדת? (אשכרה צילמו את קורטני יולדת, זה לא אמור להיות רגע אינטימי?!)

בקיצור התאכזבתי ממך קשות על הבחירה.



תגובה:

את האמת ? לא יודע מי זו בכלל, לא ראיתי ולא אראה את הקרדשיאנס גם אם ישלמו לי, בעיקר משום שלפי דעתי תכניות ריאלטי הן תת רמה ובעיקר בזבוז זמן. זה כמו שמישהו יושב עם משקפת ומציץ לבית של השכנים, לא תודה. וגם התחרויות כבר יצאו מכל החורים.

לגבי קנדל, עברתי על חומרים למשהו אחר ונתקלתי בתמונה שלה וחשבתי שהיא חמודה ולכן הבחירה. זה בסדר, אני מבין. מה לגבי הבחירה של יקירת הבלוג של השבוע ?

נעבור לשאלה לגבי שתי סדרות:

לא הצלחתי להבין בסוף, האם Body Of Proof התבטלה סופית??? כיווון ושודרו 13 פרקים סה"כ לעונה השלישית. לא תהיה עונה רביעית? האם כנ"ל גם לגבי Emily Owens M.D?
תודה רבה!



תגובה:

שתי הסדרות בוטלו, Body Of Proof אחרי 3 עונות ו Emily Owens M.D אחרי עונה.

אדיר לוי ביקש:

בבקשה תעשה סיכום סדרה ל 90210 !! הרבה צופים בה וצפו בה פה בארץ ומאז שאתה קיים נראה לי אתה מפרסם דברים עליה עוד לפני שנים .. תודה! ;)



תגובה:

תראה אדיר, אני מבצע "שלב סיכום עונה" או "שלב סיכום סדרה" כאשר יש לי משהו חדש להגיד עליה, לאחר שבמשך חמש העונות האחרונות התייחסתי אליה, גם באופן ישיר וגם בהתייחס לסדרות (Gossip Girl למשל), אין לי משהו חדש להגיד מלבד העובדה שהיא הייתה מיותרת ופגעה בזיכרון של הסדרה המקורית. אני יודע שיש צופים שאוהבים אותה (למרות שקשה לי להבין למה) אבל אני לא רוצה לחזור על עצמי רק בשביל לכתוב סיכום. אז לא, אני לא מתכוון לסכם את הסדרה 90210. מצטער.

השאלות הבאות מתייחסות לבלוג:

הראשונה מגיעה גם היא מאדיר לוי:

אתה תתחיל לפרסם רייטינג קבוע?

והתייחסות נוספת:

לא יודעת אם זו הבלחה חד-פעמית כי במקרה היה לך זמן, אבל אם אתה מחזיר את נתוני הרייטינג באופן קבוע - תבורך!



תגובה:

נכון לעכשיו, במידה ופינת המענה לקוראים לא תתארך יתר על המידה או שאפרסם ביום ראשון פינת "בוודאי שמתם לב ש..." אפרסם ביום ראשון את נתוני הרייטינג של כל השבוע. בכל מקרה, זה לא יימשך בעונת החורף, את זה אני יכול להבטיח.

אופרת סבון נוספת מקבלת שאלה השבוע:

כמה פרקים הוזמנו לעונה החדשה של Hart of Dixie?
תודה!



תגובה:

לעונה השלישית של הסדרה הוזמנו 22 פרקים.

השאלה הבאה מגיעה ממאיה:

שיילין וודלי תיקח חלק בסדרת ספיידר מן החדשה?



תגובה:

אתייחס לכך מחר, אל דאגה...

גם השבוע יש מקבץ שאלות:

1. מה דעתך לגבי הסדרה דוקטור הו(הסדרה החדשה)?

2. עקב ביקורה של הדיווה ברברה סטרייסנד, אשמח לדעת מה דעתך עליה בתור שחקנית?

3. מה דעתך לגבי הסדרה הישראלית החדשה פצועים בראש?

4. עקב מותו המצער של ג'יימס גנדולפיני הייתי יותר משמח לשמוע מה דעתך עליו כשחקן ואם תוכל לעשות פינת אנקדוטות לגביו.

5. ושאלה אחרונה: מה דעתך לגבי הסדרה השעה אל מול חדר החדשות (הכוונה באיזה סדרה כדאי לצפות)



תגובה:

1. ארבעת העונות הראשונות היו טובות מאד, במיוחד השתיים הראשונות (בגלל בילי פייפר), אח"כ חלה ירידה גדולה והעונה האחרונה הייתה גרועה מאד.

2. לא ראיתי הרבה סרטים שלה, אבל אין ספק שהיא יותר זמרת משחקנית. לא הייתי מגדיר אותה כעילוי, אבל אכן מדובר בשחקנית טובה. אהבתי את המשחק שלה בסרט "מה נשמע, דוק ?" (סרט ענק !!!)

3. חכה למחר ותדע.

4. אין ספק שמדובר בשחקן טוב, אבל אני לא מהמבקרים שיהללו שחקן רק בגלל שנפטר. לפי דעתי, ה"סופראנוס" הייתה סדרה בינונית ולכן הוא גם לא חקוק כל כך בזיכרוני. אהבתי את המשחק שלו בסרט "ברוכים הבאים לריילי". לגבי פינת האנקדוטות, לפחות בזמן הקרוב הפינה מוקדשת למרלין מונרו. לגבי כתיבת פינה עליו, הפניה צריכה להיעשות לשקד ולא לי, מאחר והוא כותב את מרבית הפינות, חוץ מפינות יוצאות דופן כמו אלו של מרלין מונרו שאני אחראי לה. אני מניח שהוא כבר קרא את התגובה ויגיב בעצמו. במידה ולא, אזכיר לו ונראה מה הוא יגיד.

5. שתי סדרות מעולות. לראות את שתיהן.

ולשאלות שהגיעו השבוע במייל:

השאלה הראשונה הגיעה בצורת בקשה:

הי D1D1,
פירסמת את רשימת הרייטינג מהשבוע של הסדרות וחילקת אותן בצורה נוחה לסדרות בעלות רייטינג טוב, בינוני וגרוע.
רציתי לבקש אם תוכל להסביר את מדד נילסן בצורה מעט יותר מפורטת.
מה הכוונה בנקודות רייטינג? מדוע הן משתנות? וכיצד קובעים מה נחשב טוב ומה לא?
וגם מדוע אין קורלציה בין נקודות מדד למספר צופים?

 
 
תגובה:
 
אם רוצים פירוט מדויק לגבי השיטה, אפשר לנסות את הלינק הבא:
כבר התייחסתי לשאלה הזאת בבלוג מספר פעמים. אין ברצוני לחזור שוב על כך.
לגבי הקביעה, זו כבר קביעה שלי לאור הניסיון הרב שיש לי בתחום. צריך לדעת לקרוא את הנתונים לאור מצב הרשת, שנים קודמות, מצב שאר הרשתות ועוד...
לגבי אי קורלציה בין נקודות מדד למספר צופים, הסיבה לכך היא, שנק' המדד מתייחסות לקב' הגילאים 49-18 ויכול להיות מצב שיצטרפו צופים שלא בטווח הגילאים הנ"ל ואילו מספר הצופים בטווח הגילאים הנ"ל ירד ואז כביכול נק' המדד ירדו ומספר הצופים הכללי יעלה.
 
שאלה שנייה:
 
מה דעתך על סיום העונה של השדים של דה וינצ'י ומה הצפיות שלך מהעונה הבאה ?
 
 
 
תגובה:
 
באופן כללי היה נחמד, הרבה אקשן. לפי דעתי, מדובר באחת הסדרות הטובות שיצאו השנה ונהניתי כמעט לאורך העונה כולה. רציתי לערוך עליה "שלב סיכום עונה", אולם העונה הסתיימה ואולי חלק מהקוראים עברו כבר לסדרות אחרות ויכול מאד להיות שאין בכך צורך.
לגבי העונה הבאה, הייתי רוצה שיגדילו את מספר הפרקים ל 10. אך באופן כללי, כאשר אני מתיישב לראות סדרה אין לי כל כך הרבה ציפיות וכך אני לא מתאכזב. כך אנהג גם הפעם.

ועכשיו, למקבץ שאלות:

1. ראית את הפרק האחרון של המנטליסט? מה אתה חושב עליו? ומה לדעתך טוב יותר- הפרק הזה או פרק הסיום של עונה 3?

2. איך אתה מסכם את העונה הראשונה של המהפכה? לדעתי עד פרק 11 בערך הסדרה מתקדמת בקצב איטי מדי אבל החצי השני של העונה פשוט מושלם.

3. יש לך רעיונות למספר סדרות קלילות לקיץ שאפשר לראות? (הטובות באמת נשמרות לחורף)

4. ברודצ'ארץ' חודשה לעונה שניה?

5. מי מהרשתות באנגליה משדרת כיום יותר סדרות מקור איכותיות?

6. מי לדעתך תצליח הכי הרבה בעונה הבאה באמריקה?



תגובה:

1+2: עדיין לא צפיתי בעונות האחרונות של "המנטליסט" ו"מהפכה", כשאצפה אדווח את דעתי.

3. השנה אני אצפה מסדרות עונת הקיץ ב:

Continuum
Under The Dome (אם כי אני לא יודע עד כמה היא קלילה)
Twisted
Graceland
Luther (עונה חדשה)
The Newsroom (לא קלה, אך מופלאה)
Suits
Covert Affairs

4. כן, ברודצ'ארץ' חודשה לעונה שנייה, אשר תעלה לאוויר בתחילת 2014.

5. אין לי שמץ של מושג, לא ערכתי בדיקה. ובכלל, מה זה משנה אם מקבלים את כולן ?

6. מבין הרשתות ? רשת CBS, קשה לראות רשת שתצליח להתקרב אליה, ההפרש גדול מדי, במיוחד אם מורידים את תכניות הריאלטי. מבין הסדרות, חכו לסקירה שאפרסם לפני שהעונה הבאה תחל.

5 תגובות:

קובי אמר/ה...

קנדל לפי דעתי יפייפיה.
הכי יפה מבין האחיות לטעמי.
ובאמת המשפחה עושה קצת דברים מטומטמים לאחרונה שזה כבר מתחיל להיראות כאילו הכל מתוסרט,אבל הם עדיין מאוד חביבים לטעמי.

אנונימי אמר/ה...

דרך אגב רייטינג .. הפרקים של 90210 מהחצי השני של העונה הניבו חרא רייטינג! ועם הנתוני DVR עלו ל0.6 משהו כזה .. למה זה לא השפיע על חידוש הסדרה? אשמח אם תענה אפילו פה בתגובה .. :)

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.

D1D1 אמר/ה...

לא עונה על שאלות יותר על 90210. נקודה.

אנונימי אמר/ה...

דבר ראשון אני תומך גדול באתר שלך ופעם ראשונה שאני מגיב כי באמת מסקרן אותי,
1. ידוע משהו על העונה החדשה שתיהיה לסקנדל scandal?
2. יש איזה ספוילרים או עובדות מעניינות על העונה החדשה של דם אמיתי?