יום שני, 10 ביוני 2013

ביקורת: Mistresses, עונה ראשונה, פיילוט: סדרה על שום דבר.



באחד מהפרקים של סיינפלד, הקומדיה האמריקאית (ואולי בכלל) הגדולה בכל הזמנים, מקבלים ג'רי סיינפלד וג'ורג' הזדמנות מרשת NBC להפיק פיילוט. כאשר השניים יושבים בבית קפה ומנסים להעלות אפשרויות לפיילוט ג'ורג' טוען שהסדרה צריכה להיות על שום דבר. ג'רי מציע שבכל זאת הסדרה צריכה לעסוק במשהו, אך ג'ורג' מתעקש שהסדרה צריכה להיות על שום דבר. זו בדיוק ההרגשה, כאשר צופים בסדרה החדשה של רשת ABC, סדרה שקיבלה אישור כבר לפני שנה ורק עתה עלתה לאוויר. לאחר צפייה בפרקים הראשונים שלה עולה השאלה: מדוע היא אושרה ?

התשובה לכך ברורה: צוות השחקנים, או ליתר דיוק השחקניות, של הסדרה. אליסה מילאנו הנהדרת מגלמת את דמותה של סאוונה דיוויס, עורכת דין, אשר נשואה להארי (ברט טאקר), שף במסעדה. השנים מנסים להביא ילדים לעולם, אך מתקשים כאשר הבעיה נעוצה בהארי. סאוונה המתוסכלת מכך שבעלה מתרחק ממנה פונה לקולגה שלה, דומיניק (ג'ייסון ג'ורג' מהסדרה "האנטומיה של גריי") והשניים פוצחים ברומן.

לסוואנה יש אחות בשם ג'וסלין קארבר (ג'ס מקאלן), אשר ניהלה מערכת יחסים עם הבוס שלה ועתה היא רוצה לעמוד ברשות עצמה והיא יוצרת קשר עם אלכס, חלק מזוג לסביות, אשר מעוניינות לקנות ממנה בית. 

שם מוכר נוסף הוא של רושל איטס המדהימה ביופיה ודמותה בסדרה היא של אפריל מלוי, אשר בעלה מת לפני שלש שנים והיא עדיין נאחזת בזיכרונו. כאשר היא מחליטה סוף סוף להתחיל לצאת עם מישהו היא מגלה שבעלה האהוב ניהל רומן ויש לו ילד מחוץ לנישואין.

ממשיכים ברשימת השמות המוכרים: יוניג'ין קים הזכורה מהסדרה Lost ודמותה קארן רודס ניהלה רומן עם פציינט שלה שעמד למות ואף סיפקה לו את הסם בכדי שיתאבד, סם שאשתו (פנלופי אן מילר) החדירה לו. בנו, סאם, מתחיל להתקרב לקארן וזו פוחדת מההשלכות.

כאשר מביטים על הסדרה במבט כולל ניתן לציין שאין בה דבר. אפילו בתור אופרת סבון היא כל כך גרועה. אפשר להבין את הרצון של רשת ABC לשחזר את ההצלחה של "עקרות בית נואשות", אבל לרכז 4 נשים מוכרות ויפות בגיל העמידה לא בהכרח יניב סדרה איכותית. "עקרות בית נואשות" הציגה שני אלמנטים ש Mistresses לא מצליחה לייצר. ראשית, היא הציגה רעיון חדש ולא שחזור של רעיונות קיימים. כמו כן, הטקסט שלה, לפחות בתחילת דרכה, היה מרענן, קליל ובעיקר מעניין. כאשר מביטים על Mistresses מגלים שהתסריט שלה מוכר, שבלוני ובעיקר מדכא. מוזר מאד שברשת ABC חשבו שסדרה שכזאת מתאימה לחודשי הקיץ החמים בה הסדרות אמורות להיות קלילות יותר.

אי אפשר שלא להתייחס לפתיחת הפיילוט. אפשר להבין את הרצון לפתוח עם סצנה שתגרום לצופה להישאר דרוך, אבל לפתוח בכל כך הרבה סקס, או משהו שאמור להראות כסקס, אך על המסך נראה מזויף, הרס את הפיילוט עוד בתחילתו. הגיע הזמן שיוצרים ותסריטאים יבינו שלראות סקס על המסך ו\או בחורות יפות לאו דווקא יגרום לצופים להישאר ולצפות בסדרה יותר משתי שניות, צריך לגבות את הסדרה בתוכן, אבל זה לא קורה.

אני מניח שככל שהסדרה תתקדם היא תפתח את העלילות, אבל לצערי זה לא מספיק. מדובר באופרת סבון גרועה מאד, אשר יוצריה ורשת ABC מנסים לשחזר בה פורמט מצליח ולא מצליחים לעשות זאת, בעיקר בשל העובדה שהתסריט שלה גרוע והעובדה שבהפקה יכולים להתהדר בשמות מוכרים לא מצליחה לסייע לה להתרומם.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. למרות העובדה שמשחקות בו אליסה מילאנו ורושל איטס, פשוט אין מה לראות. גם הקהל האמריקאי הצביע ונתוני הרייטינג של הסדרה, ככל הנראה, לא יעניקו לה יותר מדי זמן מסך. תעברו הלאה, אני כבר עברתי...

3 תגובות:

techtik אמר/ה...

חחח אני כל כך אוהב את הביקורות שלך.
לא נותר לי אלא להסכים, לאחרונה הרבה סדרות שוטפות את המסך ולא עושות כלום חוץ מלמא זמן מסך, לדוגמא: CLINET LIST

אנונימי אמר/ה...

ראית את העונה האחרונה של 90210 ?? אם כן מתי תעשה סיכום (סדרה) עונה וכל זה?

אנונימי אמר/ה...

למייקל: אתה צריך לזכור שthe client- list מיועדת לנשים בערוץ לייפטיים...
וD1D1 צפה בפיילוט של devious maids מבית היוצר של מרק צ'רי ותיהנה יותר, מרסה מלאת סלסה של עקרות בית נואשות ;)