יום שלישי, 18 ביוני 2013

שלב סיכום עונה: Covert Affairs, עונה שלישית: אקשן טהור.



עושה רושם שמכל הסדרות הוותיקות של רשת USA, הסדרה היחידה שבשנה שעברה עשתה את ההתאמות הנכונות הייתה הסדרה Covert Affairs. צריך לומר זאת בפה מלא, הסדרה החלה את דרכה כשהיא נחה בצילה של White Collar, אשר עלתה שנה קודם לכן מאחר והשתיים צוותו לאותו ערב, אך בעוד שבהפקת White Collar עשו את כל השגיאות האפשריות בעונות האחרונות, עושה רושם שבהפקה של Cover Affaris לומדים תוך כדי תנועה כיצד להתמקצע ולהפיק מדי עונה מוצר טוב יותר.

בעונה השלישית המפיקים הסירו לחלוטין את כל "גלגלי העזר" לדמות של אנני ווקר, אותה ראינו נכנסת בחשש מה לתפקיד של מרגלת ב C.I.A טרם זמנה. לאחר שבעונה הקודמת העיפו את הדמות של בן מרסר, אשר היה המאהב שלה והסיפור שלו היה הסיפור המרכזי של העונה הראשונה, הרי שבעונה השנייה ניתקו את הדמות גם מבני משפחתה כאשר העבירו את הדמות של דניאל (אחותה) ובנותיה לארץ אחרת בארה"ב, כאשר התירוץ הוא שדניאל מצטרפת לבעלה, אשר בעונה השנייה כמעט נפרדה ממנו.

יתרה מכך, בפרק הראשון של העונה, אנני מאבדת את אחד מחבריה, ג'יי וילקוקס (סנדהיל רממורת'י), אשר מנסה להזהיר את אנני מפני סכנה ומיד לאחר מכן נרצח בהתפוצצות רכבו. לא ברור לי מדוע החליטו לוותר על הדמות, למרות שכבר בעונה השנייה תפקידו קטן, אבל זה עבד. החלק הראשון של העונה עסק בפענוח הדמות אשר נמצאה מאחורי הרצח של ג'יי, והמסע היה מעניין מאד.

האלמנט היחיד שמפריע לצופה הוא, שניתן היה לראות את פענוח המיסתורין של הדמות של ג'יי עוד לפני שניתן היה לצפות בו על המסך. בהפקה ליהקו את שרה קלארק לתפקיד של לנה סמית, האישה שהפכה להיות הבוסית של אנני בתחילת העונה לאחר שזו עברה מחלקה. שרה תמיד תהיה ידועה בתור נינה מארייס, הבוגדת אשר עבדה ב CTU בסדרה 24, האישה אשר רצחה את אשתו של ג'ק באואר. גם בעוד עשור היא תיזכר בתור נינה. לכן, היה צפוי שבשלב כלשהו היא תהפוך למוח שמאחורי כל הפרשה, ואכן בפרקים 8 ו 9 של העונה מתברר שלנה היא סוכנת כפולה רוסיה והיא אף מנסה לחסל את אנני פעמיים. קצת צפוי, אבל האקשן בסוף החצי הראשון של העונה ותחילת החצי השני העלה את הרמה בשתי דרגות ממה שחזינו עד כה.

החצי השני של העונה הציג את הנקודה הישראלית. חזינו שוב בדמות של אייל לוין (עודד פהר), איש המוסד, אשר נזעק להציל את אנני לאחר שזו נשבת בשבי הרוסי דקות לאחר שהיא מחסלת את לנה על אדמה רוסית. הפעם, אייל לא נפרד לאחר פרק או שניים, אלא נשאר עד תום העונה והופך להיות חלק מרכזי ברדיפה אחר "הדמות הרעה" התורנית, ששמו הפעם כאליד אנסארי, אשר נחשד במימון טרוריסטים.

הסיבה שבהפקה ככל הנראה האריכו את הישארות הדמות של אייל ופיתחו עלילה עבורה, נוגעת דווקא לפאן האישי של הסדרה. בסוף העונה השנייה הצופים מגלים שלאנני יש רגשות רומנטיים כלפי אוגי, חברה העיוור בסוכנות, אך אוגי מצידו מתקרב לפרקר רולנד ואף מציע לה נישואין. בתחילת העונה השלישית, אנני מתאהבת בסיימון פישר, מרגל עליו עליו היא צריכה להערים, כאשר בסופו של דבר השניים מתאהבים, אך בסופו של דבר לנה מחסלת אותו ומנסה לחסל את אנני. במקביל, אוגי נפרד מפרקר לאחר שזו לא מסוגלת לקבל את העובדה שהוא עובד ב C.I.A. כאשר אנני עומדת למות אוגי מבין את עוצמת רגשותיו כלפי אנני, אך עדיין לא מסוגל לגלות לה את רגשותיו. בנקודה הזאת נכנסה מחדש הדמות של אייל. בהפקה רצו להציב את המחסום האחרון לפני שבירת המתח המיני בין אוגי לאנני. ניתן היה לראות בעונות הקודמות שלאנני יש רגשות כלפי אייל, ולכן רצו לפתור אותם (פחות או יותר) לפני שהם מחברים בין אוגי לאנני בדקות האחרונות של העונה. מהלך נבון מאד, משום שדי היה נמאס לראות "מריחה" נוספת של המתח המיני על פני עונות נוספות. משכו את הנושא מספיק זמן ועכשיו קהל הצופים מקבל את מבוקשו, הדמויות הראשיות ביחד.

ניתן היה לצפות במספר עלילות משנה פחות מרכזיות כגון מערכת היחסים שבין ארתור לג'ואן, או בין אנני לג'ואן, אך העלילות היו פחות משמעותיות ונועדו יותר למלא "חורים" בתסריט, אם כי לפי סוף העונה השלישית, כאשר הנרי וילקוקס יוצא מבית הכלא ומצליח לגייס את עזרתה של אנני מהר מאד נגד ארתור וג'ואן, יכול מאד להיות שמדובר בהקדמה למה שעתיד לבוא. קליף האנגר מעניין מאד.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות. הסדרה התמקצעה מאד ובעונה השלישית אנני כמעט הופכת לגרסה נשית של ג'יימס בונד. בעונה הזאת הצופים מקבלים אקשן טהור וגם מבחינת הקשרים האישיים הסיפורים מעניינים. עונה זו גם הפכה את הסדרה לטובה ביותר של רשת USA.

2 תגובות:

אלי אמר/ה...

לגבי סדרות של רשת USA; אני אישית מעדיף את סוטס המצוינת וכמובן וייט קולאר הקלילה, אך אין ספק שחל שיפור משמעותי באיכות האקשן של קוברט אפיירס גם אם הדמויות עדיין לא מעניינות מספיק. חוץ מזה, הסדרה גרייסלנד שעוד לא הספקתי לראות נשמעת די מבטיחה

אנונימי אמר/ה...

אני דווקא לא אוהבת את זה שמחברים רומנטית בין אוגי לאנני. יכל להיות מרענן לשם שינוי אם הם היו נשארים רק על תקן חברים טובים ולא הופכים לנאהבים כמו בכל סדרה אחרת שבה תמיד בסוף הכוכבים הראשיים מגיעים למיטה.