יום רביעי, 26 ביוני 2013

11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו. (חלק ד)

 

מאת: D1D1.

מרלין מונרו נחשבת לסמל הסקס של המאה העשרים (אם כי, לפי דעתי, היום היו רואים בה יותר מוצר פלסטיק). רבים נוטים לחשוב עליה כיום במונחים רומנטיים, כפי שניתן גם לראות בסדרה Smash של רשת NBC, אך הם לא מבינים, שמדובר באחת הנשים המתוסבכות והשנויות במחלוקת של המאה העשרים, עם רמת שאיפות מטורפת, אשר גרמה לחיסול שני הנישואים הראשונים שלה ובעקיפין, גם למותה. סמל סקס אשר הלכה לעולמה ב 5 באוגוסט 1962, כשהיא בת 36 בלבד.

להלן 11 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו.

1. כפי שכולם יודעים הסרט Some Like It Hot ("חמים וטעים") צולם בשחור לבן. כאשר למרלין נודע שבילי וויילדר (הבמאי) מתכוון לצלם את הסרט בשחור לבן היא הטילה וטו וטענה שהיא מעוניינת לצלם את כל הסרטים שלה רק בצבע. וויילדר הראה לה כיצד טוני קרטיס וג'ק למון נראים בצבע כשהם מחופשים לנשים עם האיפור הכבד ואז היא הבינה שזו ההחלטה הנכונה ואישרה את המהלך.

2. במשך כל הקריירה שלה, מרלין התנהגה כמו דיווה, כאשר הייתה מאחרת לחזרות ונזקקה לצילומים חוזרים של סצינות במשך עשרות פעמים עד אשר הצליחה לייצר הופעה מוצלחת. הבעיה הייתה שהבמאים לא יכלו להעיר לשחקנית, משום שהיא הרגישה מאז ומתמיד חסרת בטחון על הסט וכל הערה שהעירו לה יכלה להכניס אותה להיסטריה או לעיבוד עשתונות. ההתנהגות שלה בעת צילומי הסרט Some Like It Hot ("חמים וטעים"), ההצלחה הגדולה ביותר שלה (גם מבחינה מקצועית ובוודאי מבחינה פיננסית) עצבנה כל כך את חברי ההפקה ובעיקר את השחקנים, כאשר טוני קרטיס וג'ק למון היו מחכים לה שעות עד שתואיל להגיע ולעיתים באיפור מלא (הרי בסרט זה הם התחפשו לנשים), עד שטוני קרטיס לא יכל להבליג וכאשר צילומי הסרט הסתיימו הוא העיר לגבי מרלין "לנשק אותה היה כמו לנשק את היטלר."

3. ב 11 בנובמבר 1961, לאחר שנפרדה מבעלה השלישי, ארתור מילר, במהלך אירוע עיתונאי שבו אישרה השחקנית את דבר הפרידה, אחד מהעיתונאים דחף יותר מדי עמוק את המיקרופון, עד שהוא נכנס לפיה וסדק את אחד משיניה.

4. בשנת 1961 צילמה מרלין מונרו את הסרט The Misfits. בסרט זה מרלין המשיכה להיות הדיווה שהיא ידעה להיות ולגרום לשחקנים סבל גדול בעת הצילומים. אחד מהשחקנים הראשיים היה קלארק גייבל, אחד מהשחקנים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הוליווד, אשר מיד לאחר צילומי הסרט קיבל התקף לב ומת ב 16 בנובמבר 1961. קיי גייבל, אלמנתו של השחקן (שהייתה בהריון), האשימה את מונרו בכך שהיא גרמה לבעלה את התקף הלב בשל התנהגותה על הסט ובשל החום הנורא שנאלץ לסבול בתקופת הצילומים. הידיעות הללו הכניסו את מרלין לדיכאון עמוק, משום שהיא העריצה את קלארק מאז ימי נערותה. רק בחודש מאי 1962, כאשר קיי הזמינה את מרלין לטקס ההטבלה לבנו של קלארק (ג'ון קלארק גייבל), ראתה השחקנית סימן לכך שקיי לא חשבה כך באמת.

5. בספר שהתפרסם בשנת 2012, נטען על פי עדות של ג'יין כארמן, חברתה הטובה של מרלין עד יום מותה, כי בשנת 1959, לפני הפסטיבל של הבחירות לנשיאות ארה"ב, ג'יין ומרלין השתתפו במסיבת בריכה בביתו של פיטר לאופורד, גיסם של ג'ון ובובי קנדי, כאשר הנוכחים שחו בעירום. לטענתה, בשלב כלשהו היא עזבה לחדרה להתקלח. כעבור זמן לא רב מרלין נקשה על דלת חדרה וביקשה ממנה לבוא איתה אל חדרו של ג'ון קנדי. ג'יין טענה שבתחילה היא לא רצתה, אולם מרלין הפצירה בה ולבסוף הן הלכו לחדרו של ג'ון, אשר חיכה להן על המיטה כשלגופו רק מכנסים קצרים. ג'יין צעדה לקראתו ונישקה אותו ולאחר מכן ראתה בזווית העין את מרלין מורידה את המגבת לגופה ומצטרפת אליהם.

6. למרות שמרלין מונרו הייתה נשואה למספר גברים וגם הייתה ידועה בשל מערכות היחסים שלה עם גברים מפורסמים, הרי שמיוחסות לה גם מערכות יחסים עם נשים, כך לפחות טוענת הגברת. גברת מונרו התרברבה בפני הפסיכיאטר שלה (כך לפחות מתברר מהרשומות שלו) שהיא שכבה עם השחקנית ג'ואן קרופורד. לטענתה, לאחר שקרופורד ביקשה ממנה לשכב איתה פעם נוספת היא ענתה לה שהיא לא אוהבת לשכב עם נשים ואז קרופורד הפכה נבזית כלפיה.

7. כידוע לרבים, במשך עשורים רבים יצאו ספרים רבים, אשר העידו על כך שהשחקנית ניהלה רומן עם ג'ון קנדי, נשיא ארה"ב בתחילת שנות השישים של המאה העשרים. סיפור שאולי לא רבים שמעו הוא על כך, שלאחר שהנשיא מאס בה הוא העביר אותה לאחיו, רוברט, כאילו מדובר בחפץ וככל הנראה בכדי להוריד מעליו את אור הזרקורים וכן, בשל העובדה שאשתו ג'קי לחצה עליו. על פי הסיפור, אמנם מרלין התאהבה בבובי, אשר הבטיח לעזוב למענה את אשתו אך לא התכוון בשום שלב לעשות זאת ושבועות ספורים לפני מותה הפסיק לענות לשיחות שלה, אך עצם המעשה מראה כיצד ראה אותה נשיא ארה"ב. עוד בחורה ברשימה שלו. צריך לסייג את הידיעות הללו על יחסי מונרו וג'ון קנדי בכך, שהם לא התפרסמו בימי חייהם ולמעשה רק בשנת 1975 הסיפורים החלו לצאת החוצה על ידי אנשים שכביכול היו מקורבים לאנשים המדוברים ואשר פרסמו ספרים בנושא, כך שהיה להם מה להרוויח מסיפור סנסציוני ולכן קיימת אפשרות להגזמה. כמו כן, בשנת 2010 פרסם סוכן F.B.I, אשר היה מעורה בנושא, עדות שלפחות מקרה אחד שמיוחס למונרו וקנדי לא היה אפשרי מבחינה בטיחותית, היא הייתה חייבת לעבור לפחות את אחד מהסוכנים וזה לא קרה.

8. רבים מהסיפורים גם מעידים על כך, שהגברת מונרו השתתפה במסיבות סקס ביחד עם בן נוסף למשפחת קנדי, הבן הצעיר, טד (אשר היה הולל גדול ונהג לנצל את שם משפחתו בכדי לפתות נשים עבור סקס ובאחד מהמקרים גם רצח את מרי ג'ו קופצ'נה אותה לקח טרמפ ממסיבה למטרות סקס, אך גרם לתאונת דרכים ולמרות שהצליח לצאת מהרכב לא הודיע על התאונה אלא רק 9 שעות לאחר מכן והצוות הרפואי הודיע שמרי נשארה בחיים שעות לאחר התאונה כך שאם היה מודיע בזמן היא הייתה בחיים), כאשר גם אחיו היו בין החוגגים, אחרים גם טוענים שהשניים ניהלו גם רומן קצר, אולם אין לכך סימוכין.

9. מרלין מונרו הייתה שאפתנית ברמות מטורפות. הוכחה ראשונה לכך ניתנה באקט עזיבת בעלה הראשון ג'ים דוהרטי בכדי להפוך לאישה מפורסמת. שנים לאחר מכן טען דוהרטי, שלו מרלין (אז בשמה נורמה ג'ין) לא הייתה מתפתה לפתוח במסע המטורף להצלחה, הם היו עדיין נשואים באושר. הוכחה נוספת ניתן למצוא בכך שעל פי עדויות רבות היא החלה לדמיין את עצמה כאשת נשיא ארה"ב, ג'ון קנדי, ולא התביישה להודיע על כך לאנשים מסביבה. היא חשבה ברצינות שהנשיא יעזוב את אשתו, ג'קי, ויינשא לה. חבריה מספרים, שכאשר האחים לבית קנדי התנתקו ממנה בבת אחת היא נכנסה לדיכאון וגם החלה לאיים שהיא יודעת דברים מסוימים על האחים (בעיקר על הקשרים עם המאפיונר סאם ג'יאנקנה) והיא גם תיידע את העולם על כך.

10. מאהב נוסף שניתן להוסיף לרשימה של מרלין מונרו הוא הזמר פרנק סינאטרה. השניים ניהלו רומן לאחר שנפרדה מבעלה ארתור מילר (כאשר יש הטוענים, ללא סימוכין, שהשניים ניהלו רומן במשך שנים קודם לכן) ונפרדו בשנת 1961, כאשר היה זה סינאטרה, אשר הפסיק את מערכת היחסים ביניהם, למרות שמונרו טענה כי היא חושבת להינשא לו. בשעת ניהול הרומן, סינאטרה היה מפציץ את מונרו במתנות, כאשר אחת מהן הייתה זוג עגילים מיהלומים בשווי 35,000 דולר (האירועים התרחשו באמצע המאה העשרים, כך שהשווי היום של המתנה היה הרבה יותר יקר). סינאטרה היה אכזרי לעיתים למרלין, כאשר הוא התעקש שכל פעם שהיא מגיעה אליו היא תעשה זאת בסתר ולא תראה את נוכחותה גם כשהיא בבית. ערב אחד, בשעה שהיא הייתה שיכורה לחלוטין ונמאס לה לחכות לו היא נעה בבית בעירום עד שנכנסה לחדר בו פרנק שיחק משחק פוקר עם חבריו. הזמר סינן לעברה "תזיזי את התחת השמן שלך למעלה."

11. כאשר מרלין עברה לגור עם פרנק סינאטרה הם עדיין לא קיימו יחסי מין. רק לאחר שיום אחד הוא ירד למטבח וראה את מרלין עירומה הם עברו לשלב הבא במערכת היחסים שלהם. כמו כן, סינאטרה לא הציע מעולם לשחקנית נישואין, אך בשבועות שלפני מותה הוא חשב על כך (כך לפחות טען בפני מקורביו) בכדי שכל העולם יעזוב אותה וייתן לה לחיות בשקט. לטענתו, כאשר ביקש ממנה באותם ימים שתחל את חייה מחדש היא ענתה לו "בשביל מה ? לא אהיה כאן זמן רב." השאלה היא, האם הוא שיקר בכדי לספק אליבי לרציחתה של מרלין על ידי המאפיה לה היה מקורב, או שאמר את האמת.

אין תגובות: