יום שני, 23 בינואר 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.



Moneyball - מאניבול – בראד פיט מגלם את דמותו של בילי בינס, מנהל קבוצת הבייסבול של "אוקלנד אתלטיקס", קבוצה קטנה שמציגה בשנת 2001 עונת שיא, אך בשנה שלאחר מכן הקבוצות הגדולות לוקחות לה את השחקנים הטובים ביותר ובילי נאלץ לאמץ שיטת חשיבה שונה לחלוטין בכל הנוגע למשחק. בילי מצליח עם קבוצה קטנה של שחקנים שאף אחד לא רוצה בהם להשיג את רצף הניצחונות הגבוה ביותר בהיסטוריה של המשחק.

בדרך כלל אני לא כל כך אוהב סרטים שעוסקים בספורט, אולם מדובר בסרט חזק מאד, שלמרות אורכו (שעתיים ורבע) שווה כל רגע. החל מתסריט (שמבוסס על ספר), ממשיך במשחק נהדר ולא רק של בראד פיט, ומסתיים בעריכה ובימוי נהדרים.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לחינם המעטתי במילים לגבי הסרט, משום שהמסר שלי הוא אחד: צפו בסרט, במיוחד כל חובבי הספורט אבל לא רק הם. דרמה נהדרת.


Crazy, Stupid, Love – טיפש, מטורף, מאוהב – סטיב קארל מגלם את דמותו קאל וויבר, בעל שאשתו מבקשת ממנו להתגרש בעת ארוחת ערב מאחר וקיימה יחסי מין עם גבר מעבודתה. קאל מגיע לפאב ופוגש בדון ז'ואן (ריאן גוסלינג), אשר לוקח אותו תחת חסותו ומלמד אותו כיצד להיות דון ז'ואן, למרות שהוא עדיין מאוהב באשתו. במקביל ריאן גוסלינג מתאהב בבתו (מבלי לדעת זאת) של קאל. כמו כן, בנו בן ה 13 של קאל מאוהב בבייביסטר שלו בת ה 17, אך זו מאוהבת בקאל ומחליטה להראות לו תמונות עירום שלה.

הסרט מציג סוללת כוכבים מרשימה (קארל, גוסלינג, אמה סטון, ג'וליאן מור, קווין בייקון, מריסה טומיי) וכל אחד מהליהוקים היה מושלם וכך גם המשחק שלהם. גם משחקם של הילדים היה מעולה. התסריט חביב, אם כי הרעיון לא הכי מקורי. הבעיה הגדולה של הסרט היא אורכו, כשעתיים. אם זה היה תלוי בי הייתי מקצר אותו ל 90 או 100 דקות בלבד, משום שבנקודות מסוימות הסרט "נמרח". כמו כן, הסרט הוא יותר דרמה מקומדיה והיה רצוי להכניס לו יותר פאנצ'ים.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. מדובר בסרט נחמד. לא הסרט הגדול ביותר של סטיב קארל בעת האחרונה, אל עדיין שווה צפייה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בהחלט סרט מצויין (מאניבול)
תודה רבה על הסיקור הקצרצר. :)

אנונימי אמר/ה...

לגבי crazy, stupid - די נתת את הטוויסט הגדול של הסרט (שמדובר בעצם בבתו). נראה לי שעדיף לשנות את המשפט הזה בשביל לתת לצופה לגלות זאת יחד עם הדמות של גוסלינג. הטוויסט הפשוט הזה הפך את הסרט הזה מסרט נחמד לסרט נהדר מבחינתי.