יום ראשון, 29 בינואר 2012

ביקורת: שקד והסרטים שלו.



Mission: Impossible - Ghost Protocol – "משימה בלתי אפשרית 4 - קוד הצללים. "

מאת: שקד, קורא נאמן של הבלוג.
עריכה: D1D1.


בשנת 1996 שחרר טום קרוז את החידוש הקולנועי לסדרה "משימה בלתי אפשרית", אשר שודרה בשנות השישים והשבעים במשך 12 עונות, חידוש שזכה לשני סרטים נוספים בסדרה. סדרת הסרטים הצליחה מאוד, אך רק בחודש דצמבר 2011, 5 שנים לאחר שהסרט השלישי בסדרה עלה לאוויר, יצא הסרט הרביעי בסדרה.

סדרת הסרטים, עקבה אחר עלילותיהם של צוות IMF (משימה בלתי אפשרית), אשר בראשותו עומד הסוכן אית'ן האנט (טום קרוז). עלילת הסרט החדש מתרכזת בשני אלמנטים: אית'ן וצוותו מואשמים בבגידה במולדת ובמקביל להוכחת חפותם על הצוות למנוע מתקפה גרעינית.

כאשר צפיתי בסרט עלו במוחי מספר אנקדוטות חיוביות אך גם שליליות אותם אחלוק איתכם בפסקאות הבאות. אתחיל באנקדוטות החיוביות.

ראשית, מצאתי את הרעיון מקורי בעיקר בגלל כל ה"טוויסטים" בהם ניתן היה לחזות במהלכו. כמו כן, התסריט "זורם" בצורה טובה מאוד ומעניינת.

בכל הנוגע לדמויות ולגילומן, טום קרוז עשה עבודה נהדרת גם בסרט הרביעי בסדרה. לפי דעתי, קרוז הינו אחד מהשחקנים היותר כריזמתיים בהוליווד כיום והוא נכס לכל סרט. שחקנים רבים צריכים ללמוד ממנו. ברוח הדברים, ניתן גם לציין בצורה חיובית את הדמויות של ברנדט (ג'רמי רנר) ובנג'י (סימון פג) אשר נכתבו וגולמו בצורה נהדרת. בניגוד לדמויות הנ"ל, הדמות הנשית בחבורה הייתה דווקא החלשה מבין כל חברי הצוות, ועל אף שהיה ניסיון להציג את אהבתה אל סוכן שמת בתחילת הסרט ואת רצונה לנקמה, לטעמי הדמות הייתה שטחית. לפי דעתי, השחקנית עשתה עבודה טובה, והבעיה נעוצה בתסריט.

אנקדוטה שלילית ביותר מבחינתי היא עבודתו הכושלת של הבמאי, בראד בירד. למרות היותו במאי מוכח בסדרות וסרטי אנימציה (כדוגמת רטטוי, משפחת סופר-על, ומשפחת סימפסון), בסרט זה, סצינות רבות בוימו, לדעתי, בצורה עלובה למדי.

רעיון נוסף שהציק לי הייתה העובדה, שבכל סרט בסדרה אית'ן צריך לטפס על מבנה גבוה אחר. הרעיון הובן בשלשת הסרטים הקודמים ולא היה צריך לחזור עליו.

לסיכום, אהבתי את הסרט ואני יכול להגדירו כסרט טוב. לטעמי, לא מדובר בסרט הטוב ביותר של השנה, אך בכל זאת מדובר בסרט אקשן טוב מאוד, בעל תסריט טוב, אך בעל עבודת בימוי גרועה.

הציון שלי:
8.

אין תגובות: