יום שבת, 7 בינואר 2012

שקד והסרטים שלו.



Sherlock Holmes: A Game of Shadows - "שרלוק הולמס 2: משחק הצללים "

מאת: שקד, קורא נאמן של הבלוג.
עריכה: D1D1.


לפני כשנתיים יצא עיבוד קולנועי של גאי ריצ'י לדמותו של הבלש שרלוק הולמס. הסרט זכה להצלחה גדולה בקופות וכן מצד המבקרים ולכן, כיום, שנתיים לאחר יציאת הסרט הראשון לאקרנים, יצא סרט נוסף בסדרה. בסרט זה, שרלוק הולמס רודף אחר אויבו הגדול, פרוספור מוריארטי. בדרך, הוא נתקל באחיו, מיקרוסופט, ובצוענייה בשם סים.

ראשית, אורכו של הסרט הוא מעל לשעתיים. לפי דעתי, היה צריך לקצר אותו במעט. מצד שני, החלטה של ההפקה שאהבתי מאד, הייתה השימוש בהצגת האופרה "דון ג'ובני". רבים לא יודעים זאת, אך מוצרט כתב את האופרה הזו לאחר מות אביו וזו נחשבת לאחת מהיצירות הגדולות ביותר של מוצרט והפקת האופרה שהייתה מורכבת במיוחד בשל כל הפעלולים נחשבה לייחודית באותה תקופה. באופן אישי, אני מוצא את המחווה למוצארט כנהדרת, מרתקת ויותר חשוב מכל- היא התאימה לעלילה בצורה פנטסטית וכשהסברתי זאת לחברי, שאיתו צפיתי את הסרט הוא הבין מיד מדוע בחרו באופרה זו, למרות שהסרט מתרחש כמאה שנה לאחר יצירתה.

לגבי התסריט, חלה ירידה גדולה מאוד באיכותו לעומת הסרט הראשון בסדרה, בעיקר בכל מה שקשור בהומור, ופרט להברקות בודדות, כמעט ולא הצחיק. מצד שני, הסרט השני בסדרה נהנה מצוות שחקנים טוב יותר ורעיון נהדר.

בכל מה שקשור לצוות השחקנים, רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו ממשיכים להציג כימיה נהדרת כשרלוק הולמס וד"ר ווטסון והוכחה נוספת לכך שהליהוק שלהם היה נכון. ג'ארד האריס (פרופסור ג'יימס מוריארטי) המדהים עשה את עבודתו בסרט זה בצורה מעולה והאפיל במשחקו על שאר השחקנים. גם שאר השחקנים עשו עבודה טובה מאד.

אלמנט שלא אהבתי בסרט היה סצינת הסיום, כאשר לאחר שהולמס ומוריארטי נופלים אל התהום לא מסיימים את הסרט בנקודה הזאת (בניגוד למה שקרה בספר) ורואים את הולמס בחדרו של ווטסון. לפי דעתי, בהפקה יתקשו, במידה ויהיה סרט שלישי, להסביר כיצד הולמס שרד. במידה ולא יהיה סרט שלישי, אפשרות ריאלית לאור הצלחתו הבינונית בלבד של הסרט, הצופים יישארו ללא פתרון כיצד הולמס שרד.

לסיכום, למרות הביקורת שהשמעתי בניתוח הנ"ל, מדובר בסרט טוב, אשר ניתן להצביע על מספר בעיות שפגמו באיכותו, אך חובבי סרטי המסתורין ובמיוחד סרטי בלשים, יאהב את הסרט, וכך גם חובבי סרטי האקשן.

הציון שלי:
8.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חחח איך לא הבנת איך הוא נשאר בחיים?
ספויילרים לפניכם!
-לפני שהם הולכים לנשף הזה הוא נוגע בדבר הזה ואח שלו אומר לו שלא ייגע באספקת החמצן שלו, בסצינת סיום הולמס שולח לווסטון את הדבר הזה.
מה שאומר שהוא לקח אותו איתו לנשף.

ד"א
הדבר שהכי עיצבן אותי בסרט-
הסרט הראשון יש סצינה אחת בסלואו מושן שייצאה ממש מעולה, ובסרט השני כנראה ממש התלהבו מזה וכול סצינה שלישית בסלואו מושן וזה הופך להיות מעיק.


סה"כ סרט פחות טוב מהראשון, אבל זה לא אומר שזה לא סרט טוב.

שקד אמר/ה...

ועדיין, כיצד הוא שרד את הנפילה?

אנונימי אמר/ה...

שחה?

שקד אמר/ה...

אי אפשר לשחות מרחק כזה, נפילה למים כואבת כמו נפילה לאדמה.