יום שני, 16 בינואר 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.



Abduction – חטיפה – כוכב סדרת הסרטים "דמדומים", טיילור לוטנר, מככב בסרט האקשן הנ"ל, בתור ניית'ן הארפר, תלמיד תיכון, אשר יום אחד מגלה על פי תמונה באינטרנט שהוא מאומץ. כאשר הוא מתחיל לחקור את הנושא, ניית'ן גורם לרצח הוריו ואז הוא נס על נפשו, כשהוא מלווה בשכנתו היפה, בה הוא היה מאוהב מזה מספר שנים. מתברר, שרוצח אכזרי בעקבותיו וכן זרועות הביון האמריקאיים. הדרך היחידה שהוא יצליח לשרוד היא, שאביו הביולוגי יגיע אליו לפני ששאר האנשים שרוצים בו יעשו זאת.

לפי דעתי, מדובר בסרט אקשן לא רע בכלל, למרות שהרעיון לא הכי מקורי שניתן למצוא. גם השתשלות העניינים די ברורה וידועה. אין בסרט משהו מיוחד, אך יש בו בעיה גדולה מאד והיא בליהוק של התפקיד הראשי. אין ספק שטיילור לוטנר הוא שם חם בתעשייה בשל תפקידו בסדרה "דמדומים", אך הליהוק שלו לתפקיד ניית'ן היה שגיאה משתי סיבות. הראשונה, לתפקיד שכזה בדרך כלל רצוי לקחת שחקן לא מוכר. כמו כן, לוטנר עשה עבודה גרועה ולא אמינה בגילום הדמות. אז נכון, נערות רבות חושבות שהוא חתיך. אבל למה לא לנסות להעלות את הרמה עם שחקן שיודע לשחק והדמות "יושבת" עליו בצורה טובה יותר ?

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לצפות בו. לא הייתי הולך לקולנוע לצפות בו, אבל בתור סרט די.וי.די או למחשב מדובר בסרט חביב, אשר מלבד לוטנר מציג שמות מוכרים נוספים כגון אלפרד מולינה, מריה בלו וסיגוני וויבר.

The Ides of March – משחקי שלטון – ריאן גוסלינג (שם חם מאד בסצינה ההוליוודית, אשר בשנה האחרונה גם נכנס לכותרות בכך שיצא עם בלייק לייבלי), מגלם את דמותו של סטיבן מאיירס, אחד מאנשי הסגל הראשיים בקמפיין של אחד המועמדים במירוץ לבחירת המועד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב. מאיירס מקבל שיעור בפוליטיקה האמריקאית, ומהר מאד לומד כיצד לעמוד על רגליו.

ראשית, רבים אולי לא יודעים אבל שם הסרט הוא מונח רומאי עתיק, אשר מתייחס ל 15 במארס, משום שפרוש השם Ides הוא מחצית החודש, ובתקופה המודרנית קשרו את המונח להרצחו של יוליוס קיסר בשנת 44 לפנה"ס בעקבות קונספירציה של סנאטורים רומאיים. סביר להניח ששם הסרט הוא שימוש במונח כדוגמא לקונספירציה, מאחר וסיפור הסרט מתרחש בחודש מארס.

לגבי הסרט, מדובר מותחן שהיה מצליח יותר כספר ופחות כסרט, בשל העובדה שהוא מתנהל באיטיות גמורה וגם כאשר אחת הדמויות המרכזיות מתה (לא אהרוס לכם את הצפייה עם ספויילר) לא רואים בכך עליית מדרגה בהתפתחות הסרט, אלא עוד שלב בו, שלב שבו הגיבור למד שיעור בפוליטיקה האמריקאית ומחליט לנצל את מה שלמד.

גם בסרט הזה ניתן למצוא רשימה של שחקנים מוכרים: ג'ורג' קלוני, פיליפ סימור הופמן, פול ג'יאמטי, אוון רייצ'ל ווד ומריסה טומיי. ליהוק מושלם וכך גם המשחק שלהם.

אז, לראות או לא לראות ?
צופים שאוהבים סרטים מהסוג הנ"ל שעוסקים בפוליטיקה אולי ייהנו ממנו, לפי דעתי קהל היעד שלו הוא של צופים בגילאים מבוגרים יותר ולא של בני הנוער. למרות שמות כגון ג'ורג' קלוני וריאן גוסלינג, שנערות ונשים צעירות אוהבות מאד. חשוב להדגיש שוב, שקצב ההתנהלות בסרט הוא איטי והצופים שלא יכולים לסבול זאת שידלגו עליו. לטעמי, לא ראיתי משהו יוצא דופן, אבל היה נחמד לצפות בו.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על הביקורת!
אשמח אם תבקר\תראה את הסרט פרל הארבור :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על הביקורות שלך, חושב כמוך על הסרט חטיפה, אחלה סרט...

שרון לוי אמר/ה...

ראיתי את משחקי שלטון באתר סרטים לצפיה ישירה בלי ציפיות מוקדמות וזה פשוט סרט מעולה שלא זכה להכרה מתאימה. אז הוא איטי קצת, אז מה? זה רק מוסיף לאיכותיות שלו. לא כל סרט חייב להיות מותאם לקצב של הנוער. סרט פוליטי מעולה ומומלץ.