יום שבת, 7 בינואר 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

Final Destination 5 – יעד סופי 5 - סרט נוסף בסדרת סרטי ההרס. כזכור, סדרת הסרטים עוסקת בקבוצה של אנשים, אשר בעקבות חזיון של אחד מהם ניצלים מאסון גדול ובשל כך ממוות. לאחר שהם ניצלים הם מתים אחד אחרי שני בצורה כלשהי ובסדר המקורי שהם היו אמורים למות. בסרט זה מדובר ב 8 ניצולים של משרד שנסעו לנפוש ובמהלך הנסיעה הגשר התמוטט וגרם למותם. אחד מהשמונה עובר חזיון ומציל אותם, אך הם מתים אחד אחרי שני. דרך אגב, הפעם מישהו מציע להם שבמידה ויהרגו אדם אחר חייהם ינצלו, חלקם חושבים ברצינות לעשות זאת.

מדובר בסרט הגרוע ביותר מכל סדרת הסרטים. הדמויות לא מעניינות, אין גם שמות מוכרים (בניגוד לסרטים קודמים), המשחק לא אמין והעלילה ידועה מראש. חוץ מזה, אחרי 4 סרטים בסדרה, נראה לכם שאפשר להפתיע את הצופים, שמכירים כמעט כל טריק שרשום בספר ?

אז, לראות או לא לראות ?
צופי סדרת הסרטים אולי ינסו לראות את הסרט, אבל יצטערו מהר מאד, מאחר והסרט יקלקל להם את הרושם מסרטים קודמים בסדרה. כל השארים הצופים צריכים לדלג על הסרט. בזבוז זמן של שעה וחצי.



Little Murder – רצח קטן - בלש משטרה, אשר יורה בטעות בילד מתחיל לשתות. יום אחד הוא נקלע לבית, כאשר הוא אמור להשקיף על חשוד ברצח סדרתי, אשר האישה שהתגוררה בו נרצחה ואחיה נאשם ברציחתה. האישה מופיעה בפניו כרוח רפאים ומסייעת לו לפתור שתי פרשיות ומחזירה אותו להיות הבלש שהיה בעברו.

לסרט יש דווקא מספר פנים מוכרות בחלק הנשי שלו: לייק בייל, דברה אן וול ("דם אמיתי") ושרון ליל ("הלקאטס"), אבל מלבדן אין לסרט מה להציע. הרעיון דווקא נחמד, אבל התסריט שלו כל כך גרוע, שלפי דעתי הוא הורס את חווית הצפייה. מלבד הנשים שציינתי ואולי גם נוח בין ("נזקים") המשחק גרוע מאד, כולל של השחקן הראשי. הצילום חובבני והעריכה גרועה.

אז, לראות או לא לראות ?
לדלג על הסרט, אין סיבה לצפות בו.



Killer Elite – יחידת עילית - רק מרשימת השחקנים אפשר להתלהב: רוברט דה נירו, ג'ייסון סטת'אם, קלייב אואן, דומיניק פרסל ו...איבון סטרהובסקי. אי אפשר לומר מילה רעה על אף אחד מהם. הליהוק היה מושלם. דרך אגב, ניתן גם למצוא שחקנים אוסטרליים נוספים בסרט, אשר שיחקו בסדרה Underbelly.

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומספר את סיפורו של דני (ג'ייסון סטת'אם), אשר היה חלק מקבוצת שכירי חרב, שמחליט יום אחד לפרוש. הוא מכיר אישה נחמדה (איבון), אך לאחר שהמנטור שלו (דה נירו) נחטף, הוא נשאב בחזרה אל אותו עולם. שייח ערבי דורש ממנו שינקום את מות 3 בניו, אשר חוסלו על ידי הקומנדו הבריטי, אבל שיעשה זאת בצורה שתראה כתאונה. הוא מנסה להבריח את המנטור שלו, אך לבסוף נאלץ לבצע את המשימה. כאשר הוא מתחיל לעשות זאת מתייצב מולו איש קומנדו לשעבר, שמנסה לצוד אותו. כל מה שדני רוצה זה לסיים את המשימה ולחזור אל אהובתו, שחייה בסכנה בגללו. אבל העניינים מסתבכים.

הרעיון טוב ונכון, למרות שהאירועים מתרחשים בתחילת שנות השמונים, יש לסיפור גוון עכשווי בשל כל הרעיון הערבי, התסריט טוב מאד, אולי בשל העובדה שמדובר בעיבוד של ספר, וכפי שציינתי: הליהוק היה מושלם. הבעיה היחידה שמצאתי היא, שצילום האירועים הוא כפי של סדרות וסרטים משנות השמונים, ככל הנראה בשביל לשמור על אותנטיות, ולעיתים, הקהל אשר התרגל לקצב אירועים מהיר יותר בסרטי אקשן בתקופה שלנו, יכול להתאכזב מכך.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. סרט אקשן טוב, אם כי כל נושא היחסים של דני עם הדמות הנשית הראשית בסרט (איבון) לא ממש נראה אמין, ולא מסופר כהלכה.



Texas Killing Fields – הרציחות בשדות טקסס - שני בלשים בטקסס מנסים לפענח סדרה של רציחות של נשים על ידי רוצח סדרתי.

הרבה אין מה לומר על הסרט. הרעיון נחמד, אך ראינו כמותו בסרטים רבים, המשחק סביר ולא מעבר לכך. התסריט בינוני ומטה ולעיתים דיכאוני ולא מאפשר צפייה. אין ריגושים גדולים לאורכו. סתם עוד סרט.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם אין לכם משהו אחר לצפות בו. וגם אז, לא בטוח שהוא יעניין אתכם יותר מדי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

סתם שאלה....למה אתה רואה דווקא את הסרטים סוג ז' האלה? הרי רק לפי הפוסטר של הסרט כבר אפשר להבין שזה סתם סרט...

תראה בכיף מה שבא לך פשוט אתה בעצמך אומר שאין לך הרבה זמן ונראה לי שחבל לבזבז זמן על סרטים כאלה עלובים חח

ואני לא מדבר על יעד סופי או יחידת עלית כי הם סבבה אני מדבר על השאר