יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

הסדרות הטובות ביותר בארבעת העשורים האחרונים - חלק שמיני.

אתם קולטים שהגענו כבר לחלק השמיני ? המטרה (להגיע לרשימה של 100 הסדרות הטובות ביותר) מתחילה לקרום עור וגידים. העשיריה הנוכחית מאופיינת בסדרות וותיקות יותר, כאשר ניתן לספור 2 סדרות בלבד מהעשור הנוכחי. בניגוד לעשיריות קודמות, קשה לי לחשוב שלמישהו תהיה טענה נגד העשיריה הנוכחית. ובכל זאת, נראה לי שיימצאו קוראים שיתלננו. לקוראים הללו אני אומר: אני עומד מאחורי הרשימה שלי.

לצופים המעוניינים בלינקים לרשימות קודמות:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_4726.html (מקומות 70-61)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_5415.html (מקומות 60-51)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_6915.html (מקומות 50-41)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_07.html (מקומות 40-31)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/02/blog-post_6659.html (מקומות 30-21)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/01/blog-post_469.html (מקומות 20-11)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/11/blog-post_07.html (מקומות 10-1)

80. Burn Notice - סוכן מחוק – אחת הסדרות שהפכה בשנים האחרונות את רשת הכבלים USA בתור רשת הכבלים המצליחה ביותר מבחינת הרייטינג. הסדרה גילתה לצופים את הפורמאט שברשת שיכללו: ללכת על מתח מיני מורכב בין הכוכב (מייקל) לכוכבת (פיונה), תסריט קליל מאד, מעט הומור והרבה אקשן. הסדרה מספרת, למי שעדיין לא יודע, על מייקל ווסטן, מרגל שבאמצע משימה מתברר לו שמישהו החליט "למחוק" אותו מהסוכנות ולהפליל אותו. מייקל מצליח לצאת בעור שיניו מאותה משימה ומתעורר במיאמי, ואז הוא חובר לחבר שפעם הלשין עליו ל F.B.I (סאם) ולחברה שלו לשעבר (פיונה). כמו כן, גם אמו חיה באותה עיר. מייקל, סאם ופיונה עוזרים לאנשים שהמשטרה לא יכולה לסייע להם, בשעה שמייקל מנסה להבין מי "מחק" אותו ומי אחראי להפללה שלו מתוך רצון לחזור אל חייו הקודמים. פורמאט מנצח. הסדרה משדרת בימים אלו את עונתה החמישית ועוד ידה נטויה.



79. The A Team - צוות לעניין – בשנת 2010 יצא סרט קולנוע, שניסה לשחזר את רגעי הקסם שהסדרה הצליחה לייצר בחמש העונות בהם שודרה (1987-1983), אולם הסרט לא הצליח לנפק מחצית מהאיכות של הסדרה למרות שחקנים גדולים כליאם ניסן, ברדלי קופר וג'סיקה ביל. הסדרה סיפרה את קורותיהם של 4 חברי צוות שלחמו ביחד בוייטנאם, אשר הופללו על פשע שלא הם עשו ועתה הם נאלצים לברוח מהחוק. למרות הבריחה שלהם מהחוק הם מסייעים לאנשים "הקטנים" שזקוקים להגנה מפני גנגסטרים, פוליטיקאים ובירוקרטיים מושחתים ושאר פושעים. במהלך העונות הם מנסים להוכיח את חפותם. מה שאפיין במיוחד את הסדרה היה הליהוק המופלא לכל תפקיד: ג'ורג' פקארד בתור חניבל המנהיג והאסטרטג. דוויט שולץ בתור מרדוק ה"משוגע", Mr. T בתור בי.איי איש השרירים ודירק בנדיקט בתור טמפלטון"פנים" פק. הסיפורים די מוכרים אבל גם במבט לאחור מדובר בסדרה איכותית, ששילבה הומור ואקשן בצורה יפה מאד.



78. Fame - תהילה – אני לא יודע אם צופים רבים יודעים זאת, אבל לפני שיצאה סדרת הטלוויזיה יצא סרט קולנוע בעל אותו שם בשנת 1980. הסרט סיפר את קורות תלמידים בבית ספר תיכון בניו יורק, אשר היו מחוננים באומנות ובהופעה. לאור הצלחת הסרט יצאה בשנת 1982 סדרת טלוויזיה, שהציגה את אותו תוכן. הסדרה החזיקה מעמד 6 עונות ונפחה את נשמתה בשנת 1987. צריך לזכור שהסדרה יצאה לאוויר העולם כ 30 שנים לפני שחזינו ב Glee. הסדרה הגיעה גם לארץ והיוותה הצלחה אדירה, כאשר יצאו חוברות, קלמרים ועזרים נוספים שליוו את הסדרה. האלמנט הזכור ביותר מהסדרה הוא שיר הנושא שלה בעל אותו השם ששרה איירן קארה. השחקן הזכור ביותר מהסדרה הוא ג'ין אנטוני ריי, אשר גילם את דמותו של לירוי הרקדן. ג'ין מת בגיל 41. שרה מישל גלר טענה בראיון שהעניקה מיד לאחר הצלחתה, שאחת הסיבות שהלכה ללמוד בבית ספר דומה הייתה הסדרה עליה גדלה כשהייתה קטנה.



77. The Jamie Foxx Show - המופע של ג'יימי פוקס – שנים רבות לפני שהפך לשחקן קולנוע מפורסם שמרוויח מיליוני דולרים על כל סרט בו הוא מככב, ג'יימי פוקס כיכב בקומדיה הנהדרת הזאת ששרדה על המסכים במשך חמש עונות (2001-1996). הקומדיה האפרו אמריקאית שודרה ברשת ה WB (לימים חלק מרשת ה CW) וסיפרה את סיפורו של ג'יימי קינג (גיימי פוקס), אשר שואף להיות מוזיקאי ומגיע מטקסס ללוס אנג'לס בכדי לנסות וליצור לעצמו שם בעולם המוזיקה. בכדי לפרנס את עצמו הוא עובד בבית המלון של המשפחה (המלון בבעלותם של דודו ודודתו). בצוות העובדים נמצאת פרנצ'סקה מונרו היפה בה הוא מתאהב ואותה הוא מנסה להשיג במשך מרבית הפרקים. עובד נוסף בצוות הוא האויב הראשי שלו – ברקסטון. מעט מאד קומדיות אפרו אמריקאיות הצליחו במהלך השנים וזו אחת מהן. רמת ההומור גבוהה מאד ולעיתים ניתן היה להבחין גם בהומור פיזי מהנה מאד.



76. The Pretender - המתחזה – בסדרה, שעלתה לאוויר בשנת 1996 ושרדה במשך 4 עונות ושני סרטי טלוויזיה, חזינו בג'ארד, אשר הצליח לשכלל לדרגת אומנות את היותו "זיקית" אנושית, כאשר הוא מצליח לעטות על עצמו זהות של כל אדם שירצה ולבצע אותה בשלמות. ג'ארד נלקח ממשפחתו בגיל צעיר מאד והוכשר לתפקיד על ידי ארגון סודי בשם The Center. כאשר הוא גדל והופך לגבר הוא מחליט לברוח מהארגון ומסתייע בכישרון שלו בכדי לחמוק מהארגון, שמנסה להחזיר אותו לשירותיו. בשעה שהוא נמלט ג'ארד שם לעצמו למטרה לסייע לאנשים שזקוקים לכך ולנסות לברר מה באמת קרה להוריו, שהאנשים ב The Center טענו בפניו מגיל צעיר שהם מתו. למי שצריך לשים לב בסדרה הזאת היא דווקא אנדרה פארקר, אשר מגלמת את התפקיד של מיס פארקר, נערה (ולימים אישה) שגדלה לצידו של ג'ארד בארגון ועתה נשלחת אחריו במטרה להחזירו. בסדרה הזאת היא נמצאת בשיאה עם תפקיד שתפור למידותיה.



75. Full House - צער גידול בנות – בשנות השמונים, כאשר בישראל היה רק ערוץ טלוויזיה אחד, הקומדיה הזאת הייתה אחת הסדרות הנצפות ביותר ובצדק. מדובר בקומדיה משפחתית חמודה. רמת התסריט לא הייתה גבוהה ולא מדובר בשנינות יוצאת דופן כגון סיינפלד, אבל כאשר צפו בסדרה קשה היה להתנתק ממנה. הסדרה הצמיחה מספר כוכבים. ראשית, התאומות אולסן, אשר גילמו את התינוקת מישל, שלימים בנו לעצמן אימפריה עצומה. ג'ון סטאמוס (Glee, E.R), שיצר לעצמו שם כחתיך הורס ולורי לחלין (אמא של דיקסון ואנני מהחידוש של 90210), שגילמה את אשתו. רבים אולי לא יודעים זאת, אבל הסדרה החזיקה מעמד במשך שמונה עונות !!! וירדה מהאוויר רק בשנת 1995. ככל הנראה משום שבערוץ הראשון שידרו רק את שלשת העונות הראשונות ושאר העונות שודרו בערוץ הילדים של רשתות הכבלים בתחילת דרכו. סדרות רבות ניסו לחקות אותה אבל לא הצליחו להגיע להצלחה שלה.



74. The Wonder Years - שנות הקסם – קווין ארנולד (פרד סאבג) מביט על תהליך התבגרותו מרגע היותו ילד בן 11 בשנת 1968 ועד לשנתו הראשונה בתיכון ב 1973. מדובר ברעיון שבארה"ב אוהבים מאד, לייצר סדרות תקופתיות שמביטיות על תהליך התבגרות של דמויות, הסרט "פורסט גאמפ" בכיכובו של טום הנקס הצליח בדיוק בשל אותה סיבה, במיוחד כאשר מדובר על תהליך שמתחיל בשנות השישים שהצופים בארה"ב מביטים עליו בערגה בתור העשור של המהפכות ובמיוחד מלחמת וייטנאם והשלכותיה. הסדרה גם מספרת את קורות משפחתו של קווין: אביו ג'ק, אמו נורמה, אחיו וויין שאהב להציק לו ואחותו קארן שהופכת להיפית. כמו כן, הסדרה מתמקדת בסיפור אהבתו לשכנתו היפה ויני (דניטה מקלייר). הסדרה שודרה ברשת ABC בין השנים 1993-1988. דרך אגב, הצופים מזהים מיד שקולו של קווין ארנולד כפי שהוא מספר את סיפור התבגרותו שונה מקולו של פרד סאבג. כלומר, שחקן אחר הקריא את הסיפור מנקודת מבט עתידית. גם בישראל הסדרה זכתה להכרה ולהצלחה לא קטנה.



73. Life - חף מפשע - עוד אחת מהסדרות שמותירות את הצופה הישראלי משתומם לנוכח השיפוט הגרוע של הצופים האמריקאיים. אחת מהסדרות הטובות של שנות האלפיים, אשר הצליחה לשרוד שתי עונות בלבד (2009-2007). הסדרה עסקה בשוטר לשעבר, צ'ארלי קרואו, אשר מופלל ונכנס לכלא למשך 12 שנים. לאחר 12 שנים הוא משוחרר בעקבות מידע חדש ומקבל פיצוי ענק מהמשטרה. למרות שהוא עתה מיליונר הוא מחליט לחזור ולעבוד כבלש במשטרה. מוצמדת לו שותפה חדשה בשם דני ריס, בגילומה של שרה שאהי הנהדרת, שאמורה להשגיח עליו, אבל מתברר שלמשפחתה יש "יד ורגל" במה שקרה לו. בכל פרק השניים פותרים פרשיה חדשה אבל קרואו עדיין חוקר בכדי לגלות מי הפליל אותו. התסריט של הסדרה היה באיכות גבוהה מאד והסדרה גם שילבה הומור איכותי מאד לצד אקשן משטרתי ומשחק נהדר. לפי דעתי, במידה והסדרה הייתה משודרת ברשת CBS ולא ברשת NBC הסדרה הייתה שורדת עד היום ואפילו מעבר לכך.



72. The Time Tunnel - מנהרת הזמן – שנים רבות לפני שנושא המסע בזמן ונושא סדרות הקומיקס הפכו לטרנד מצליח בסדרות ובסרטי טלוויזיה זכינו להבלחה קצרה מסדרה, אשר עד היום רבים מתושבי ישראל זוכרים מאחר והם גדלו עליה ועל השידורים החוזרים שלה מדי שנה. הסדרה עלתה לאוויר בשנת 1966 ולמרבה הפלא החזיקה מעמד במשך עונה אחת בלבד. מספר הפרקים שלה עומד על 30 בלבד. הסדרה עסקה במדענים טוני ניומן ודאג פיליפס, מדענים שעבדו במתקן ממשלתי והמציאו מכשיר לנסיעה בזמן. בעת ניסוי עבור סנאטור המדענים נתקעו בתוך המכשיר ובכל פרק מצאו את עצמם בנקודה היסטורית חשובה כגון המצור על טרויה, טביעת הטיטאניק ועוד... בשלב מסוים הם גם נסעו לעתיד ונלחמו בחייזרים. בשנת 2002 נעשה ניסיון לעשות לסדרה ריבוט, אבל לאחר שצולם פיילוט הניסון הוגדר ככישלון מאחר והוא לא התקבל על ידי הרשתות לסדרה. לפי דעתי, מדובר בסדרה שהקדימה את זמנה וגם היום, עם תסריט איכותי היא יכולה להצליח. לפני מספר שנים דובר על כך שיתבצע ניסיון נוסף "להרים" את הפרויקט אבל בסופו של דבר הפרויקט נשכח.



71. The IT crowd צוות ה IT - אחת הסדרות המצחיקות ביותר מאז ומעולם. הסדרה, שעלתה לאוויר בשנת 2006 ועדיין לא בוטלה, מספרת את קורות צוות IT בחברת ריינהולם. הצוות שוכן במרתפי החברה כשהוא די מנותק משאר החברה. בראש הצוות נמצאת ג'ן (קת'רין פארקינסון), שלא מבינה מאומה במחשבים ושהיא רוצה לקדם את עצמה בכל מצב ובמקביל למצוא לעצמה גבר לחיות איתו. שאר הצוות מונה את רוי ומוס, שני אנשי מחשבים שלא מצליחים מבחינה חברתית, ואשר מצליחים להכניס את עצמם מדי פרק לצרות חדשות. מעבר להיותה שנונה מאד בסדרה לא בחלו לצלם נשיקה הומוסקסואלית בין שני הגיבורים בכדי להגביר את האפקט הקומי (צריך לראות בכדי להבין). כמו כן, אחד הפרקים הזכורים ביותר של הסדרה הוא הפרק שבו ג'ן יוצאת עם גבר בשם פיטר פייל (ביחד השם דומה למילה "פדופיל"). צריך לראות ולראות שוב. חוויה.



Share on Facebook

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

How come All in the Family with Archie Bunker didn't make it to the first 80 ?

אנונימי אמר/ה...

Life היא אחת הסדרות שאתה יוצא ממנה מתוסכל שלא גילת מה קרה בסוף הסיפור
סידרה ענקית

אנונימי אמר/ה...

וזה למרות שסגרו את הסיפור המרכזי בLIFE לפני הביטול

אנונימי אמר/ה...

מה עם האנטומיה של גריי

Urix אמר/ה...

The it crowd מצחיקה בהחלט!!
אחלה פוסט!

Maya Cohen אמר/ה...

וואו! צער גידול בנות, איזו היסטוריה! אני זוכרת שהייתי רואה את הסדרה הזאת בלופים.
חבל שלא עושים יותר סדרות איכותיות כאלה, אני פרשתי לטובת סרטים לצפייה ישירה עם תרגום.