יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


הפרק הראשון בעונה החמישית של הסדרה The Big Bang Theory איכזב ובגדול. הפרק האחרון של העונה הרביעית נסגר כאשר פני וראג' התעוררו לאחר ערב שהיו שיכורים, גילו שהם עירומים ובהפקה גרמו לצופים לחשוב שהם שכבו ביחד. עתה, בפרק החזרה מחופשה מתברר שהם בכלל לא שכבו ופני נרדמה עוד לפני שהכל החל. בכך בהפקה חזרו על הטריק שעשו ב 90210 כאשר כביכול נעומי הייתה בהריון, אך בפרק החזרה מחופשה התברר שמדובר בטעות. ואני טוען, אם כבר זורקים אקדח לסצינה צריך לירות בו, אחרת פשוט לועגים לצופים. הפרק השני של העונה, בו חזינו בלאונרד ופריה מנסים לנהל סייבר-סקס היה כבר טוב יותר. בכל זאת, לפי דעתי, מדובר בפתיחת עונה החלשה ביותר עבור הסדרה מבחינה קריאטיבית. אני מקווה מאד שלא מדובר באות לבאות.

ואם כבר הזכרנו את 90210. אנשים שואלים אותי מדוע אני מתייחס בזלזול לסדרה הזאת, אותם אנשים צריכים לצפות בתחילת העונה הרביעית של הסדרה ולהגיד לי שצדקתי. כמעט כל הנושאים משומשים: לנעומי יש אויבת שלא נותנת לה להיכנס לאחווה ועכשיו היא רוצה לנקום בה ? דיקסון עומד להיות מכור לסמים (למי שלא רואה את זה, זה עומד לקרות) ? אחותו של נאביד מביימת את חטיפתה לאחר שהיא מאוהבת בבחור מפוקפק ? ראינו את הנושאים הללו בסדרות נוער הרבה יותר טובות מ 90210, למה צריך לראות אותם שוב ? לפחות שינסו להיות מקוריים.

פרק החזרה הכפול של הסדרה The Middle הציג בפנינו בהופעת אורח את ריי רומנו במעין איחוד קטן של הסדרה "כולם אוהבים את ריימונד", והניב רייטינג לא רע בכלל, 3.1 נק' מדד במיוחד לאור הרייטינג הנמוך של הסדרה בתום העונה שעברה, אך מבחינה קריאטיבית אני עדיין לא מבין מה הסדרה הזאת אמורה להציע לצופים. היא לא מצחיקה בכלל, לטעמי היא ממש לא מעניינת, הסיפורים שלה כל כך משעממים שלעיתים בא לי לסגור את הפרק ולהפסיק לצפות, ולפעמים זה בדיוק מה שקורה. אז, מישהו מוכן להסביר לי מדוע הסדרה הזאת עדיין באוויר ? משום שלי אין תשובה לכך. גם השחקנים לא ממש כוכבים גדולים. יש בכלל לסדרה צופים בארץ ?

הפרק הראשון של העונה הרביעית של הסדרה Castle הניב נתוני רייטינג גבוהים ונראה שכוחה של הסדרה עדיין במותניה. אולם צרמה לי העובדה, שעשו מכך שהדמות של בקט יצאה עם רופא בעונה השלישית עניין גדול ואילו בתחילת העונה החדשה מתברר שהשניים נפרדו ? יתרה מכך, בקט זוכרת שקאסל אמר לה שהוא אוהב אותה (אך לא אומרת לו זאת) ועכשיו התירוץ שלה לא להיות ביחד איתו זה שהיא הקימה חומה מסביבה ולכן היא לא יכולה להיות פנויה לקשר לאחר שזהו הזמן הנכון כאשר שניהם פנויים לקשר ? איזה בולשיט. בהפקה היו צריכים להודות: אנחנו עדיין רוצים לשחק עם הסיפור: האם הם יהיו ביחד או לא ? נושא שבסדרה Bones סחבו במשך 6 עונות ועתה נראה שגם ב Castle עומדים ללכת באותו כיוון. לטעמי הסיפור קצת ימרח מאחר והוא קצת מיצה את עצמו מבחינת הקשר בין השניים. בהפקה יצטרכו להנפיק תסריטים איכותייים בכדי להשאיר את הסדרה מעניינת. אני מאד מקווה שזה ייצא לפועל משום שלדעתי, מדובר בסדרה נחמדה מאד.

הפרק הראשון של העונה השביעית של הסדרה Criminal Minds היה בולשיט אחד ארוך. בעונה שעברה, בכדי לקצץ את התפקיד של פייג' ברוסטר, הלא היא אמילי פרנטיס. יצרו תסריט לפיו היה סופר מרגל בשם איאן דויל שהטיל את אימתו על כולם ואף כביכול רצח את אמילי. בסוף הפרק שבו כביכול אמילי נהרגה השאירו מקום לאפשרות לחזרתה, ובתחילת העונה השביעית, כאשר התברר שברוסטר חתמה על חוזה חדש כחלק מהקאסט הראשי, השתמשו בכך בכדי להחזירה, אבל הצורה שעשו זאת הייתה פשוט מגוחכת. בשביל לעשות זאת היו צריכים להפיל את דויל ואכן, מתברר שמורגן חקר את הסופר מרגל במשך שבעה חודשים עם גרסיה והם לבדם מצליחים בסופו של דבר לגרום לתפיסתו. נו באמת ואנחנו צריכים להאמין לכך ? סופר מרגל כמו דויל ? יתרה מכך. בסוף הפרק כל הפושעים שיכולים להזיק לאמילי ובמיוחד דויל מתים. זה כבר עלבון. זה לא נגמר בכך. לאחר הלם שלוקח בדיוק שתי דקות כולם מתנהגים כאילו לא קרה כלום ? ואל תגרמו לי לשאול למה לא התעסקו בשאלת חזרתה של ג'יי ג'יי (א' ג' קוק) ואיך אמילי חוזרת לצוות כל כך בקלות.

הסדרה Misfits אמורה לחזור ב 11 בנובמבר לעונה השלישית שלה, אשר תניב 8 פרקים חדשים. כפי שכבר ציינתי לפני מספר חודשים בעונה הזאת השחקן רוברט שיהאן, אשר מגלם את דמותו של ניית'ן, לא יופיע. ב 15 בספטמבר העלו בהפקה לאתר הרשמי של הסדרה פרק באורך של כ 9 דקות ובו מתוארת הסיבה לכך שהדמות נעלמת. מתברר שהכוח החדש של ניית'ן היה להיות קוסם ולכן הוא נוסע ללאס וגאס עם חברתו והתינוק שלה. המזימה שלו נכשלת והוא מוכנס לכלא. ואני אומר, חבל. הוא הדמות המרכזית וחסרונו יורגש. בדרך כלל, כאשר מחליפים דמות ראשית לאורך זמן הסדרה סובלת מכך. וכן, אני יודע שיש דוגמאות שגורסות אחרת, אבל המגמה היא כפי שטענתי.

Share on Facebook

3 תגובות:

אסף אמר/ה...

התייחסות קטנה לסדרה The Middle.
כן - יש לה צופים בארץ (אני מכיר כמה), שאפילו נהנים ממנה. היא אמנם לא שומרת על רמת הומור קבועה (כמו Community למשל), אבל יצרה כמה דמויות מצחיקות ומהנות (במיוחד ילדי המשפחה), ומבחינת רמת הצחקה - לדעתי היא עולה על אחותה למשבצת השידור Modern Family (ששומרת על רמה בינונית פלוס אחידה).
בסופו של דבר, בסיטקומים העלילות פחות חשובות ורמת הכתיבה והפאנצ'ים הם אלה שגורמים (לי) לצפות בסדרה או לוותר עליה.

שקד אמר/ה...

ידעת שאני אגיד את מכושפות, אה?

דרך אגב, מה הסיבה שרוברט שיהאן הוצא מההפקה?

Urix אמר/ה...

מצטרף לדעה שלך בנוגע לסחבת ב castle .
זה ממש מעצבן הקטע הזה(:...