יום שבת, 17 בספטמבר 2011

בוודאי שמתם לב ש... (מיני פינה)



90210 חזרה השבוע לעונתה הרביעית. קוראי הבלוג בוודאי זוכרים שהודעתי על כך שהתסריטאית הראשית של הסדרה עזבה בתום העונה השלישית. אפשר היה להבחין בתוצאות של העזיבה כבר בתחילת הפרק הראשון של העונה. את העונה השלישית סיימה הסדרה כאשר נעומי אומרת למקס שהיא בהריון. העונה רק נפתחת וראו איזה פלא, מתברר שנעומי לא באמת בהריון. ואני אומר, לא משנה אם הסיפור הזה מעניין או לא, ברגע שהתחייבת לסיפור צריך להמשיך איתו עד הסוף. אז נכון, יכול להיות שהגיעו אנשים חדשים לסדרה והיה להם חזון שונה, אבל הצורה שבה טיפלו בסיפור גובלת בטמטום ואי התחשבות במעריצים. ניתן היה ללכת על אפשרות שנעומי תעבור בשלב כלשהו הפלה (טבעית או יזומה), אבל לפתור את הסיפור בחמש דקות ? זה פשוט מעליב. גם את העובדה שלא יראו יותר את הדמויות של דבי וראיין פתרו במחי משפט אחד כאשר אנני טענה שהיא יכלה להצטרף אליהם בצרפת בקיץ אבל לא עשתה זאת. זו הצרה כאשר מדובר באופרת סבון שאין לה חזון והמחשבה היא רק לפרק או שניים קדימה. אין מחשבה בהפקה לשאלה היכן הם רוצים לראות את הדמויות בסוף הדרך. כלומר, הם מאלתרים ועובדה זו ניכרת בסדרה הזאת בכל צעד וצעד.

ביום רביעי העלתה רשת NBC את 2 הקומדיות שלה: Up All Night אשר הניבה 3.7 נק' מדד ו Free Agents אשר הגיעה בסך הכל ל 2.1 נק' מדד. לא צריך להיות גאון טלוויזיה בכדי לדעת שמצבה של Up All Night טוב בעוד מצבה של Free Agents גרוע. אבל במבט עמוק יותר צריך להבין מספר דברים. ראשית, Up All Night שודרה לאחר תוכנית סיום העונה של AMERICA'S GOT TALENT, אשר מצידה הניבה 3.6 נק' מדד. יפה מאד שהסדרה הצליחה לשמר ואף להעלות את נק' המדד, אך בכל זאת מדובר בסדרה שזה הפרק הראשון שלה, שיש לה שני כוכבי על בדמות כריסטינה אפלגייט וויל ארנט, כך שהצופים בוודאי היו מסוקרנים. אני בטוח כמעט במאה אחוזים שבשבוע הבא, כאשר הרשתות האחרות יעלו את הלוח החדש שלהם ליום רביעי, וכאשר הסדרה תשוב למשבצת השידור הרגילה שלה בשעה שמונה, ובמיוחד כאשר לא תהיה לה תוכנית מובילה עם כמות קהל גבוהה, המצב שלה יהיה שונה לחלוטין. לגבי הסדרה Free Agents צריך לזכור שהיא שודרה בשעה 10 וחצי בלילה וזו שעה שקומדיות לא מצליחות בה באופן קבוע. לצערי, כאשר הסדרה תנוע בשבוע הבא לשעה הרגילה שלה, שמונה וחצי, אני לא צופה לה עתיד טוב יותר.

ביום רביעי שודר ברשת ABC Family הפרק האחרון לעונה של הסדרה Melissa and Joey. העובדה שהציקה לי בקשר לסדרה הייתה שבקיץ 2010 הסדרה שידרה 12 פרקים אבל קיבלה הזמנה ל 18 פרקים נוספים עוד לפני שהסתיימה העונה. העונה הראשונה של הסדרה הסתיימה ב 26 באוקטובר 2010 וברשת חיכו עד ל 29 ביוני בכדי להעלות את 18 הפרקים הנותרים. וגם כאשר הסדרה חזרה היא שידרה במרבית עונת הקיץ שני פרקים ברצף. ואני שואל, מדוע ? מדוע היה נחוץ להמתין זמן כה רב בין שני חלקי העונה וגם מדוע היה צורך לשדר שני פרקים ברצף ? לא מדובר בסדרה עם נושא מורכב, אלא בקומדיה בת חצי שעה שהיא למעשה עיבוד מודרני לקומדיה "מי הבוס" ששודרה בארה"ב בשנות השמונים. נתוני הסדרה לא היו כל כך גבוהים עד כדי כך שלרגע חשבתי שהסדרה תבוטל בתום העונה ואז הניסיון לסיים עם הפרקים שהופקו נראה ריאלי, אך הסדרה חודשה לעונה שנייה, כך שהחלטת הרשת לא נראית הגיונית. הסיבה היחידה שיכולה להיות היא שהסדרה אמורה הייתה לסגור חור שנפער בלוח המשדרים, אך לא הייתה סדרה שסיימה את תפקידה לפני הזמן, כך שניתן לשלול את הסיבה הזאת. יכול להיות שברשת פישלו ולא התכוננו כראוי לחודשי הקיץ ? רק להנהלת הרשת הפתרונות והם לא ממהרים לשתף אותנו.

Share on Facebook

2 תגובות:

ניר אמר/ה...

בהחלט הפתיעו הנתונים של Up All Night, אבל אין ספק שבשבוע הבא הולך להיות הרבה יותר קשה.

עם זאת, לא ניתן לשלול אפשרות להצלחה. יכול להיות שבאמת תהיה זו סדרה שתזכה לעונה נוספת בסוף... נראה את נתוניה בשבוע הבא (בתקווה שהבלוג יישאר עד אז, כן?)

techtik אמר/ה...

אחרי שמשחקי השקר תכנס לפגרה מתי היא תחזור?
ולגבי הוחלפו בלידתן, יש כבר תאריך חזרה?