יום שני, 22 באוגוסט 2011

הסדרות הטובות ביותר בארבעת העשורים האחרונים - חלק שישי.

אתם מאמינים שהגעתי כבר לחלק השישי ברשימה ? בקצב הזה נוכל להגיע בסופו של דבר לרשימת 100 הסדרות הטובות ביותר (משאלת לב).
לצופים המעוניינים בלינקים לרשימות קודמות:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_6915.html (מקומות 50-41)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/08/blog-post_07.html (מקומות 40-31)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/02/blog-post_6659.html (מקומות 30-21)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2011/01/blog-post_469.html (מקומות 20-11)
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/11/blog-post_07.html (מקומות 10-1)

60. Jericho - יריחו (11 הפרקים הראשונים של הסדרה) – בשנת 2006, כאשר החלה תופעת סדרות וסרטי ה"ניצולים" והאפקוליפסה, רשת CBS העלתה את סדרת המופת הזאת, אך ערכה לגביה שתי טעויות שגרמו לקריסתה. לאחר שידור של 11 הפרקים הראשונים של הסדרה, הסדרה יצאה לחופשה של שלשה חודשים וכאשר היא חזרה היא איבדה את המומנטום ומרבית מהקהל שלה. הרשת גם יזמה שינויים בכיוון הקריאטיבי של הסדרה. הסדרה התרסקה לחלוטין. מעריצי הסדרה, אשר סרבו להשלים עם ביטולה כעבור עונה אחת בלבד יצרו קמפיין, אשר העניק לסדרה 7 פרקים נוספים, אבל בסופם הסדרה בוטלה בשנית ולא חזרה שוב. אבל לפני כל השינויים התסריט של הסדרה ב 11 הפרקים הראשונים היה פשוט יצירת מופת בז'אנר שלה. חבל שברשתות לא יודעים כיצד להתייחס בחוכמה לסדרות שלהן.



59. Cupid – קופידון - בשנת 1998 זכינו לראות את הפנינה הטלוויזיונית הזאת למשך עונה אחת בלבד, וגם היא נקטעה לאחר 14 פרקים בלבד (3 פרקים לא שודרו), אני חושב שברשת ABC מצטערים היום שביטלו אותה. למי שלא זוכר, מדובר בטרבור, בגילומו של ג'רמי פיבן, אשר מחליט שהוא קופידון, שהוא נשלח לכדור הארץ כעונש וכדי לחזור אל משכן האלים, אולימפוס, עליו לשדך 100 זוגות של אנשים. אין לו כוחות על טבעיים על כדור הארץ והוא הפך מבן אלמוות לבן תמותה. הרשויות מאלצות אותו לראות פסיכיאטרית בשם קלייר, אשר חושבת שהוא שוגה באשליות ומנסה לעזור לו. יוצר הסדרה הוא רוב תומאס, אשר אחראי גם לסדרה "ורוניקה מארס". בשנת 2009 ניסו לחדש את הסדרה אולם תחושת החמימות והתמימות שאפיינה את הסדרה המקורית נעלמה לחלוטין בגרסה של שנות האלפיים, אשר החזיקה מעמד במשך 7 פרקים בלבד. כדאי לכם לצפות בסדרה המקורית. פשוט פנינה.



58. Chicago Hope - שיקאגו הופ – בשנת 1994 עלו בארה"ב שתי דרמות רפואיות. ברשת NBC עלתה הסדרה אי.אר וברשת CBS העלו את "שיקאגו הופ", אשר למרות שהחזיקה מעמד 6 עונות בלבד, בניגוד ל 15 של אי.אר, הרי שהייתה בשתי דרגות איכותית יותר, ולא פלא, משום שהאחראי לסדרה היה דיוויד א קלי, אשר אחראי לדרמות המשפטיות הגדולות של שנות התשעים והאלפיים בארה"ב. הסדרה גם העשירה אותנו בשחקנים מפורסמים, מנדי פטיומקין, אדם ארקין, הקטור אלפונזו, תומאס גיבסון, מארק הרמון ועוד... חבל מאד שכאשר יזכירו סדרות רפואה ידברו יותר על אי.אר, משום שהיא החזיקה מעמד זמן רב יותר, אך הייתה שטחית, ולא ייזכרו בסדרה כה איכותית כמו "שיקאגו הופ".



57. Luther - לותר (עונה ראשונה) – נכון, לאחר חמש עונות של דקסטר בהן נכנסנו אל עולמו של רוצח סדרתי, לא היינו צריכים להיות מופתעים מסדרה נוספת שעסקה בנושא. אבל העונה הראשונה של הסדרה, אשר עסקה בלותר, קצין משטרה, אשר מקיים יחסים מקצועיים עם רוצחת סדרתית, העונה הזאת הייתה מופלאה. התחלת הסדרה הייתה איטית מאד ולקח לה זמן להיכנס לתלם אבל החל מהפרק השלישי כבר חזינו באיכות הגבוהה של התסריט, במשחק המבריק של שני השחקנים הראשיים אידריס אלבה (לותר) ורות ווילסון (אליס מורגן) ובמוצר טלוויזיוני כמעט מושלם. חבל מאד שהעונה השנייה קצת קלקלה את הרושם, לאחר שרות ווילסון, אשר גילמה את דמות הרוצחת הסדרתית בעונה הראשונה, קיבלה זמן מועט בשני הפרקים הראשונים ונעלמה כליל משני הפרקים הנותרים של העונה.



56. Party Of Five – שולחן לחמישה - הסדרה אשר הביאה לנו שורה של שחקנים מפורסמים: נב קמפבל, ג'ניפר לאב היואיט, סקוט וולף, מתיו פוקס ולייסי שאברט. הסדרה עלתה לשידור בשנת 1994 ושרדה במשך 6 עונות עבור רשת FOX. למרות שמדובר בסדרה איכותית, הרי שהצופים שזכו לראות אותה גם יכולים להעיד שמדובר בסדרה אפלולית מאד, אשר אין בה כמעט רגעים שמחים. זה נחמד למשך עונה אחת או שתיים, אבל בשלב כלשהו הצפייה בסדרה גורמת לדיכאון. צופים, כמוני למשל, שיכולים ליהנות מסוג סדרות שכזה, בוודאי נהנו כמוני מסדרה איכותית מאד.



55. Just Shoot Me – תהרוג אותי וזהו - בשנת 1997, כאשר רשת NBC עוד הצליחה להנפיק סדרות איכותיות אשר שרדו לאורך זמן היא העלתה את הקומדיה הנ"ל, אודות מאיה גלו, אשר רוצה להיות עיתונאית רצינית, אך מגיעה לעבוד במגזין הקליל שאביה מנהל. הסדרה הצליחה לשרוד במשך 7 עונות, אחת מהסיבות היא שהייתה מצחיקה מאד. כמו כן, שחקנים רבים מתוכה מוכרים מאד: לורה סאן ג'יקאמו כמאיה, ג'ורג' סיגל כאביה - ג'ק, וונדי מאליק כנינה ואן הורן, הנריקו קולאנטוני כאליוט ובמיוחד דיוויד ספיד כדניס פינץ, העוזר של ג'ק. לפי דעתי, מדובר בסדרה שלא מוערכת כפי שהיא צריכה בהיסטוריית הסדרות האמריקאיות, אולי משום שהיו קומדיות אחרות באותה תקופה שזכו לתשומת לב גדולה יותר. הגיע הזמן שמישהו יכיר בה.



54. The Tudors – שושלת טיודור (בעיקר 2 העונות הראשונות) – לאחר שהסדרה "רומא" בוטלה (מרץ 2007) לא היה ברור איזו סדרה תמשיך את דרכה ותספר סיפור בעל נופך היסטורי. לא היינו צריכים לחכות זמן רב בכדי לגלות זאת כאשר "הטיודורוס", אשר מספרת את קורות המלך הנרי השמיני, עלתה לאוויר (אפריל 2007). 2 העונות הראשונות של הסדרה היו מושלמות, בעיקר בשל משחקה הנהדר של נטלי דורמר כאן בולין. 2 העונות הנוספות של הסדרה נראו יותר כניסיון לשחזר את הנוסחה של העונות הראשונות, אך ללא הועיל. קיים סיכוי שזה קרה משום שהסיפור בעונות הללו היה מעניין פחות, אך עדיין ניתן להצביע על איכות תסריט נמוכה יותר. אבל למרות ש"רומא" הצליחה הרי ש"הטיודורוס" היא זו שפרצה את הדרך לסדרות מהסוג הזה ולכן חזינו בניסיון (גרוע) של שתי סדרות לעשות זאת: The Borgias ו"קאמלוט", שלא התקרבו במאומה לאיכות שלה.



53. John Doe - ג'ון דו – בשנת 2002, רשת FOX העלתה את הסדרה, אשר עסקה בגבר, בגילומו של דומיניק פרסל, אשר מתעורר יום אחד כשהוא לא יודע מיהו, אבל יודע הכל חוץ מכך. הוא עוזר למשטרה לפתור פשעים ומנסה לפתור את התעלומה הגדולה ביותר שלו: מיהו. הסדרה החזיקה מעמד עונה אחת בלבד. לטעמי, מדובר באחת הסדרות המפוספסות ביותר בעולם הטלוויזיה האמריקאי אי פעם. הליהוק היה נכון, התסריט איכותי מאד והמשחק היה מעולה. פשוט חבל שהסדרה לא הצליחה.



52. American Dreams – חלומות אמריקאיים - בשנת 2002, מספר שנים לפני שהסדרה Mad Men עלתה לאוויר והחזירה אל המסכים את תקופת שנות השישים באמריקה, ניסתה רשת NBC לעשות זאת באמצעות הסדרה הזאת ובמשך שלש עונות היא עשתה זאת בצורה טובה מאד. הסדרה מספרת את סיפורה של משפחה בפילדלפיה של שנות ה 60 בארה"ב והתהפוכות שהיא עוברת במקביל לשינויים הגדולים שהתרחשו בארה"ב באותה תקופה כגון המלחמה בוייטנאם, שחרור ה"שחורים", המהפכה המינית ועוד... הסדרה גם הציגה לנו בפעם הראשונה את בריטני סנואו. התסריט של הסדרה היה מרגש מאד ונגע מאד ללב הצופים. חבל שהסדרה החזיקה מעמד במשך זמן כה מועט.



51. Firefly - פיירפליי – סדרה נוספת שעד היום כל הצדדים מצטערים שהיא בוטלה. הסדרה הייתה אמורה להיות הפרויקט הבא של ג'וס ווידון אחרי "באפי ציידת הערפדים" ו"אנג'ל", עבור רשת FOX, אבל הסדרה החזיקה מעמד למשך 13 פרקים בלבד (2 פרקים לא ראו אור). כמעט לאחר שבוטלה הסדרה הפכה לסדר קאלט שעד היום זוכה לאיזכורים רבים, במיוחד בקרב חובבי סדרות המדע בידיוני. גם נציגים של רשת FOX הודו שעשו טעות בכך שמיהרו לבטל את הסדרה בשל בעיות רייטינג. שחקנים מוכרים מהסדרה ניית'ן פילון (קאסל), אדם בולדווין (צ'אק), סאמר גלו (שרה קונור) ומורנה בחרין (V). ככל הנראה, כאשר מדובר בסדרות מדע בידיוני, היד של רשתות הטלוויזיה הגדולות קלה מאד על ההדק. לו רק הייתה משודרת בערוץ המדע בידיוני...



Share on Facebook

3 תגובות:

mip אמר/ה...

לגבי קופידון - מסכימה שמדובר בפנינה אמיתית ואחד הביטולים הכי פחות מוצדקים בעיני בטלויזיה האמריקאית.
מה שכן חשוב לציין זה שבמהלך הסדרה בשום שלב הם לא ענו על השאלה האם מדובר באמת בקופידון שהגיע על מנת לשדך בכוחות עצמו, או שמדובר בבחור עם איזשהי הפרעת אישיות. ולאורך כל הסדרה נותנים רמזים לשתי האפשרויות בלי לפתור את התעלומה, ומשם מגיע חצי מהקסם שלה.
מה שבטוח ג'רמי פיבן הוא אחד השחקנים היותר משעשעים בטלויזיה האמריקאית זה היה נכון אז וזה נכון גם עכשיו.

ואני רוצה לחזק לגבי תהרוג אותי וזהו - בהחלט אחת הקומדיות הטובות שלא זכתה בתשומת הלב הראויה לה. קומדיה נוספת היא מפגשים מהסוג האישי )3rd rock from the sun) שאותי לפחות הצחיקה מאוד ומצחיקה אותי גם היום כשאני רואה אותה בשנית. אני לא זוכרת אם היא היתה כבר ברשימה אבל אם לא - עכשיו זה בהחלט הזמן.

אנונימי אמר/ה...

אתה כל כך צודק לגבי Firefly, אחד ההחמצות הגדולות שביותר...
הסדרה הזאת הייתה פשוט מדהימה! חבל מאוד שהורידו אותה לאחר עונה אחת.
לפחות עשו לסדרה חלק המשך...

מאיה אמר/ה...

מה דעתך על משחקי הכס?