יום שני, 12 בספטמבר 2011

ניתוח: מה עומד לקרות בעונת 2012-2011 בחמשת הרשתות האמריקאיות הגדולות מבחינת נתוני הרייטינג ?

גם העונה, בדומה להערכה שלי לפני כשנה, אנסה להעריך את הלוחות החדשים של חמשת הרשתות האמריקאיות הגדולות לקראת עונת השידורים 2012-2011, מתוך כוונה לנסות ולהעריך אלו סדרות ישרדו את העונה, אלו סדרות צפויות לירידה בנתוניהן ואלו סדרות אמורות למצוא את עצמן לפני ביטול אפשרי. ההערכה תתבצע על פי השוואה בין חמשת הלוחות, מידע שמגיע מתוך הרשתות והבאז שהסדרות, במיוחד החדשות, מקבלות ברשת. לא מדובר בהערכה מדויקת, אלא בנסיון ראשוני לאתר מגמות לפני שהסדרות עולות לאוויר.

קדימה למלאכה.

יום שני:



לרשת ABC יש בין השעות שמונה לעשר בערב את התוכנית עם הנתונים הצפויים ביותר. מדובר בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", אשר צפויה להמשיך להיות מפלצת רייטינג גם בעונה הבאה. אין כאן הרבה חוכמות.

הרשת גם מצאה לעצמה סדרה, Castle, אשר גם נמצאת במגמת עלייה וגם מניבה נתונים מספיק טובים בכדי לשרוד לעונה נוספת. פרט להידרדרות גדולה מבחינה קריאטיבית, אשר תגרור בריחה של הצופים, הסדרה תמשיך להיות עוגן עבור הרשת ולהתחרות עם "הוואי 0-5" על הבכורה בשעה עשר בלילה.

רשת NBC החליטה להרים ידיים ולשדר גם היא תוכנית ריאלטי בין השעות שמונה לעשר. מדובר בתוכנית Sing Off, אשר בעונותיה הקודמות שודרה בחודש דצמבר, כאשר הרשתות יצאו לחופשת החגים, והצליחה להניב נתונים גבוהים עבור הרשת. לפי דעתי, התוכנית תצליח אבל לא תגיע לדרגה של "רוקדים עם כוכבים". במידה והתוכנית תגיע ל 2.8 נק' מדד הרשת תוכל להכריז על הצלחה ענקית. במיוחד לאור העובדה שבשנים האחרונות הסדרות שלה בערב הזה לא הצליחו לגרד את המספרים הללו.

בשעה עשר הרשת מעלה את The Playboy Club ולמרות שיש לה באז ברשת הרי שלפי דעתי מדובר בפלופ גדול. בארה"ב לא מוכנים לסדרות מתירניות כאלו בערוצי ברודקאסט, אולי רק בערוצי כבלים, והנתונים יהיו בהתאם. ההוכחה הטובה ביותר הגיעה לפני מספר חודשים כאשר עלתה בארה"ב הגרסה האמריקאית ל Skins. קול הזעקה שנשמעה הייתה כה גדולה עד שמפרסמים עזבו אותה מהר מאד וגם נתוני הרייטינג של הסדרה היו בינוניים במקרה הטוב. לפי דעתי, במידה והסדרה תגיע ל 1.7 נק' מדד אפשר יהיה להגדירה כהצלחה, אבל אני לא חושב שהיא תגיע לנתונים הללו, בוודאי לא ככל שהעונה תתקדם.

דווקא הלוח של רשת NBC בחצי השני של העונה עם The Voice (הצלחה ענקית בעונה הראשונה) שתחזור בעונה שנייה והסדרה המוזיקלית Smash מצטייר כלוח חזק מאד, אשר אמור אפילו, בערבים מסוימים, לזכות את הרשת במקום הראשון של הערב.

דווקא רשת FOX, אשר יכולה הייתה לסמוך לפחות על "האוס" להניב עבורה נתונים גבוהים בימי שני, ככל הנראה תמצא את עצמה בבעיה. "האוס" נמצאת בשנים האחרונות בצניחה קריאטיבית (למעט ההברקה של אמבר טאמבלין בעונה הקודמת) וכך גם בנתוני הרייטינג. היות וברשת לקחו סיכון ובחרו לפתוח את הערב עם סדרה חדשה, Terra Nova, ורק לאחר מכן להמשיך עם עונה נוספת של "האוס", לפי דעתי, הם עומדים לסבול מצניחה בנתונים. ל Terra Nova אני צופה הצלחה בינונית במקרה הטוב, במיוחד לאור התחרות מול שתי תוכניות הריאלטי של ABC ו NBC, במקרה הרע מדובר בעוד פלופ כגון The Event של NBC בשנה האחרונה ו FlashForward של רשת ABC לפני שנתיים. תעזור לה העובדה שמדובר ב 13 פרקים בלבד בעונה הראשונה. לפי דעתי, במידה והסדרה תגיע ל 2.5 נק' מדד הרשת תוכל להגדיר את השקתה כהצלחה ולהכריז על הענקת עונה שנייה. "האוס" צפויה להמשיך ולצנוח בנתונים, גם אם בצורה איטית. בכל זאת, מדובר גם, ככל הנראה, בעונתה האחרונה.

גם במקרה של רשת FOX, הלוח שלה בחצי השני של העונה, כאשר "האוס" נעה בחזרה לשעה שמונה בערב ו"אלקטרז" תשודר בשעה תשע, נראה טוב יותר. ל"אלקטרז" סיכוי גדול יותר להצליח מ Terra Nova, אבל גם במקרה שלה – אל תצפו להצלחה היסטרית.

הצלחתה של רשת CBS בערב הזה תלויה בסדרה אחת: Two And A Half Man . חילופי המשמרות של צ'ארלי שין באשטון קוצ'ר יקבעו את נתוני הערב כולו. ניתן היה להבחין לקראת סיום העונה הקודמת, כאשר הסדרה נעדרה מלוח המשדרים בעקבות הסכסוך בין שין להפקה כיצד הערב שלה קורס. How I Met Your Mother צפויה לרדת מעט בנתוניה, בכל זאת מדובר בסדרה וותיקה שמבחינה קריאטיבית נמצאת הרבה מעבר לשיא שלה. Two Broke Girls מצטיירת כסדרה בינונית במקרה הטוב ואני לא צופה לה הצלחה מדהימה, במיוחד לאור התחרות הגדולה בשעת השידור שלה. לכן הרשת זקוקה בצורה נואשת לכך ש Two And A Half Man תצליח. מה דעתי ? לפחות בטווח הקצר הנתונים יהיו מספיק גבוהים, אבל קשה לי להאמין שהחילוף יחזיק מעמד לאורך זמן. כבר בחודש נובמבר נוכל להעריך את המגמה. דרך אגב, במידה והסדרה לא תצליח היא תגרור במיידי ירידה לסדרה & Molly Mike ולסכן את חזרתה לעונה נוספת, משום שהיא לא תצליח לשרוד לבד.

בשעה עשר "הוואי 0-5" חוזרת לעונה שנייה. במקרה שלה מדובר בעוגן עבור הרשת. אני לא צופה זעזועים גדולים. הסדרה תנוע סביב 2.6 ל 3.0 נק' מדד במהלך העונה. אבל במידה ו Two And A Half Man תתרסק ברייטינג, גם "הוואי 0-5" עלולה לקרוס. הסיכויים לכך ? 50-50.

גם השנה רשת ה CW לא תצליח להתעלות ולהפוך לרשת הרביעית בנתוני הרייטינג. Gossip Girl בצניחה איטית בשנתיים האחרונות והצניחה תימשך בעונה הבאה בעיקר בשל התחרות הגדולה שתהיה בשעת השידור, אבל לפי דעתי, פרט לקטסטרופה, הסדרה תזכה לעונה נוספת, בעיקר משום שההפקה והשחקנים חתומים לשש עונות. מה שיקרה אח"כ תלוי בנתוני הרייטינג.

בשעה תשע הרשת מעלה סדרה חדשה בשם Hart Of Dixie. השמועות שהגיעו לגבי הפיילוט לא היו משביעי רצון. לפי דעתי, ברשת היו חייבים להעביר את הערב ליום רביעי ולוותר על הניסיון להיאבק בשאר הרשתות. במידה והסדרה תגיע ל 1.0 נק' מדד בהפקת הסדרה יכולים להתחיל לצהול, אך קשה לי להאמין שזה יקרה. המסקנה שלי היא, שהסדרה תמצא את עצמה בבעיה ככל שהעונה תתקדם ובסופה שאלת חידושה תהיה שאלה רצינית. אני אתפלא מאד אם זה לא יהיה המצב.

יום שלישי:



אין שינויים גדולים מבחינת המבנה של הרשתות בערב הזה. רשת CBS תמשיך לככב גם בעונה הבאה, כאשר היא תזכה לעונות נוספות של שתי הסדרות של NCIS. קשה לי להאמין שסדרת האם תגיע גם בעונה הבאה כמעט מדי ערב ל 20 מיליון צופים, כפי שקרה לה בעונה האחרונה, אבל עדיין הסדרה תמשיך להוביל את הערב ואת הרשת עם נתונים גבוהים. NCIS:LA, אשר תשודר אחריה, תמשיך לנפק נתונים מעט פחות טובים מסדרת האם, אבל עדיין עם נתונים גבוהים. הסדרות לא צפויות להיתקל בבעיה כלשהי.

בשעה עשר הרשת מעלה את Unforgettable. על פי דיווחים מתוך הרשת מתברר שלא מדובר בסדרה גדולה. ברשת החליטו להמשיך עם המגמה של סדרות ללא סיפור מסגרת גדול. מדובר בנעלם גדול מאד וברשת לקחו סיכון כאשר החליטו להזיז את The Good Wife מהשעה הזאת. לאור העובדה שאין לה תחרות גדולה מצד הסדרות של NBC ו ABC יש לה סיכוי לא רע להצליח. נצטרך לבדוק עד כמה היא איכותית על פי הפרקים הראשונים שלה.

ברשת FOX לא שינו יותר מדי, כאשר הם מעלים עונה נוספת של Glee, אשר צפויה, בעיקר בשל היותה העונה האחרונה של מספר מכוכביה, להניב נתונים גבוהים. צריך לשים לב ש Raising Hope ממוקמת בשעה תשע וחצי. מדובר בניסיון להשתמש בנתונים הגבוהים של Glee בכדי להשיק קומדיה חדשה בשם New Girl. קשה לי להאמין ששתי הקומדיות יחזיקו מעמד. Raising Hope נמצאה בסוף העונה הקודמת בקריסה וללא החידוש המוקדם שלה קשה לי להאמין שהייתה מקבלת הודעה לחידוש בתום העונה. הסדרה צפויה להתבטל בתום העונה השנייה שלה. New Girl צפויה להניב נתונים בינוניים בעיקר לקראת תום העונה. לאחר מכן נתוניה יהיו תלויים באיכויות שלה.

ברשת NBC אין חדש תחת השמש. The Biggest Loser תמשיך להתנדנד בין נתונים בינוניים לטובים. Parenthood צפויה להדרדר מעט בעונתה השלישית. למרות שמדובר רק בעונה שלישית ולמרות שברשת אוהבים אותה היא כבר לא תתרומם מעבר לנתונים שבין 2.1-1.7 נק' מדד. ברשת יצטרכו להחליט האם הם מסתפקים בכך גם לעונה נוספת.

היחידה שלקחה סיכון בערב הזה הייתה רשת ABC. הניסיון להניב ערב קומדיות נוסף הוא הימור גדול. הרשת יכולה להצליח או להתרסק, אין אפשרות אחרת. הבעיה היא ש Last Man Standing ו Man Up יתמודדו מול NCIS ו Glee ולפי דעתי לא יצליחו להגיע לנתונים של השתיים. במידה והסדרות יצליחו להתעלות מעל ל 2.1 נק' מדד יהיה מדובר בהצלחה גדולה. מה דעתי ? קשה לי לראות אותן מצליחות.

בשעה תשע צפויה להיות משודרת תוכנית התוצאות של "רוקדם עם כוכבים", אשר תצליח להניב נתונים בינוניים עד גבוהים. בחצי השני של העונה תעלה במקומה Cougar Town בעונה נוספת, ולה אני צופה ירידה רצינית בנתונים. וכן, הקומדיה החדשה Apartment 23, שתסבול מכך ולכן היא לא צפויה להצלחה גדולה (במקרה הטוב).

ובשעה עשר נזכה לעונה נוספת של Body Of Proof. הסדרה הראתה בעונתה הראשונה את גבולות ההצלחה שלה ועלייה מעל ל 2.4 נק' מדד תיחשב כהפתעה. במקרה שלה, כבר לאחר הפרקים הראשונים של העונה ניתן יהיה לראות האם היא בדרך להצלחה או כישלון. לפי דעתי, הסדרה תשמור על נתונים שינועו בין 1.7 ל 2.4 נק' מדד. יהיה מעניין לראות את הנתונים שלה בסוף העונה לאחר שהיא תסבול מ"תופעת שעון הקיץ", אז הרשת תצטרך לקבל את ההחלטה שלה (באיזור חודש מרץ) האם לחדש אותה לעונה נוספת.

הבה נעבור אל רשת ה CW:

90210, אשר תשודר בשעה שמונה, יציבה, פחות או יותר, מבחינת נתוני הרייטינג, אבל מבחינה קריאטיבית אין לה כבר נושאים גדולים כמו "הוצאה מהארון" של דמות. לכן אני צופה לה ירידה קלה, אשר לקראת תום העונה תגרור תהיות לגבי עונה נוספת.

בשעה תשע בערב תעלה אחת הסדרות הכי מדוברות של העונה הבאה – Ringer של שרה מישל גלר. אבל מכל הסיבות הלא נכונות. כל תשומת הלב תהיה על שרה מישל גלר, ועד כמה שמדובר בשחקנית נהדרת צריך לזכור שלא מדובר בסדרה דומה לסדרה הקודמת של הכוכבת, "באפי קוטלת הערפדים", אלא בסדרה שונה מאד ובניגוד לאקשן שמעריצי הסדרה הקודמת קיבלו, הפעם מדובר יותר במותחן עם קצת אקשן. כמו כן, צריך לזכור ששרה מישל גלר התבגרה. כבר לא מדובר בנערה הצעירה שהיא הייתה בתקופת "באפי קוטלת הערפדים" (היא כיכבה בסדרה כשהייתה בגילאי 25-18). גלר כבר בת 34 ואולי יהיה לצופים קשה להתרגל לכך. במידה והסדרה תגיע ל 1.1 נק' מדד אני אחשיב זאת כהצלחה פנומנאלית, אבל גם 0.9 נק' מדד ייחשבו כנתונים טובים.

יום רביעי:



רשת FOX מעלה את התוכנית The X Factor, תוכנית ריאלטי נוספת, אשר צפויה לנצח את הערב מבחינת נתוני הרייטינג שלה. בחצי השני של העונה צפויה לעלות עונה נוספת של "אמריקן איידול" ולהמשיך את אותה מגמה.

בשעה 9 וחצי עולה הקומדיה I Hate My Teenage Daughter שברשת מאד אוהבים אותה. העובדה ששתי תוכניות ריאלטי מובילות אליה יעניקו לה נתונים בינוניים עד גבוהים ואפשרות רצינית לעונה נוספת. מצד שני, Breaking In, אשר שודרה בתום העונה הקודמת אחרי "אמריקן איידול", הניבה נתונים גבוהים מאד לסדרה אחרי "אמריקן איידול", אבל בכל זאת בוטלה. נכון לעכשיו קשה להעריך את מצבה, ורק לאחר שידור של שישה פרקים ניתן יהיה להגיע למסקנה לגביה.

רשת ABC ממשיכה עם ערב הקומדיות שלה. The Middle צפויה להידרדר ובסוף העונה להתבטל, עובדה שלא תעזור לקומדיה החדשה Suburgatory, שלא צפויה להיות להיט היסטרי, ועם נתוני פתיחה לא מספיק טובים. Modern Family תמשיך לככב גם בעונה השלישית, במיוחד לאור העובדה שגם עונתה השנייה הייתה איכותית, ולנצח את שעת השידור שלה. לצער רבים מאוהדיה, Happy Endings לא צפויה להתרומם מנתוניה הבינוניים, אשר לעיתים גם היו גרועים, בעונתה הקודמת. קשה לי להאמין שהיא תקבל עונה שלישית, גם עונה שנייה הייתה בגדר הפתעה.

בשעה עשר מעלה הרשת סדרה חדשה בשם Revenge של אמילי ואן קאמפ. בהיעדר תחרות גדולה, יש לסדרה סיכוי להצליח. קשה לי להאמין שהיא תנצח את שעת השידור שלה, אבל במידה ותהיה איכותית, יש לה סיכוי לשרוד, בעיקר בשל הכוכבת הראשית שלה. בניגוד לסדרות חדשות אחרות, במקרה שלה, כבר לאחר שניים או שלשה פרקים ניתן יהיה להצביע על המגמה.

הערב של רשת NBC לא מספיק טוב. הרשת החליטה להעלות קומדיות בשעה שמונה: Up All Night ו Free Agents, אשר אמורות להתמודד מול The X Factor של רשת FOX. קשה לי להאמין שהקומדיות יצליחו. ברשת היו חייבים להחליף בין הערבים של שלישי ורביעי. בשעה תשע תעלה עונה שנייה של Harry's Law עם הרבה סימני שאלה לאחר הזזתה ליום אחר ולאחר החלפת 2 מכוכביה. הערכה שלי ? נתוניה ימשיכו לנוע בין 1.6 ל 2.0 נק' מדד ובתום העונה ברשת יצטרכו להחליט האם זה מספיק להם. בשעה 10 נזכה לעונה נוספת עם נתונים דומים של Law & Order:SVU, נתונים בינוניים עד טובים. העוגן היחידי של הרשת בערב הזה.

רשת CBS לא שינתה יותר מדי את פניה. הישרדות תמשיך להניב את הנתונים הרגילים שלה, כמו גם Criminal Minds שתשמור עונה נוספת על נתונים גבוהים, במיוחד לאור חזרת שתי בנותיה האובדות פייג' ברוסטר (אמילי) וא' ג' קוק (ג'יי ג'יי). CSI בשעה עשר תסתפק בנתונים שבין 2.3 ל 2.8 נק' מדד וסביר להניח שתחזור לעונה נוספת.

ונסיים את ניתוח הערב ברשת ה CW:

הרשת מעלה 2 תוכניות ריאליטי : H&R ועונה חדשה של "הטופ מודל הבאה". הנתונים ימישכו להיות בינוניים ולא להתעלות.

יום חמישי:



רשת CBS צפויה לנצח את הערב גם בעונה הבאה. למרות ש The Big Bang Theory תתחיל את עונתה החמישית, הרי שהיא עדיין נמצאת במגמת עלייה ואפילו המעבר שלה בעונה האחרונה מיום שני ליום חמישי לא שינה את נתוניה ייתר על המידה. גם בעונה הבאה היא תמשיך לככב, בין היתר בשל העובדה שהיא עדיין מצחיקה מאד. הקומדיה How To Be a Gentleman נחשבת על ידי הרשת לחביבה ביותר עליה מבין הסדרות החדשות של העונה. על פי הדיווחים שמגיעים מתוך הרשת מדובר בהבטחה גדולה מאד. נצטרך להמתין בכדי לדעת. אבל נתוני הפתיחה שלה טובים.

בשעה תשע תעלה ברשת הסדרה החדשה Person Of Interest, אשר תיתקל בתחרות מול "האנטומיה של גריי" ולפי דעתי צפויה להפסיד לה. מדובר בסדרה נוספת מאותו הסוג שברשת כל כך אוהבים. בלי הרבה סיפורי מסגרת, כל פרק אמור לעמוד בפני עצמו. לאחר שלשה פרקים ניתן יהיה לדעת לאיזה כיוון הסדרה נעה. מה דעתי ? מדובר בסדרה נוספת שתנוע בין 2.6 ל 3.1 נק' מדד.

בשעה עשר The Mentalist תחזור לעונה נוספת שתניב נתונים בינוניים עד גבוהים ובסופה תחודש לעונה נוספת.

הלוח של רשת ABC מצטייר כלוח הנכון ביותר לערב. החידוש ל"מלאכיות של צ'ארלי" יוצר ערב נשים, אשר אמור להיות מוצלח מאד. ברשת מתלהבים מהחידוש ורואים בפיילוט הזה את הפיילוט החזק ביותר שלהם העונה. לפי דעתי, החידוש אמור להצליח, לא באותה דרגה ש"הוואי 0-5" הצליחה העונה, אבל מספיק טוב בכדי לחזור לעונה שנייה.

בשעות תשע ועשר חוזרות סדרות הרפואה "האנטומיה של גריי" ו Private Practice לעונות נוספות. השתיים אמורות לסבול מירידה בנתוני הרייטינג. "האנטומיה של גריי" לא אמורה לסבול מכך ייתר על המידה, אבל היות ובעונה שלאחר מכן קיים סיכוי גדול ששני כוכביה של הסדרה פטריק דמפסי (דרק) ואלן פומפאו (מרדית') יעזבו את הסדרה בהפקה יצטרכו לקבל החלטות לגביה: איך וכיצד ממשיכים. Private Practice, מצד שני, צפויה להינזק ובתום העונה ברשת יצטרכו לקבל את ההחלטה באם להמשיך איתה לעונה נוספת או לבטלה, עם סיכויים גבוהים לביטול. לפי דעתי, בשל העובדה שהלוח של הרשת בעונה שעברה קרס הסדרה זכתה לעונה נוספת. במידה ומספר סדרות חדשות היו זוכות להצלחה יחסית היא הייתה מבוטלת כבר בחודש מאי השנה.

רשת ה CW בנתה ערב לא רע ביום חמישי. The Vampire Diaries צפויה להמשיך ולנוע בנתונים של 1.4-1.1. הסדרה כבר לא תחזור לנתונים של העונה הראשונה וכל מי שחושב שיש לכך סיכוי משלה את עצמו. The Secret Circle צפויה להיות להיט נוסף של הרשת, במיוחד לאור העובדה שהתחרות תהיה קשה אבל לא בלתי אפשרית: "האנטומיה של גריי" בירידה, Person Of Interest של רשת CBS היא נעלם גדול וברשת NBC הסדרה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר שלה The Office ללא הכוכב הראשי שלה. במידה ו The Secret Circle תגיע לנתונים של 1.4-1.1 יהיה מדובר בהצלחה גדולה מאד.

רשת NBC תמשיך לאכזב גם העונה ביום חמישי. Community צפויה להמשיך ולהדרדר כך שבתום העונה היא צפויה להתבטל. למען האמת, הסיכוי היחיד שלה לשרוד יהיה אם ברשת ירצו שהיא תגיע ל 88 פרקים ואז למכור אותה לסינדיקציה. במקרה כזה, יצטרכו ברשת להעניק לה עונה רביעית.

Park & Recreation צפויה להמשיך ולהציג נתונים בינוניים. The Office, ככל הנראה, לאחר התחלה בה ירצו לראות כיצד הסדרה מצליחה ללא סטיב קארל בתחילת עונה ובמבנה החדש לה, צפויה להדרדר. השאלה תהיה היכן ההידרדרות תיעצר. Whitney לא תהיה הקומדיה שתציל את הרשת, אבל בשל העובדה שתמוקם אחרי The Office, היא צפויה להניב נתונים בינוניים.

הסדרה החדשה המדוברת ביותר בעונה הבאה של הרשת תשודר בשעה עשר. מדובר בגרסה האמריקאית ל Prime Suspect. עד עתה, מעט מאד סדרות הצליחו לשרוד את המעבר מבריטניה לארה"ב. למי שלא יודע, מדובר בסדרה בריטית איכותית מאד, אבל בנקודה כלשהי הסדרות האמריקאיות לא מצליחות לשמר את האיכות הבריטית, כאשר הדוגמא הבולטת ביותר היא ההבדל התהומי בין הגרסאות של Life On Mars. לכן, הסדרה צפויה להצליח או להתרסק לחלוטין.

רשת FOX תשדר את תוכנית התוצאות של The X Factor, ובחצי השני של העונה של "אמריקן איידול", והתוכנית צפויה להניב נתונים רגילים וטובים, כמו גם העונה החדש של Bones והספין אוף שלה The Finder. הסדרות הללו לא אמורות להיות להיט ענק אבל גם לא להידרדר מעבר לנתונים בינוניים.

יום שישי :



בניגוד לשנים קודמות הרשתות החליטו להשקיע בעונה הנוכחית בימי שישי.

רשת CBS החליפה עונה נוספת את הסדרה שמשודרת בשעה שמונה והיא תעלה עם הדרמה הרפואית A Gifted Man. הסדרה לא אמורה להצליח ובתום העונה, או אפילו קודם לכן, לרדת מלוח השידורים. CSI:NY ו Blue Bloods יחזרו בעונות חדשות והנתונים שלהן ינועו בין 1.5 ל 2.1 נק' מדד. בסוף העונה שאלת חידושן תעלה על הפרק.

רשת NBC החזירה את צ'אק לעונה אחרונה כך שעתידה ברור. הנסיון לשדך אותה עם Grimm לא יעזור לסדרה החדשה, בעיקר משום שסדרות מהסוג הזה לא כל כך מצליחות בימי שישי. במידה והסדרה תגיע ל 1.2 נק' מדד אני אופתע מאד.

רשת ה CW מציגה ערב סביר. המעבר של Nikita ליום שישי בעייתי, משום שהסדרה לא הצליחה לבסס לעצמה קהל כפי שסמולוויל ו Supernatural עשו לפני שהן עברו למשבצת השידור של יום שישי. לכן כבר בשבועות הראשונים של העונה נוכל לקבל אינדיקציה לגבי הנתונים שלה בעונה החדשה. Supernatural תמשיך לנוע סביב 1.1-0.8 נק' מדד ובסוף העונה שוב תישאל השאלה: האם לחדש אותה לעונה נוספת.

רשת FOX מחזירה את Kitchen Nightmares לעונה נוספת, אשר תניב נתונים בינוניים רגילים ו Fringe, אשר צפויה להדרדר מעט בנתוניה, ובסופה שאלת חידושה לעונה חמישית תהיה רלוונטית מתמיד.

רשת ABC לא מעלה סדרות בעלות תסריט ביום שישי.

יום שבת:



מקרב חמשת הרשתות רק CBS מעלה סדרת בעלת תסריט ביום שבת בערב. מדובר בקומדיה Rules Of Engagement. הקומדיה אמורה לרדת בצורה רצינית בנתוניה, אבל גם אמורה לשמש כסותמת חורים עבור הרשת במידה והקומדיות החדשות שלה לא יצליחו.

יום ראשון:



רק בחצי השני של העונה רשת NBC תעלה סדרה בעלת תסריט בערב זה עם הגרסה הטלוויזיונית של The Firm, אשר אמורה להמשיך את אירועי הסרט ותתרחש כעשור לאחרי אירועיו. הסדרה לא אמורה להיות הצלחה מדהימה ובמידה ותניב נתונים בינוניים אופתע מאד.

ערב האנימציה של רשת FOX ימשיך להניב נתונים דומים ובסופם צפויות כל הסדרות לחזור לעונה נוספת.

רשת CBS תפתח את הערב עם עונה נוספת של תוכנית הריאלטי The Amazing Race, אשר תניב נתונים רגילים, ללא הפתעות מרעישות.

הרשת העבירה את The Good Wife ליום ראשון, אולם קשה לי להאמין שהסדרה תתרומם מעבר לנתונים שלה בעונתה השנייה. הבעיה שלה לא הייתה התחרות במשבצת השידור שלה ולכן השינוי במקרה הטוב לא יגרום לעלייה ובמקרה הרע יגרום לירידה בנתונים. הערכה שלי ? הסדרה תסבול מירידה קלה בנתונים, עובדה שתציב אותה בבעיה לקראת שאלת חידושה לעונה נוספת.

בשעה עשר תחזור CSI:Miami לעונה נוספת, אשר תניב נתונים בינוניים, כפי שהשיגה בעונתה האחרונה.

רשת ABC ערכה מהפך בלוח השידורים שלה של יום ראשון. Once Upon a Time אמורה לפתוח את הערב. השיבוץ שלה נכון, אבל סוג הסדרה מהווה סיכון עבור הרשת. קשה לדעת כיצד צופי הרשת, שהן בעיקר נשים בוגרות, יאהבו סדרה שהיא מעין סדרת פנטזיה.

עקרות בית נואשות צפויה לאבד קהל בעונתה האחרונה וגם אם לא, הסדרה הרבה מעבר לשיאה ולכן היא לא צפויה לעלות בנתוניה.

הרשת תסיים את הערב עם אופרת סבון נוספת: Pan Am. הדיווחים שמתקבלים מהרשת לגבי הסדרה לא היו חיוביים והכוכב הראשי שלה הוחלף. במקרה הטוב הסדרה תצליח בצורה בינונית. במקרה הרע ? מדובר בכישלון.


עד כאן סקירת הלוחות של חמשת רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות. צריך לזכור, שמדובר בהערכה ראשונית בלבד אשר מתבססת על השוואת הלוחות של חמשת הרשתות האמריקאיות הגדולות, מידע שמגיע מהרשת והבאז שהסדרות מקבלות, במיוחד החדשות, בקרב הקהל. עתה נותר לנו להמתין שהעונה תחל בכדי לבדוק באם הניתוח שלי היה מדויק.

שתהיה לנו עונה מהנה.

Share on Facebook

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לגבי האנטומיה של גריי, היה ראיון עם אלן והיא אמרה שדיברו איתה רק על 8 עונות ולא מעבר לזה ושיש סיכויים גבוהים שהיא תמשיך. לגבי פטריק הסיכויים הם נמוכים וכך גם לגבי ג'סטין צ'יימברס שמשחק את אלכס.

אנונימי אמר/ה...

אני מאוד מקווה לראות את "קומיוניטי" זוכה לעונה רביעית...

לפני מספר ימים עשיתי מרתון של העונה הראשונה ובאחד הפרקים ג'ף ווינגר אמר שהרישיון שלו לעריכת דין (שנשלל ממנו בגלל תואר מזוייף), יוחזר לו ב-23 במאי 2013 אחרי שישלים את התואר שלו.

ה-23 במאי 2013 יוצא ביום חמישי (יום השידור הקבוע של הסדרה). ה-"2013" אולי מרמז על הרצון של ההפקה להגיע לעונה רביעית (העונה השלישית תשודר ב-2011/12 והעונה הרביעית ב-2012/13).

אנונימי אמר/ה...

וואו! כבוד על הסקירה המושקעת! מדהים!

techtik אמר/ה...

אותי מעניינת רק טרה נובה החדשה ופרינג' הוותיקה.

כל השאר בעלי גורל קבוע מראש, או פשוט סדרות שלא שוות השקעת זמן.

תודה!!

השנה פרינג' קמה מהמתים, אני לא מאמין שזה יכול לקרות שוב, אבל שאלוהים יעזור.

אנונימי אמר/ה...

וואו אחלה כתבה, תודה!!!!

יהונתן אמר/ה...

וואו! איזו השקעה. איזה כיף!

כמה חבל שסדרות זוכות לחידוש לפי רייטינג ולא לפי איכות. ע"ע קומיוניטי והאישה הטובה...
כן, אני יודע שיש כאן כסף אבל כדיין חבל לי.