יום ראשון, 31 במרץ 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השניים עשר של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות




ברשת NBC, כבר בשבוע השני של The Village אפשר כבר לקבוע שעתידה נחרץ. אם בשבוע השני שלה וכאשר היא עדיין משודרת אחרי This Is Us, היא מצליחה להניב בסך הכל 0.7 נק' מדד ו 4.05 מיליון צופים זה מראה שעתיד גדול אין לה. צריך גם לזכור, שהשבוע This Is Us גם משדרת את הפרק האחרון שלה לעונה וגם את ההובלה הזאת לא יהיה לה. יתרה מכך, The Village גם הפסידה במאבק של נתוני הרייטינג ל The Rookie של ניית'ן פילון ורשת ABC וסיימה במקום האחרון מקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות בערב זה. הסיכוי שלה לשרוד עונה נוספת הפך לאפסי.

ברשת FOX הנתון הבולט דווקא מגיע מסדר שסיימה את דרכה, The Passage. בשבוע שעבר, רשת FOX חידשה את הדרמות The Resident ו 9-1-1 לעונה שלישית, אך לא הודיעה מה מצבה של The Pasage. מצד שני, ברשת גם הפסיקו לפרסם את הסדרה. נכון, העונה הראשונה שלה הסתיימה, אך עדיין ניתן להזמינה בצפייה לא לינארית וברשת מוותרים על האפשרות הזאת, בניגוד למשל אפילו ל The Gifted שנתוניה פחות טובים ובהרבה. צריך גם לזכור שוב ושוב: לרשת בשנה הבאה יהיה זמן פחות לסדרות בעלות תסריט בלוח השידורים שלה. הרשת לנעולה ביום ראשון על קומדיות האנימציה שלה וביום שישי עומדים להיות משודרים שידורי ספורט באופן קבוע. כמו כן, הרשת גם תשדר במהלך החצי הראשון של העונה כמדי שנה את שידורי הבייסבול במהלך השבוע, וצריך גם לזכור שבמידה ו Last Man Standing תחודש לעונה נוספת והסיכוי לכך גבוה היא תזדקק לשעת שידור חדשה וזה אומר שעת קומדיה במהלך השבוע על חשבון דרמה. יהיה מאד מעניין לראות כמה דרמות חדשות הרשת תאשר לשנה הבאה. כל אישור של דרמה חדשה מפחית את סיכויה של The Passage לחידוש. נכון לעכשיו, סיכויה לא גבוהים.

ברשת ABC, אפשר לראות כיצד "אמריקן איידול" ממשיכה לדעוך. בניגוד לשנה שעברה בה התכנית שודרה בימי ראשון והשיגה דווקא נתונים סבירים אשר נעו סביב 1.6 נק' מדד, השנה המצב פחות טוב. למעשה גרוע. בשבוע שעבר, במאבק ראש בראש מול The Voice של רשת NBC התוצאה הייתה 1.6 נק' מדד ל The Voice, ורק 1.2 נק' מדד ל"אמריקן איידול". 9 מיליון צופים ל The Voice ורק 6.45 מיליון צופים ל"אמריקן איידול". למרות שמדובר בנתונים שטובים מרוב נתוני הסדרות של הרשת, אין ספק שמדובר באכזבה עבור הרשת שעונה נוספת של "רוקדים עם כוכבים" הייתה משיגה נתונים טובים יותר. צריך גם לזכור שמדובר בתכנית יקרה עבור הרשת.

ברשת CBS, הגיע הזמן להביט על נתוני הסדרה SEAL Team. בשבוע שעבר הסדרה הניבה 0.6 נק' מדד ו 3.91 מיליון צופים בלבד. ללא ספק, מדובר בנתונים גרועים. לא בינוניים, אלא גרועים. נכון, משודרים בחודש זה גם שידורי המכללות בכדורסל, אבל עדיין, בשבוע לפני כן הסדרה הניבה 0.69 נק' מדד ו 4.891 מיליון צופים בלבד. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה עד תום העונה ובאם היא תצליח לחזור לעלות לפחות ל 0.8 נק' מדד. בסך הכל, הסדרה עד כה מניבה 0.82 נק' מדד ו 5.393 מיליון צופים. באם ההפקה רוצה חידוש היא זקוקה לכך שנתוני הרייטינג יתרוממו לכיוון הממוצע, משום שהנתונים הללו לא מספקים, משום שהסדרה נמצאת בעונתה השנייה ובמידה ותחודש, סביר להניח שהיא גם תקבל עונה רביעית לאחר מכן בשביל הסינדיקציה. הסדרה נמצאת בפני צומת דרכים, השבועות הקרובים יקבעו את העתיד.

ברשת ה CW, אפשר היה לראות בשבוע שעבר שוב כיצד Roswell מסתדרת ללא עזרת פרק חדש של The Flash. התוצאות היו סבירות. נכון, בנק' המדד חלה ירידה קלה מ 0.3 ל 0.2 נק' מדד, אך במספר הצופים הכללי הירידה הייתה מינורית מ 1.03 מיליון ל 920 אלף צופים. נתונים טובים בהרבה מאלו ש All American הניבה, גם אחרי פרק חדש של Riverdale. נכון לעכשיו, מצבה סביר לקראת העונה הבאה, במיוחד לאור העובדה שהרשת עומדת לאבד בשנה הבאה שתי סדרות  כגון Arrow ו Supernatural, אשר יגיעו לסוף דרכן ולכן יכול להיות שהיא תהווה סדרה נוספת שתעלה לקראת שידורי האביב-קיץ של הרשת, במיוחד לאחר ש iZombie מסיימת את דרכה העונה. 

אין תגובות: