יום ראשון, 24 במרץ 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור האחד עשרה של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת NBC העלו בשבוע שעבר את הדרמה The Village ונחלו אכזבה עצומה. הסדרה הניבה בפרק הפתיחה שלה 0.8 נק' מדד ו 4.82 מיליון צופים בלבד. זו הדרמה שכולם חשבו בתום עונת הפיילוטים הקודמת (2018) שתכבוש את לוח השידורים של הרשת ואולי תהיה בת לוויה עבור This Is Us בערב השידור של יום שלישי. אולם, ברשת בחרו לעלות בתחילת העונה עם New Amsterdam והשתמשו ב The Village כמחליפה של This Is Us. התוצאה, New Amsterdam שרדה עונה נוספת (ומוקדם מהצפוי) ואילו נכון לפרק הפתיחה, עושה רושם של The Village צפוי אותו עתיד של Rise מהעונה הקודמת. סדרה נוספת, שכולם חשבו שתככב בערב השידורים של רשת NBC, אולי אחרי The Voice, אבל בגלל שעלתה באותה תקופה בשנה שעברה זחלה כל הדרך לביטול בתום עונה אחת. יהיה מאד מעניין לעקוב אחרי נתוניה בשני הפרקים הבאים בכדי לראות אם זה עומד להיות הכיוון שלה. בכל מקרה, ההתחלה שלה, לא הייתה טובה.

ברשת FOX, עושה רושם שמתחילים לחפש קומדיה נוספת בכדי לשדר אחרי Last Man Standing, משום שהסדרה The Cool Kids נמצאת שלשה פרקים לפני תום העונה והנתונים שהיא מניבה הם לא מספיק טובים. בשבוע שעבר הסדרה הניבה 0.7 נק' מדד ו 3.86 מיליון צופים. בשנה שעברה הנתונים היו נחשבים לסבירים, אולם צריך לזכור שבשנה הבאה בערב יום שישי ישודרו שידורי ספורט ולכן Last Man Standing תעבור, ככל הנראה, ליום אחר בשבוע והיא תזדקק לבת לוויה עם נתונים טובים יותר. הבעיה היא, שלרשת אין מבחר גדול בעונת הפיילוטים הנוכחית, כך שיכול להיות שבמידה והרשת לא תמצא קומדיה חדשה מספיק טובה היא תשאיר אותה לעונה נוספת.

ברשת ABC, עושה רושם שהדרמה The Rookie של ניית'ן פילון מנסה לאחוז בציפורניים בכדי לשרוד עונה נוספת. בשבוע שעבר הנתונים שלה עמדו על 0.7 נק' מדד ו 4.24 מיליון צופים. נתונים טובים יותר מכל שאר הדרמות של הרשת בשעת השידור של עשר בערב (וכן, אני יודע ש The Fix הגיעה בערב יום שני ל 4.40 מיליון צופים, אך צריך לקחת בחשבון שזה היה פרק הפיילוט שלה והיא צפויה לרדת בנתוניה בפרקים הבאים), כך שהרשת עומדת למצוא את עצמה בדילמה לקראת קבלת ההחלטות לגבי אישור הדרמות לעונה הבאה. יהיה מאד מעניין לראות מה יקרה לאחר "ניקוי האורוות" ואיזו דרמה תשרוד. אולי השם של פילון יצליח להשיג לה עונה נוספת. נכון לעכשיו, היא ממש על הגדר, אך בעיקר בגלל שהאחרות במצב פחות טוב ואילו הרשת תרצה לבצע "ניקוי כללי" גם היא צפויה להיפגע.

ברשת CBS, בשבוע שעבר שודר פרק החתונה של קנזי ודיקס בסדרה NCIS: Los Angeles, פרק זה הניבה נתונים טובים של 0.9 נק' מדד ו 8.47 מיליון צופים, נתונים שעלו על אלו של God Friended Me ששידרה פרק חדש לפניה והניבה 0.8 נק' מדד ו 7.73 מיליון צופים. למרות שמדובר באירוע חד פעמי, קשה לראות כיצד הרשת לא מחדשת אותה לעונה נוספת. מצד שני, בשבוע שלפני כן, דווקא סדרה אחרת מהמותג, NCIS: New Orleans, ניצבה בפני בעיה כאשר הניבה 0.7 נק' מדד ו 6.98 מיליון צופים, כאשר היא איבדה קרוב ל 0.3 נק' מדד ו 2 מיליון צופים ש F.B.I השאירה לה. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר שתיהן בפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה ברורה יותר.

ברשת ה CW הגענו לשבוע האחרון שבו ניתן יהיה לערוך השוואה בין נתוני All American לאלו של Roswell, שתי הסדרות היחידות של הרשת, נכון לעכשיו, אשר משודרות ועתידן לא ברור, מאחר ו All American שידרה את הפרק האחרון לעונה. פרק זה הניב 0.2 נק' מדד ו 540 אלף צופים בלבד. מצד שני, Roswell הניבה 0.3 נק' מדד ו 1.02 מיליון צופים. נכון, עדיין צריך לקחת בחשבון את העובדה ש Roswell משודרת אחריי The Flash ולכן מקבלת מקדמה טובה מזו של All, אשר משודרת אחרי Riverdale ומניבה נתונים פחות טובים מאלו של The Flash, אבל עדיין, לאורך כל הדרך Roswell הוכיחה שהיא מנפקת נתונים טובים יותר, גם ללא תמיכה של פרק חדש של The Flash. עושה רושם שהבחירה צריכה להיות ברורה, אם כי לפעמים בסופו של דבר ברשתות לא בוחרים בבחירה הפשוטה. ושוב, כמדי שבוע אני מזכיר, ההחלטה של הרשת לגבי שתי הסדרות תהיה תלויה עד כמה All American תצליח ב"נטפליקס" ועד כמה הפיילוטים של הרשת בעונת הפיילוטים הנוכחית חזקים מספיק ליותר מאישור של ארבעה סדרות חדשות. 

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

באסה. אני אוהב את THE ROOKIE