יום ראשון, 10 במרץ 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור התשיעי של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC מעניין היה להביט על חזרת התכנית The Voice, אשר נמצאת בעונה המי יודע כמה שלה. ברשת עדיין מביטים עליה וחוששים שאי אפשר יהיה "לסחוט את הלימון", אבל, אבל עושה רושם שברשת עדיין יכולים לסמוך עליה. בשבוע השני של העונה השנייה בתוך עונת השידורים התכנית הניבה בערב יום שני נתונים של 2.1 נק' מדד ו 10.97 מיליון צופים, נתונים יפים לכל הדעות ועתה גם טובים מאלו של This Is Us בערב יום שלישי. הבעיה ? זה לא עוזר לה יותר מדי להשיק סדרות חדשות בערב זה מאחר ו The Enmey Within צנחה כבר בשבוע השני שלה ל 0.9 נק' מדד ויהיה מאד מעניין לראות את המגמה שלה בשבוע הבא.

ברשת FOX, הסדרה The Passage מתקרבת אל סוף העונה שלה. בשבוע שלפני סוף העונה שלה הסדרה הניבה 0.9 נק' מדד ו 3.36 מיליון צופים. מדובר בנתונים שאמורים להעניק לה עונה נוספת, במיוחד לאור מצב חלק מהסדרות שלה בערבי שלישי וחמישי, אך במקרה שלה המצב קצת מסובך היות וברשת מתכוונים בשנה הבאה להוריד תקנים לסדרות בעלות תסריט (בין היתר ביום שישי אשר אמור להפוך לערב ספורט) והרשת גם אמורה לאשר סדרות חדשות בעוד מספר שבועות (ושימו לב שאין לה מלאי גדול מאותה סיבה). יהיה מאד מעניין לעקוב אחר נתוניה בפרקים האחרונים של העונה ולעקוב אחר מצבה עד שבוע העלאת הלוחות החדשים.

ברשת ABC העלו עונה חדשה של "הרווק" והנתונים דווקא לא רעים בכלל. התכנית הניבה נתונים של 2.0 נק' מדד ו 7.28 מיליון צופים. ללא ספק נתונים טובים מאלו של "רוקדים עם כוכבים", לפחות בשלב הזה של העונה שלה. יהיה מאד מעניין לראות שני דברים לגבי התכנית. האלמנט הראשון יהיה באם נתוני הרייטינג יירדו ככל שהעונה תתקדם והאלמנט השני יהיה את החלטת הרשת לגביה, באם בעונה הבאה לשדר אותה בחודש ינואר ואז את "רוקדים עם כוכבים" או שמא לדחות את עלייתה לחודש דצמבר במקום "רוקדים עם כוכבים". בכל מקרה, צפו לעוד שלש או ארבע עונות לפחות ולמעלה מכך, לצערם של אוהבי הסדרות בעלות תסריט.

ברשת CBS יכלו לראות בשבוע שעבר עד כמה חזקה הקומדיה Man With A Plan. התוצאה ? לא טובה. הסדרה הניבה 0.7 נק' מדד 4.93 מיליוןן צופים בלבד. נתונים לא מספיק טובים. האלמנט המעניין עד כה, שכאשר היא שודרה ביחד עם פרק חדש של The Neighborhood השילוב גרם לשתיהן לנפק נתונים טובים, אך כאשר The Neighborhood לא שידרה פרק חדש, כפי שקרה בשבוע שעבר, הגיעו הנתונים המאכזבים. המסקנה היא, שגם במקרה הטוב היא תהיה סותמת חורים במידה ותחודש וגם זה בספק. עתידה יהיה תלוי בפיילוטים של הרשת וכמה מהם יאושרו לסדרות.

ברשת ה CW החדשות הגיעו בשבוע שעבר מכיוון בלתי צפוי. ההודעה שהסדרה Arrow תגיע לסיומה בתום עשרת פרקי העונה השמינית ולצד העובדה שמספר סדרות מסיימות את הדרך שלהן העונה פותח את הדלת עבור הסדרות שעדיין לא קיבלו הודעת חידוש. אחת מהסדרות היא Roswell, New Mexico. בשבוע שעבר הסדרה הניבה 0.3 נק' מדד ו 1.06 מיליון צופים נתונים סבירים לחלוטין, גם אם היא משודרת אחרי The Flash. הנתונים שלה לאורך כל הדרך טובים מאלו של All American. נכון, The Flash נותנת מקדמה, אך שבוע קודם לכן Roswell לא קיבלה מקדמה עם פרק חדש של The Flash ועדיין מצבה היה טוב יותר מזה של All American (הנתונים עמדו על 0.2 נק' מדד לשתי הסדרות, אך 890 אלף צופים ל Roswell ורק 610 אלף לצופים ל All, כאשר זו קיבלה מקדמה מפרק חדש של Riverdale). צריך גם לקחת בחשבון שתמיד יהיה מצב שיהיה אותו מספר של סדרות משני אולפנים שונים (WB ו CBS). ברשת יחכו עם ההחלטה צריך גם לזכור שלרשת יש סדרה חדשה נוספת שצריכה לעלות לאוויר, In The Dark, אך אל תצפו ממנה ליותר מדי.

אין תגובות: