יום ראשון, 17 במרץ 2019

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור העשירי של עונת החורף 2019 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת NBC, לאחר חידושה של The Blacklist, עושה רושם שאין יותר מדי שאלות פתוחות. אחת מהשאלות היא מה יקרה עם שתי הסדרות ששודרו בערב יום שני בשעה עשר. לאחר ש Manifest סיימה את חלקה בצורה סבירה בהחלט, ברשת ציפו לראות כיצד The Enemy Within תתפקד באותה משבצת. לאחר שבפרק הפתיחה היא הניבה נתונים סבירים של 1.2 נק' מדד, בפרק השני היא הדרדרה ל 0.9 נק' מדד. אולם, בפרק השלישי היא כבר התייצבה עם 0.9 נק' מדד ו 5.05 מיליון צופים (בפרק הקודם הגיעה ל 5.32 מיליון צופים ובפרק שלפני 5.76 מיליון צופים). יהיה מאד מעניין לראות לאיזה כיוון הסדרה תפנה בפרקים הבאים, משום שבדרך כלל ירידה במספר הצופים גם כוללת ירידה בנק' המדד והיא לא יכולה להרשות זאת לעצמה. לזכות הסדרה צריך לומר שהיא כמעט ולא קודמה על ידי הרשת, שהיא עלתה בחצי השני של העונה בו בדרך כלל הנתונים פחות טובים ושאין לה כמעט מקדמי מכירות ברורים מקרב השחקנים. בנוסף על כך, היות וברשת עוד לא ביטלו דרמות השנה כך שכל שבוע הופך לקריטי עבורה.

ברשת FOX, הסדרה The Passage שידרה את שני פרקי סיום העונה שלה בשבוע שעבר. התוצאה ? לא מספיק טובה. אם עד לפני שבועיים נדמה היה שהסדרה יציבה ואפילו מצליחה להתרומם בחזרה, כאשר היא הניבה 0.9 נק' מדד, הגיעו נתוני פרקי הסיום ושינו את המצב. הפרקים הניבו 0.8 ו 0.7 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעו ל 3.12 ו 3.05 מיליון צופים בלבד. נתונים אלו, בצירוף העובדה שלרשת לא יהיו יותר מדי משבצות שידור בעונה הבאה הופכים את שאלת חידושה לבעייתית מאד. לפי דעתי, לאחר שברשת ייבחנו את הפיילוטים שלהם וכמה מהם הם עומדים לאשר (או שיהיה סיכוי שהם יאשרו) ואז יקבלו החלטה.

ברשת ABC, הסדרה The Good Doctor הגיעה לסיום העונה השנייה שלה בשבוע שעבר. לאחר שבתחילת העונה נדמה היה שהדרמה מאבדת גובה במהירות היא הצליחה להתייצב וסיימה את העונה בצורה סבירה עם נתונים של 1.3 נק' מדד ו 7.78 מיליון צופים. רק לשם השוואה, נתוניה בפר סיום העונה הראשונה עמדו על 1.7 נק' מדד ו 9.52 מיליון צופים. כלומר, הסדרה איבדה קהל (כרבע מהקהל מתום העונה הראשונה), אבל ביחס לאיבוד הכללי של צופים בצפייה ליניארית, נתוניה דווקא סבירים בהחלט ואף למעלה מכך, במיוחד עבור רשת ABC, אשר לא מבורכת ביותר מדי סדרות בעלות נתונים כאלה או אפילו נתונים שמקרבים לכך.. יהיה מעניין לראות מה יהיו נתוניה בעונה השלישית

ברשת CBS ניתן היה הקומדיה Fam נמצאת לקראת הישורת האחרונה שלה ולרשת הייתה אופציה לראות כיצד היא מגיבה ללא תמיכה של שאר הקומדיות של הרשת. התוצאה ? לא כל כך טובה. ברשת שידרו שני פרקים חדשים של הסדרה בשבוע שעבר. הפרק הראשון, אשר שודר בשעה שמונה וחצי קיבל 0.9 נק' מדד ו 5.76 מיליון צופים. נתונים סבירים ומטה, אך הפרק השני, אשר שודר בשעה תשע וחצי, כבר קיבל 0.7 נק' מדד ו 4.55 מיליון צופים, נתונים לא טובים ופחותים מאלו של הפרק בשידור חוזר של Young Sheldon אשר שודר לפניה ורשם 0.8 נק' מדד ו 5.48 מיליון צופים. הקומדיה לא במצב טוב לפני החלטת הרשת באם לאשר אותה לעונה נוספת. למען האמת, זו תהיה הפתעה אם זה יקרה.

ברשת ה CW, ושוב, בפינתנו Roswell לעומת All American הדרמה Roswell במצב טוב יותר. בשבוע שעבר, שתי הסדרות קיבלו 0.2 נק' מדד וזאת למרות שברשת ה CW שידרו פרק חדש של The Flash לפני Roswell. במספר הצופים הכללי Roswell השיגה נתונים טובים יותר של 920 אלף לעומת 600 אלף. עושה רושם, שלפחות לגבי All American, רק הנתונים שהרשת תקבל לאחר שזו תעלה ל"נטפליקס" בעוד כעשרה ימים יקבעו את עתידה. לגבי Roswell, מספר אישורי הפיילוטים לסדרות בעונת הפיילוטים הנוכחית הם אלו שיטו את הכף. אם כי, שוב חייבים לציין, בשל ביטול Arrow בתום החצי הראשון של העונה הבאה, קיים עדיין סיכוי קטן ששתיהן יאושרו. 

אין תגובות: