יום חמישי, 1 בנובמבר 2018

ביקורת: The Neighborhood, עונה ראשונה, פרקים 5-1: צריך להתרגל




רשת CBS מנסה בשנים האחרונות להשיק קומדיות חדשות ללא כל הצלחה יתרה. גם כאשר מצורפים אליהם שמות מוכרים כגון מאט לה בלנק או קווין ג'יימס. העונה מנסים לעשות זאת שוב עם קאסט מוכר בצורת הקומדיה The Neighborhood, אשר מספרת את קורות משפחת ג'ונסון, משפחה לבנה, אשר באה לחיות בתוך קהילה שחורה ובמיוחד לצד משפחת באטלר, אשר אב המשפחה קאלווין (סדריך הבדרן) לא כל כך סובל אותם, בניגוד דווקא לשאר המשפחה.

ראשית, מבחינת הקאסט הראשי חייבים לציין שהבחירה בשחקנים הראשיים הייתה מושלמת. סדריך הבדרן הוא קומיקאי מוכח, מקס גרינפילד, אשר מגלם את דמותו של דייב ג'ונסון, אבי המשפחה ממשיך את הנירוזה אותה הכרנו בקומדיה New Girl ועושה זאת בצורה מושלמת. למען האמת, קשה לדמיין שחקן אחר מגלם את הדמות בצורה טובה יותר. בת' בהרס  (מעולה) הוכיחה גם היא בקומדיה 2Broke Girls שהיא מתאימה מאד לקומדיות מהסוג הנ"ל, אשר הנונסנס שלה מאפיין אותה יותר מהכל. שאר הדמויות הראשיות פחות רלוונטיות (שני הילדים ואשתו של קלווין והילד של דייב וג'מה) ולכן גם המשקל שלהם פוחת.

הבעיה הגדולה הנובעת מתוך הקומדיה היא, שלמרות שכביכול מנסים להראות דו קיום בין משפחה לבנה לקהילה שחורה בארה"ב, כאשר כל הזמן גם מהלכים על ביצים בכל מה שקשור למצב של גזענות, הרי הקומדיה דווקא מחזקת את סטריאוטיפים הגזעניים, בעיקר בפרקים הראשונים של הסדרה, בעיקר דרך דמותו של קלווין, אך ככל שהעונה מתקדמת ודמותו של קלווין נפתחת אל דייב אז מבינים בדיוק מה רצו להשיג בקומדיה הזאת: להראות את החיכוך בין התרבויות וכיצד אפשר לגשר עליהם אם רק רוצים. כמו כן, אם בתחילת הסדרה שורות הפאנץ' יותר מביכות מאשר מצחיקות, הרי שככל שהעונה מתקדמת ומבינים את הלך הרוח של הסדרה אפשר גם לחייך מדי פעם ואולי גם לצחוק.

אז, לראות או לא לראות ?

ברמה העקרונית, הליהוק המושלם של הדמויות הראשיות לא מספיק. רק לאחר שצופים בארבעה או חמישה פרקים אפשר להתרגל לקומדיה וגם אז זה יותר בגלל השחקנים ופחות בגלל התסריט הדי מוכר. אפשר לנסות אותה, אבל בשל כמות הסדרות שיש כיום קשה להצביע עליה בתור הצלחה. אפילו ברשת CBS העלו בשנים האחרונות קומדיות טובות יותר שלא הצליחו לשרוד (The Great Indoors). כמו כן, אם יש לרשת פנינה כמו Life In Pieces, לפי דעתי היא הייתה צריכה לקבל עדיפות, במיוחד לאחר שבעונה שעברה שמרה על יציבות בערב יום חמישי גם מבחינת איכות וגם מבחינת נתוני הרייטינג. 

אין תגובות: