יום ראשון, 4 בנובמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השישי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC עושה רושם ש New Amsterdam הצליחה להתייצב על נתונים של 1.4-1.3 נק' מדד, כפי שקרה לה בשבועות האחרונים (בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 1.3 נק' מדד (ירידה מ 1.4 נק' מדד) ו 6.67 מיליון צופים (עלייה מ 6.37 מיליון צופים). נכון, הדרמה משודרת אחרי This Is Us, אבל עושה רושם שהיא לא מושפעת מנתוניה, במיוחד לאור העובדה שלאחרונה זו מאבדת גובה באיטיות. הנתונים הללו, במידה ויישמרו, יגרמו לכך שהיא, קרוב לוודאי, תשרוד את העונה הנוכחית ואז לרשת יהיו שתי דרמות רפואית לעונה הבאה. לפחות נדע שלעונה הבאה הרשת לא מתכננת דרמה רפואית נוספת. מצד שני, הכל יכול עוד להשתנות עד תום העונה, בוודאי כאשר This Is Us תסיים את עונתה. המעריצים יצטרכו להמשיך לעקוב אחרי נתוניה בכדי להיות רגועים.

ברשת FOX אפשר כבר להצביע על מספר דרמות שלא יחזרו לעונה נוספת. ערב יום שלישי עם The Gifted ו Lethal Weapon, אשר הניבו בשבוע שעבר נתונים של 0.6 נק' מדד ו 1.96 ו 2.67 בהתאמה. אין תסריט שבנתונים הללו אחת מהן יכולה לחזור. במיוחד לאחר שעושה רושם ששתיהן לא עושות רושם שהן מתרוממות, אפילו לרגע קט. הרשת זקוקה נואשות שלפחות אחת מהדרמות החדשות שיעלו בחודש ינואר יצליחו. במידה וזה לא יקרה, סביר להניח שברשת יפנו יותר ויותר לתכניות ללא תסריט יותר ויותר. כלומר, יותר תכניות ספורט, יותר שעשועים ועוד... כמו מה שניסתה רשת ABC לעשות ביום ראשון בעונת השידורים הנוכחית. יהיה מאד מעניין לראות לאיזה כיוון תפנה הרשת.

ברשת ABC הדרמה The Rookie הניבה בפרק השלישי שלה נתונים של 0.8 נק' מדד ו 4.53 מיליון צופים. לכאורה, מדובר בנתונים לא מספיק טובים, מעט פחות מבינוניים, אבל אם משווים את נתוני הדרמה לנתוני שאר הדרמות באותה משבצת שידור במהלך השבוע, אז פרט ל The Good Doctor, אשר גם היא מאבדת גובה ובשבוע שעבר הידרדרה ל 1.0 נק' מדד ו 6.79 מיליון צופים, הרי ששאר הדרמות של הרשת ( A Million Little Things ו How To Get Away With Murder) לא מצליחות יותר מדי. במידה ונתוני כל הדרמות יישמרו, יהיה מאד מעניין לראות כיצד הרשת תחליט לגבי עתידן של כולן. קשה לי להאמין שכולן ישרדו.

ברשת CBS כל נתוני סדרות הרשת בשבוע שעבר היו יציבים. עתה אפשר לציין שחזרת הסדרה "מרפי בראון" היא כישלון. לאחר שבעונה שעברה הקומדיה Life In Pieces הניבה בממוצע 1.11 נק' מדד ו 6.437 מיליון צופים בממוצע, כאשר בפרק השישי של העונה הפרק הניב 1.08 נק' מדד ו 6.49 מיליון צופים. גם הפרק האחרון של העונה הניב נתונים טובים יותר של 0.9 נק' מדד ו 4.949 מיליון צופים. נכון, במספר הצופים הכללי הקומדיה הניבה נתונים סבירים של 5.84 מיליון צופים, אבל בנקודות המדד 0.8 נק' מדד זה מעט מדי, במיוחד בשל העובדה שמדובר במותג מוכח. אבל בניגוד למותגים קודמים היא לא רשמה הצלחה כבר מתחילת הדרך. יהיה מאד מעניין לראות אם הקומדיה תקבל עונה נוספת. בכל מקרה, עתיד גדול (שוב) לא יהיה לה.

רשת ה CW בוודאי שמחה לראות כיצד הדרמה Legacies הצליחה לשרוד את הפרק השני שלה ולא לאבד גובה. למען האמת, הפרק אף הצליח להתרומם מעט מ 0.3 ל 0.4 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 1.12 ל 1.13 מיליון צופים. בעולם הטלוויזיוני של היום, כאשר בדרך כלל בפרק השני של הסדרות החדשות קיימת ירידה בנתוני הרייטינג ובשל העובדה ש Supernatural כבר הרבה מעבר לשיא מבחינת נתוני הרייטינג, מדובר דווקא בנתונים סבירים לחלוטין. תארו בנפשכם מה היה קורה לו Supernatural הייתה חזקה יותר בנתוני הרייטינג, משום שעושה רושם, שלפחות עד עתה Legacies שימרה את כל נק' המדד ש Supernatural השאירה לה ובמספר הצופים הכללי היא לא הרחק מאחורי Supernatural, כאשר האחרונה הניבה 1.43 מיליון צופים. 

אין תגובות: