יום ראשון, 25 בנובמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השמיני של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC אין כמעט ספק שהביטו בחשש על נתוני הסדרה This Is Us בשבוע שעבר. קצת לפני חג ההודיה האמריקאי הסדרה איבדה גובה ונפלה לשיא שלילי של 1.8 נק' מדד ו 7.91 מיליון צופים. אין ספק שעדיין מדובר בנתונים טובים ואולי גם אפשר לעשות הנחות קטנות בגלל שמדובר בתקופת חגים קרבה, אך בכל זאת בעקבות העובדה שהסדרה מאבדת גובה באיטיות בעונה זו ברשת בוודאי חוששים שאולי מדובר במגמה דומה למה שעברה Empire ברשת FOX כאשר החלה בעונה ראשונה עם רייטינג מטורף, המשיכה אל תחילת עונה שנייה של הייפ ורייטינג מטורף ואז לאחר שבועות ספורים החלה בירידה איטית ומבוקרת שעדיין לא נעצרה לחלוטין. נתוני השבועות הקרובים יעידו לאיזה כיוון הסדרה נעה.

ברשת FOX אין ממש על מה לדווח. ערב יום שלישי הציג שידורים חוזרים, ונתוני ערב יום שני ורביעי היו זהים פחות או יותר (The Resident ירדה מעט מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד, אך עדיין לא מדובר בירידה משמעותית). כמו כן, Rel, אשר לא תמשיך לעונה נוספת, עלתה מעט מ 0.5 ל 0.6 נק' מדד ומ 1.25 ל 1.62 מיליון צופים. זה אפילו לא מתקרב להיות מספיק בכדי לקבל עונה נוספת.

ברשת ABC לא צריכים להתרגש יתר על המידה מהעלייה הקטנה של The Good Doctor מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד ומ 6.53 ל 6.84 מיליון צופים. ככל הנראה העלייה התרחשה בשל שידור חוזר של פרק של Bull באותו ערב. נתון מעניין הוא דווקא ש Shark Tank מצליחה לשמר נתונים של 0.8 נק' מדד בערב יום ראשון בשעה תשע, במיוחד אל מול The Walking Dead, למרות שהאחרונה כבר איבדה גובה רב, אך עדיין שומרת על נתונים גבוהים בצורה יחסית. צריך גם לזכור שמדובר בתכנית זולה מאד, כך שהתועלת עולה על נתוני הרייטינג הבינוניים (וקצת מטה מכך).

ברשת CBS אפשר להביט על נתוני הסדרה Madam Secretary בשבוע שעבר ולקבל מסקנה. נכון, נתונים של 0.6 נק' מדד ו 5.52 מיליון צופים הם לא נתונים מספיק טובים. אבל, צריך גם לזכור מספר דברים: ראשית, הסדרה יציבה מאד בנתוניה בעונה זו, כאשר היא לא נופלת מתחת ל 0.5 נק' מדד ו 5 מיליון צופים וזאת למרות שהסדרות שמשודרות לפניה נעות בנתוני הרייטינג במהלך העונה ובעולם הטלוויזיוני של היום גם ליציבות יש ערך, במיוחד לסדרה וותיקה, אשר נהנית משידורי סינדיקציה. יהיה מאד מענין לראות אם ברשת ישאירו אותה באותה משבצת שידור או אולי ינהגו בה כפי שנהגו ב Elementary וידחו אותה לשידורי האביב-קיץ ושם תוכל לשרוד עונה או שתיים נוספות. לפי דעתי, הכל תלוי באיכות הפיילוטים שיהיו לרשת בעונת הפיילוטים הקרבה ובתזוזה אפשרית של מספר פרויקטים ממשבצות השידור שלהן (במידה ותחודש Magnum P.I)

ברשת ה CW הביטו בשבוע שעבר שוב על נתוני הסדרה Arrow והבינו שכפי שציינתי בשבוע שעבר, העלייה הקטנה שהסדרה רשמה מ 0.3 ל 0.4 נק' מדד ומ 1.08 ל 1.26 מיליון צופים הייתה בשל העובדה שרשת FOX לא שידרה פרק חדש של 9-1-1 באותו ערב. ראו זאת, כאשר בשבוע שעבר הנתונים ירדו בחזרה ל 0.3 נק' מדד ול 1.03 מיליון צופים. עושה רושם שהשנה, הסדרה תנוע סביב הנתונים הללו, כמעט כמו שאר סדרות הקומיקס של הרשת (מלבד The Flash, שגם היא לא עם נתונים מזהירים). ועדיין, זה יספיק לעונה נוספת, אין ספק בכך. 

4 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

רציתי באמת לשאול, הרי ידוע שברשת CW ההתייחסות לנתונים קצת שונה, אז למה לדוגמה
0.3 נחשב גרוע כשאתה רושם רייטינג?
או שאתה לא מתייחס פר רשת ורושם פשוט בכללי.

יש כמובן גם לקחת בחשבון שחלק מהסדרות שלה הם בשיתוף פעולה כזה או אחר ולכן מחודשות (לדוגמה דיינסטי וקרייזי)
אבל לפי מה שרואים בשנים האחרונות:
0.25-0.3 חידוש לעונה נוספת/עונת סיום.
0.24 ומטה מסמל ביטול בטוח.

אנונימי אמר/ה...

ty

D1D1 אמר/ה...

לג'יימס,

יש לי תשובה לשאלה שלך, אבל יש לי גם סיבה שאני מעכב אותה לזמן מה.
כאשר אפרסם את התשובה שלי תבין את הסיבה לכך.
אני מקווה שתמתין בכל זאת...

JamesCrow אמר/ה...

תודה על התגובה ורק על זה שהגבת אמתין בסבלנות :)
המשך שבוע מעולה שיהיה לנו.