יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור השביעי של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC צריך להביט על נתוני הסדרה Blindspot בערב יום שישי. הסדרה נעה כל הזמן על הגבול שבין נתונים בינוניים לגרועים, כאשר היא מקפצת בין 0.5 ל 0.4 נק' מדד (כפי שקרה בשבוע שעבר) ובמספר הצופים הכללי נעה על הגבול של 2.50 מיליון צופים (למעלה ולמטה). צריך לזכור שהסדרה נמצאת בעונתה הרביעית ולכן כל הודעת חידוש אמורה להתקבל לאחר מחשבה מרובה, במיוחד מאחר ונתוניה לא מספיק טובים להחזיק אותה ברשות עצמה. בעונה שעברה היא שרדה בשל שידורי הסינדיקציה, האם זה יקרה שנה נוספת ברציפות ? המעריצים יצטרכו להביט מדי שבוע על הנתונים ולקוות שלרשת אין אלטרנטיבות.

ברשת FOX מעניין להביט על שתי הקומדיות בערב יום שישי, אך מזווית שונה. בעונה האחרונה של Last Man Standing ברשת ABC היא הניבה נתונים דומים לנתונים אותם היא מניבה כרגע ולמרות שברשת ABC ההחלטה לגביה התקבלה תמיד ברגע האחרון ובהתאם להסדר כספי, הרי שברשת FOX אין סיכוי שלא יחדשו אותה לעונה נוספת, אפילו עם ירידה קלה, בוודאי לשאר הסדרות של הרשת, שחלק גדול מהן כושלות. השאלה הגדולה היא מה יקרה ל The Cool Kids, אשר מניבה נתונים אשר נעים על הגבול שבין נתונים טובים לבינוניים מזה מספר שבועות ובשבוע שעבר חוותה ירידה קלה מ 1.0 ל 0.9 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 4.52 ל 4.39 מיליון צופים. לו הייתה זו רשת ABC, הסיכויים שלה היו פחות טובים מאשר הסיכויים שלה כרגע. יהיה מאד מעניין לעקוב באם הסדרה תאבד גובה לקראת סיום העונה ומה תהיה ההחלטה של הרשת לגביה.

ברשת ABC צריך להביט על נתוני שתי סדרות ביום שלישי ולהבין עד כמה מצבם גרוע. הסדרה The Rookie נפלה בשבוע שעבר ל 0.7 נק' מדד ול 4.01 מיליון צופים, ללא ספק נתונים לא מספיק טובים לקבל עונה נוספת, בוודאי לא לדרמה בשנתה הראשונה (For The People קיבלה עונה נוספת בשנה שעברה למרות נתונים פחות טובים רק בגלל השם של שונדה ג'יימס) ולאור העובדה שהיא לא מצליחה להתרומם מתחילת העונה קשה לראות את זה קורה גם בהמשך. עד כמה שהנתונים שלה לא טובים, המצב של Splitting Up Together, אשר משודרת לפניה גרוע עוד יותר. בשבוע שעבר הסדרה הניבה גם היא 0.7 נק' מדד אבל רק 2.91 מיליון צופים. כלומר, במקום להועיל ל The Rookie היא רק מזיקה לה. יהיה מאד מעניין לראות כאשר The Conners תמשיך לאבד גובה (והיא תמשיך לאבד גובה, אין בכלל ספק בכך) עד כמה שתי הסדרות הללו ינזקו, משום שעתיד גדול אין לשתיהן.

ברשת CBS מדהים לראות עד כמה מספר רב של סדרות של הרשת מנפקות נתונים של 0.8 נק' מדד. בשבוע שעבר הניבו הסדרות הבאות את הנתון הנ"ל: Bull, "מאגנום, בלש פרטי", SEAL Team, NCIS: Los Angeles, Happy Together ואפילו S.W.A.T, כאשר הרשת תצטרך להחליט את מי לבטל ולמי להעניק עונה נוספת קרוב לוודאי שהיא תצטרך לוותר על אחת או שתיים מהן. יהיה מאד מעניין לראות באם זה יקרה ומי תהיה הקורבן.

ברשת ה CW בוודאי שמחו לראוות כיצד Arrow מצליחה להתאושש מעט, כאשר בשבוע שעבר היא צמחה מ 0.3 ל 0.4 נק' מדד ומ 1.08 ל 1.26 מיליון צופים. מדהים לראות שעד כמה שזו דרמת הקומיקס הוותיקה ביותר של הרשת היא עדיין מניבה נתונים טובים מאלו של Black Lightning (למרות הובלה של The Flash) ומאלו של Legends Of Tomorrow. מה שאומר, שלמרות שמדובר בסדרה וותיקה (ובשל כך יקרה יותר), עדיין הסיכוי שלה לחידוש גבוה יותר משל השתיים האחרות. כמו כן, יהיה מאד מעניין לראות בשבוע הבא האם הקפיצה המזערית בנתונים הינה בשל העובדה שבשבוע שעבר לא שודר פרק חדש של הסדרה 9-1-1 באותו ערב.