יום חמישי, 15 בנובמבר 2018

ביקורת: F.B.I, עונה ראשונה, פרקים 7-1: אז, מה נשתנה ?



רשת CBS ראתה שדיק וולף מייצר להיטים עבור רשת NBC והחליטה שאולי זו הדרך לחזור אל העניינים. היא פנתה אליו בכדי שיצור עבורה סדרה ואישרה אותה ישירות לסדרה בעונת הפיילוטים האחרונה. התוצאה: הדרמה F.B.I, אשר עלתה לפני מספר שבועות.

הבעיה היא, שלפי דעתי, זהו המפיק האחרון שרשת CBS הייתה צריכה לפנות אליו. כאשר פונים לדיק וולף יודעים בדיוק מה מקבלים: במקרה ומדובר בסדרת משטרה, מקבלים גרסה מסוימת של .Chicago P.D, גם מבחינת התסריט וגם מבחינת קצב האירועים, וזה אכן מה שהצופים מקבלים בסדרה F.B.I.

אז, מדוע מדובר בבעיה ?

משום שרשת CBS תמיד הייתה ידועה כרשת שמרנית וזו לא הסדרה שבגינה אפשר להגיד: הם חשבו מחוץ לקופסה. רשת NBC השתמשו במותג של Chicago בכדי לייצב את הרשת לאחר מפלות חוזרות ונשנות, אולם לרשת CBS אין את הבעיה הזאת. הלוח שלה אמנם לא הצליח בגדול, אבל גם לא כשל כמו ברשתות FOX ומרבית מהסדרות של רשת ABC. ודרך אגב, בנק' המדד, הסדרה מניבה בדיוק את אותם נתונים. מהבחינה הזאת, מעניין היה לראות את הסדרות ניצבות אחת מול השנייה ופוגעות אחת לשנייה ברייטינג, משום שקהל נוסף לא היה מצטרף והן היו צריכות להתחלק באותה עוגה.

כאשר רשת NBC ראתה שהלוח שלה יציב, היא ניסתה משהו שונה כגון This Is Us. דרך אגב, ב NBC לא המציאו את הגלגל, מאחר וראו שרשת FOX הצליחה עם אופרת סבון כגון Empire וניסו לחקות אותה, כמובן ללא מוטיב האפרו אמריקאי. השנה ברשת העלו את Manifest, שגם היא גרסה מסוימת של Lost. כלומר, גם כאן לא היה חידוש כלשהו, אלא ניסיון להחזיר משהו מהעבר הלא רחוק. אפילו רשת ABC עשתה זאת בצורה טובה יותר כאשר העלתה את Quantico ובעונה הראשונה הציגה פורמאט מעניין (עד שבעונה השנייה חלה ירידה ובעונה השלישית קריסה).

ברשת CBS, מצד שני, החליטו להמשיך עם אותו פורמאט. מה שונה F.B.I, אשר עוקבת אחר סניף של הרשות בניו יורק, מסדרות ה NCIS או Criminal Minds ? לא יותר מדי. יש פה ושם הבדלים קטנים, כגון הרקע מאחורי הדמויות, אבל לא כל כך משמעותיים. לא פלא, שהיא שובצה בין שתי סדרות NCIS. מדובר על אותו קהל צופים. ולכן, גם נתוני הרייטינג בהתאם. הסדרה לא קרסה, במיוחד לאור ההובלה של NCIS, אבל מצד שני, היא גם לא להיט היסטרי וגם לא תהיה כזאת. כלומר, הרשת ממשיכה להתבוסס בבינוניות שלה.

בגזרת הליהוק. קיימות מעט מאד שחקניות (גם בגזרה הגברית זה קורה, אבל בעוצמה פחות גבוהה), אשר יכולות להחזיק סדרה על הכתפיים שלה כשחקנית מובילה. מיסי פרגרים הוכיחה ב Rookie Blue שהיא מסוגלת לכך. וגם ב F.B.I היא מצליחה למגנט את הצופים כאשר היא על המרקע. דרך אגב, רבים יוכלו לראות את הדמות של מאגי בל (פרגרים) כגרסה בוגרת יותר של אנדי, הדמות אותה גילמה פרגרים ב Rookie Blue. ולא רק משום שמדובר בשתי סדרות משטרה.

מצד שני, זיקו זאקי, אשר מגלם את דמות השותף של מאגי, הסוכן המיוחד עומר זידן, הינו טעות גדולה מאד. אין שום כימיה בין שני בני הזוג (ולא רק מבחינה רומנטית). יכול להיות שרצו להראות שמדובר בשתי דמויות שונות לחלוטין, אך הצופה הנייטרלי לא מעוניין לראות את השניים ביחד על המסך, זה נראה מביך כאשר השניים היו באותם סצינות. והיות מדובר בפרטנרים, אז זו בעיה גדולה מאד.

מלבד צמד השחקנים המוביל, קשה להצביע על אלמנטים מיוחדים לגבי שאר השחקנים, אשר המוכרים מביניהם הוא ג'רמי סיסטו (Suburgatory), וסיליה וורד (CSI: New York) בין היתר משום שבסדרות של דיק וולף זה לא משנה יתר על המידה, משום שהמפיק לא מפחד מדי מספר עונות לחסל או להעיף דמויות מהסדרות שלו, גם אלו שהחלו את הסדרה. ולכן, צפו למקצה שיפורים בהמשך, גם אם זה ייקח עונה או שתיים. ועל פי נתוני הרייטינג, סביר להניח שהיא תשרוד עד אז.

אז, לראות או לא לא לראות ?

רק חובבי הז'אנר. אין כאן משהו חדש, רק עוד מאותו דבר. מי שבאמת לא יכול בלי מנה של סדרת משטרה ו\או לא שבע מ Chicago P.D, יכול לנסות אותה. כל השאר יכולים להמשיך ולחפש ב"נטפליקס", או "אמזון" את הלהיט הבא שלהם. כאן זו לא הכתובת. בהחלט לא. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה
אוהב את הסדרות של דיק וולף, ואת השחקניות הראשיות כאן; אבל הסדרה עצמה פשוט משמימה, ולא החזקתי יותר מחמש דקות בפיילוט... :(