יום רביעי, 11 באוקטובר 2017

ביקורת: SEAL Team, עונה ראשונה, פרקים 2-1: לא מעניינת דיה, אבל עם כוכבית...



עושה רושם שלאחר שדונלנד טראמפ עלה לשלטון בארה" והפך לנשיאה, רשתות הברודקאסט קיבלו החלטה משותפת שקידום סדרות "צבאיות" יוכלו להביא אל כורסת הצפייה צופים שמרנים שבחרו בטראמפ. סיבה אפשרית נוספת יכולה להיות שהרשתות ראו בכך רצון לרענן את השורות ולקדם סדרות שבשנים האחרונות לא כל כך עסקו בהם (פרט אולי ל The Unit ו Army Wives). לצערם של הרשתות, עושה רושם שההחלטה הייתה שגויה, משום שהצופים לא נוהרים לצפות בסדרה, בוודאי לא בקרב הקהל שנחשב , צופים בגילאי 49-18.

זו הביקורת השנייה על סדרות, אשר שמות במרכז יחידות צבאיות, שעלו בעונת השידורים החדשה ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. החדשות הטובות הן, שביחס לסדרה הקודמת שביקרתי, The Brave, מדובר בסדרה טובה יותר. החדשות הרעות ? פרט לחובבי הז'אנר קשה לראות צופים שירצו לשבת ולצפות בה.

כאשר בוחנים את הסדרה מבינים מדוע היא לא מצליחה להשיג את הצופים הנדרשים. בניגוד גמור לסדרה The Brave, מדובר בסדרה ש"כבדה מאד" מבחינת התסריט שלה ועבור סדרה המשודרת בשעה תשע בערב זה קצת יותר מדי. למען האמת, לו הייתה משודרת כסדרת כבלים אפשר היה להבין זאת, אך בתור סדרת ברודקאסט היא קצת קשה לעיכול. בניגוד גם לסדרות אחרות קשה גם לצפות ביותר מפרק אחד בשבוע ואין תחושה של רצון להמשיך לצפות בפרקים הבאים, בוודאי לא עבור הצופים שלא חובבים את הז'אנר.

לזכות הסדרה אפשר לזקוף את העובדה שבניגוד ל The Brave בהפקה תוקפים נושאים די מהותיים עבור אנשי צבא בארה"ב, כך שחובבי הז'אנר יאהבו זאת, כגון בעיית חרדה לאחר מקרה כגון איבוד קולגה, או הבעיות של היעדרות מהמשפחה עבור הצבא וכיצד זה תורם לאיבוד התא המשפחתי (וזה רק בשני הפרקים הראשונים).

בגזרת הליהוק, אפשר למצוא פרצופים מוכרים ובראשן דיוויד בוריאנז, אשר מגלם את דמותו של ג'ייסון הייז, מפקד היחידה שבמשימה האחרונה שלו איבד את אחד מחבריה ועתה הוא נאלץ להתמודד עם הנושא מבחינה פסיכולוגית. לפי דעתי, מדובר בליהוק שגוי. בהפקה רצו לקחת פרצוף מוכר ולכן לקחו את השחקן שסגר 12 עונות בסדרה Bones בתפקיד הראשי רק לפני מספר חודשים. מדובר בשחקן שמזה עשרים שנה נמצא כשחקן ראשי בסדרות החל מימי "באפי קוטלת הערפדים" החל משנת 1997. בהפקה היו חייבים ללהק דווקא שחקן פחות מוכר, בוודאי לא שחקן המזוהה עם סדרה במשך זמן כה רב. נכון, שחקנים עוברים מסדרה לסדרה, אך במקרה הזה המצב מעט שונה לאור הזמן הרב שהשחקן היה חלק מהפנים של סדרה אחרת.

שחקנים מוכרים נוספים הינם מיכאלה מקמאנוס, אשר מגלמת את דמותה של אלאנה היינס, פרודתו של גייסון. את מיכאלה אפשר לזהות עוד מימיה ב One Tree Hill ועד Aquarius. ג'סיקה פארה, אשר מגלמת את דמותה של מנדי אליס ואותה ניתן לזהות בקלות מהסדרה Mad Man ובינה ובין ג'ייסון עפים ניצוצות. מייקל אירבי, אשר שיחק בסדרה "צבאית" אחרת, הכוונה היא ל The Unit. ועוד...

בפרק השני של העונה נכנסת גם הזווית הישראלית, כאשר אלונה טל נכנסת לסיפור בתפקיד אורחת מתמשך כסטלה, מושא אהבה עבור קליי, כאשר השחקן שמגלם את הדמות הינו מקס ת'יאורייט. מקס שיחק בסדרה Bates Motel במשך חמש עונות.

אז, לראות או לא לראות ?

רק לחובבי הז'אנר, עבורם היא "תעשה את העבודה בצורה טובה", גם אם היא "כבדה" ביחס להרבה סדרות ברודקאסט (ולאו דווקא איכותית במיוחד בשל כך), כל השאר יכולים לדלג עליה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

בעיני זאת סדרה מיותרת. צפיתי בפרק בראשון שלה והוא היה פשוט מעצבן