יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השני של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת CBS אין כמעט ספק שבחרו להתמקד בשבוע שעבר בנתוני הסדרה NCIS. הסדרה נמצאת בשנתה החמש עשרה ועושה רושם שכוחה כבר לא ממש במותניה. נכון, שבוע שעבר לא יכול לשמש כקנה מידה בשל אירועי הטרור בלאס וגאס שבוודאי השפיעו על שיעורי הצפייה, אבל נתונים של 1.4 נק' מדד עבור הסדרה, אשר עד לא מזמן הייתה מספינות הדגל של הרשת, בוודאי בקרב הדרמות שלה, הינם נתונים מדאיגים מאד, וזאת למרות שבמספר הצופים הכללי הסדרה עדיין ממשיכה להצליח עם 13.50 מיליון צופים. תוסיפו לכך את העובדה שבשבוע שעבר הגיעה ידיעה חשובה עבור מעריצי הסדרה, הידיעה שכוכבת הסדרה פאולי פרט תעזוב את הסדרה בתום העונה ותשאיר רק את מארק הרמון כחלק מהקאסט המקורי של הסדרה ותקבלו מצב שבו הסדרה נמצאת לקראת הישורת האחרונה שלה, גם אם זה ייקח עוד מספר שנים בודדות. המהפכה שהסדרה עברה בשנים האחרונות מאז שקוט דה פאבלו עזבה אותה נכשלה. למעשה, עזיבת הכוכבת סימנה את תחילת שקיעתה.

ברשת NBC נחרדו לראות כיצד הפרק השני של הסדרה Law&Order:True Crime אודות האחים מנדז איבד כמעט שליש מנתוני הרייטינג כאשר הנתונים צנחו מ 1.6 ל 1.1 נק' מדד ומ 6.06 ל 4.82 מיליון צופים. ברשת מקווים מאד שהעונה הזאת של הסדרה תהיה ראשונה בסדרה של עונות, כאשר כל עונה תעסוק במקרה אחר, אך המשך הצניחה של הנתונים יכולים לגרום לירידת ערך של המותג. נכון, אירועי לאס וגאס של השבוע שעבר יכלו להוות גורם מרתיע עבור צפייה בסדרה, אך לאור הירידה בנתוני הסדרה This Is Us בפרק השני של העונה יכולים גם להוות סיבה לירידה בנתוני הסדרה של "חוק וסדר:סיפור אמיתי". בכל מקרה, ברשת יעקבו בדאגה אחרי נתוני הפרקים הבאים של הסדרה. ולהזכירכם, אין לה הרבה. 

ברשת ABC יכולים להתחיל להגיד שלום לדרמה Designated Survivor. הפרק השני של העונה השנייה הניב בסך הכל 0.9 נק' מדד ו 4.80 מיליון צופים. תוסיפו לכך את העובדה שהסדרה איבדה שחקנית ראשית מהעונה הראשונה ואת העובדה שככל שהעונה תתקדם הסדרה אמורה להמשיך לאבד גובה, גם אם לא לקרוס לחלוטין (בעצמם, גם זו אופציה), עושה רושם שלסדרה אין עתיד גדול. ואולי גם אין עתיד כלל וכלל. רק לקראת ינואר 2018 תתקבל תמונה המלאה לגבי הסדרה, ואולי קצת לפני כן, אך עושה רושם שעונה שלישית מלאה נראית כרגע אפשרות פחות ריאלית. המעריצים צריכים להתחיל לחשוש. ובגדול. 

ברשת FOX הביטו בנתוני הסדרה Lucifer בפרק פתיחת העונה השלישית ובוודאי הגניבו חיוך. הסדרה הניבה נתונים של 1.1 נק' מדד ו 3.92 מיליון צופים, נתונים שהסדרה ראתה רק פעם אחת מאז הפרק העשירי של העונה השנייה ובמהלך העונה כולה רק שני פעמים נוספים מלבד פרק פתיחת העונה שהיוו חריגה מנתוני העונה כולה. אין כמעט ספק ששידוכה ביחד עם The Gifted סייע לה, אך לאחרונה פחות לאור נתוני הבינוניים בפרק הבכורה שלה. דרך אגב, ממוצע נתוני הרייטינג של העונה השנייה עמד על 1.04 נק' מדד ו 3.654 מיליון צופים. כלומר, גם את ממוצע נתוני העונה השנייה נתוני הפרק הראשון עברו. מצד שני, פרק הפתיחה של העונה השנייה עמדו על 1.31 נק' מדד ו 4.360 מיליון צופים. יהיה מעניין לראות אם גם נתוני הפרק הראשון של העונה השלישית יהוו חריגה לגבי העונה כולה או שמא מדובר בסנונית המבשרת פריחה מחודשת. עצה שלי ? אל תבנו על כך. 

מכיוון שרשת ה CW לא שידרה סדרה בעלת תסריט אתייחס בפסקה זו לעונה החמישית של הסדרה Ray Donovan של רשת Showtime. אם מדובר בנתוני רייטינג הרי שמעריצי הסדרה לא צריכים לחשוש לגבי קבלת עונה נוספת. הסדרה הניבה בעונה הרביעית נתונים של 0.31 נק' מדד ו 1.227 מיליון צופים בממוצע והסדרה קיבלה הודעת חידוש ללא בעיה. בעונה החמישית, לפחות עד הפרק השמיני שלה, הסדרה איבדה מעט מאד גובה לנתונים של 0.25 נק' מדד ו 1.108 מיליון צופים. מבחינה קריאטיבית המצב שונה בהרבה, אך זו שאלה אחרת לחלוטין. גם במקרה שלה, הסדרה איבדה שחקנית ראשית בעונה זו (פאולה מלקומסון) יהיה מעניין לראות כיצד הרשת תגיב. עצה שלי ? עושה רושם שיש לה עדיין מעט כוח, אבל לא יותר מכך, גם במקרה שלה נראה ששיאה מאחוריה. 

אין תגובות: