יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

ביקורת: The Brave, עונה ראשונה, פרקים 2-1: לא מצליחה להתרומם...



לפעמים אדם יושב לצפות בסדרה וחושב לעצמו: האם לא היינו בסרט הזה כבר מספר פעמים בעבר ? זו ההרגשה שמקבלים כאשר צופים בסדרה The Brave. אבל זו לא הבעיה הגדולה ביותר שלה...

בעונת השידורים 2018-2017 מעלות ארבע מתוך חמש רשתות הברודקאסט סדרות צבאיות במהותן, כלומר סדרות שהצבא או יחידות מסוימות בצבא מהוות את הגורם המרכזי שלהן. לא ארחיב כרגע בנוגע לשאר הסדרות, אך עושה רושם שהסדרה The Brave היא לא הטובה מביניהן.

בחודש מאי, כלומר רק לפני פחות מחמישה חודשים, רשת CBS ביטלה את הספין אוף של הסדרה Criminal Minds, ולמען האמת היה אפשר לזהות קווים מקבלים בין הסדרות. במקום יחידת F.B.I, אשר מנסה לסייע לאמריקאים אשר נקלעו לצרות מחוץ לתחומי ארה"ב, הרי שהפעם מדובר ביחידה סודית של הצבא, אשר זו שמסייעת. יחי ההבדל הקטן והדי משמעותי.

בעיה גדולה עוד יותר שהסדרה נתקלת בה היא שאי אפשר להתרגש ממנה. הכתיבה היא כל כך סטנדרטית וצפויה שהצופה מבין מה עומד לקרות לפני שהוא עומד לצפות בהמשך העלילה. יכול מאד להיות שמדובר בשני פרקי הפתיחה והסדרה תצליח להתרומם ממעמקי הבינוניות שלה, אבל ההתחלה בהחלט לא מספיק טובה. אפילו מבין שני פרקי הפתיחה דווקא הפרק השני טוב יותר מהפרק הראשון, כך שלא ברורה ההחלטה של ההפקה או הרשת להתחיל דווקא עם הפרק הנ"ל. יכול מאד שמדובר בפיילוט שהופק בעונת הפיילוטים, אבל צריך היה לשנות את סדר הפרקים, משום שכמה אפשר להמשיך ולראות עוד פרק שעוסק בארגון ערבי שחוטף אמריקאים ?

בגזרת הליהוקים יש מספר שמות מוכרים ובראש ובראשונה של אן הייש, אשר מגלמת את דמותה של פטרישיה קמפבל, מנהלת יחידת המודיעין בארה"ב, ששולחת את יחידת המבצעים למשימות שלה. פטרישיה זה עתה איבדה את בנה והיא חוזרת די מהר אל העבודה. שם מוכר נוסף הוא של מייק ווגל, אשר מגלם את דמותו של אדם דולטון, מפקד היחידה המבצעית. את אדם ניתן היה לזהות משלש העונות של Under The Dome. שם מוכר נוסף הינו טייט אלינגטון, אותו ראינו בעונה הראשונה של Quantico, אשר מגלם את דמותו של נוח, סוכן אשר סיים את הקורס ההכנה של ה C.I.A במקום הראשון, אך במקום לצאת לשטח הוא מקבל מקום ביחידת המודיעין. כולם עושים עבודה טובה, אך לא יוצאת דופן. דווקא הפנים של סופיה פרנס, אשר מגלמת את דמותה של האנה ריברה, סוכנת חדשה ביחידת המודיעין, הם הפנים הרעננות, אשר פרט לצופים שחזו בה ב"צעירים חסרי מנוח" היא די לא מוכרת, שאולי כדאי לשים לב אליהם. ולא, לא רק בגלל שהיא מצודדת.

אז, לראות או לא לראות ?

קשה למצוא סיבה לצפות בה. הסדרה The Unit הייתה הסדרה "הצבאית" היחידה בעשור האחרון שהייתה שווה השקעה של צפייה על בסיס שבועי, למרות שגם בה היו פרקים די צפויים. סדרה זו לא מחדשת יותר מדי, הכתיבה לא מרגשת ובגזרת הליהוק קשה להצביע על הצלחה גדולה. סדרה בינונית במלוא מובן המילה. קשה לומר יותר מדי מילות רעות עליה (אולי חוץ מהעובדה שהיא צפויה), אבל גם לא מספיק מילים טובות. לא ברור מדוע דווקא היא קיבלה משבצת שידור כה טובה אחרי The Voice.

גם חובבי הז'אנר לא יתלהבו ממנה יתר על המידה, במיוחד בעונה זו שיש מבחר של סדרות מאותו הז'אנר. אפשר לדלג עליה, לא תפספסו יותר מדי. 

תגובה 1:

James Crow אמר/ה...

דא הסדרה בוטלה לאחר הפרק הראשון.
מסכים על The unite ודווקא שנה שעברה יצאה עוד סדרה טובה בשם SIX אם יצא לך לראות