יום ראשון, 1 באוקטובר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור הראשון של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



מבחינת רשת ABC הנתונים הבולטים הגיעו מערב יום חמישי ומהסדרה How To Get Away With Murder. לאחר איבוד דמות מרכזית בתום העונה הקודמת היה מעניין לבדוק כיצד הסדרה תחזור בפרק פתיחת העונה שלה. נתונים של 1.0 נק' מדד ו 3.96 הם בוודאי לא מה שברשת רצו לראות. מדובר בנפילה מ 1.45 נק' מדד ו 4.922 מפרק סיום העונה השלישית. לאור העובדה שככל שהעונה מתקדמת הסדרה עוד צפויה לאבד גובה עושה רושם שמדובר בהתחלה גרועה מאד עבור הסדרה, אשר אכן תשים את שאלת חידושה בתום העונה בסימן שאלה אחד גדול. האם ברשת מתחרטים על הצעד שעשו כאשר חיסלו את הדמות של ווס ? רק ימים יגידו, אבל עושה רושם שהתשובה חיובית.

עבור רשת NBC הנתונים המעטים מגיעים דווקא ביום רביעי. הסדרה The Blacklist, אשר עברה מערב יום חמישי לשעת שידור חדשה בערב יום רביעי פתחה עם נתונים של 1.1 נק' מדד ו 6.20 מיליון צופים. ברשת בוודאי שמחו לראות שכוחה של הסדרה עדיין במותניה, בוודאי כאשר היא ניצבה אל מול Empire של רשת FOX, אשר עד לפני עונה וחצי עוד הייתה מפלצת רייטינג, אך כיום היא בעלת נתונים טובים בלבד. מדובר גם בעליה מנתוני פרק סיום העונה הרביעית, אשר הניב 0.93 נק' מדד ו 4.921 מיליון צופים בלבד. יהיה מעניין לראות באם הסדרה תצליח לשמר את נתוניה לאורך העונה. במידה וזה יקרה, עושה רושם שעונה שישית עדיין בגדר אפשרות סבירה ולמעלה מכך.

ברשת FOX צריך להתמקד בנתוני הקומדיות של ערב יום שלישי. נתוני הסדרות The Mick ו Brooklyn Nine Nine היו מתחת לכל ביקורת. The Mick פתחה עם 0.9 נק' מדד ו 2.67 מיליון צופים ואילו Brooklyn Nine Nine אף למטה מכך עם 0.7 ו 2.00 מיליון צופים. במצב הנוכחי, ולאור העובדה שככל שהעונה תתקדם הנתונים גם יירדו, קשה לראות את שתי הקומדיות שורדות לעונה נוספת. תוסיפו לכך את העובדה שגם New Girl, אשר תחזור בהמשך העונה לשמונה פרקים אחרונים של הסדרה ותקבלו מצב שבו הרשת, ככל הנראה, עומדת להיפרד בתום העונה משלש קומדיות לפחות ! יהיה מאד מעניין לראות כיצד הרשת תגיב לכך. עצה שלי ? לא נראה לי שבצורה טובה.

ברשת CBS הנתונים שבוודאי עניינו מאד היו של הסדרה Criminal Minds. הסדרה עברה לשדר בשעה חדשה בשעה עשר (במקום השעה תשע) והנתונים דווקא היו סבירים מאד עם 1.3 נק' מדד ו 7.03 מיליון צופים. מדובר אמנם בירידה מנתוני פרקי סיום העונה ה 12 אשר הניבו 1.46 ו 1.56 נק' מדד, אך הם גם עומדים בממוצע של 12 הפרקים שקדמו לכך. כלומר, הסדרה שמרה, פחות או יותר, על הממוצע שלה גם בשעת השידור החדשה. במידה והנתונים יימשרו ברשת בוודאי ישמחו היות והסדרה תצליח לסתום, גם אם לזמן קצר, "חור שחור" בלוח השידורים של הרשת אותו היא לא מצליחה לסגור כבר מספר שנים. סדרה נוספת שכדאי לעקוב אחרי הנתונים שלה, גם בשנה ה 13 שלה.

ברשת ה CW הנתונים של התכנית Penn & Teller: Fool Us הפתיעו לטובה. דווקא בערב שבו ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות האחרות העלו פרקים חדשים של הסדרות שלהם (וכן ערב פוטבול מקרב רשת CBS) התכנית הצליחה להשיג 0.4 נק' מדד ו 1.66 מיליון צופים. מדובר בנתונים יפים מאד, אשר בוודאי נוטעים תקווה ברשת, שאפשר להניב נתונים יפים בערב יום חמישי, גם אל מול שאר הרשתות. בשל כך, יהיה מאד מעניין לראות האם Arrow ו Supernatural יצליחו לנצל את הפוטנציאל. 

אין תגובות: