יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור החמישי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


גם השבוע נתחיל עם רשת ה CW ונתמקד בדרמת הגיבורים בעלת הנתונים הטובים ביותר שלה: The Flash. לאחר שנדמה היה שהסדרה נמצאת במגמת ירידה, כאשר בפרק הראשון היא פתחה עם 1.1 נק' מדד, אך בפרק השני היא כבר ירדה ל 0.9 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי חלה ירידה מ 2.84 ל 2.54 מיליון צופים, היה נדמה שהיא עומדת להמשיך להידרדר. אך נתוני הפרק השלישי של העונה, אשר שודר בשבוע שעבר החזיר את הצבע ללחיים של ההפקה והרשת, כאשר הסדרה "נסקה" שוב מ 0.9 ל 1.0 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 2.54 ל 2.62 מיליון צופים. מדובר בנתונים פחות טובים מנתוני העונה שעברה אשר עמדו על 1.26, 1.05 ו 1.04 בשלשת הפרקים הראשונים ו 3.166, 2.801 ו 2.665 מיליון צופים בהתאמה. למרות זאת, צריך לקחת בחשבון את העובדה שכל הסדרות, בלי יוצא מהכלל, איבדו העונה גובה, ואת העובדה שמדובר בדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת. נצטרך לראות איזו מגמה היא הנכונה רק ככל שהעונה תתקדם ובמיוחד לאחר המעבר לשעון הקיץ. יהיה מעניין לראות עד להיכן הסדרה תרד (והיא צפויה לאבד גובה לקראת תום העונה).

ברשת FOX חייבים לדבר על הסדרה The Gifted. עושה רושם שמה שלא יקרה הרשת לא מסוגלת לייצר להיטים בשנים האחרונות. הסדרה אמנם פתחה עם 1.48 נק' מדד, וגם במקרה הזה מדובר בהצלחה מינורית בלבד (ואולי יחסית לתקופה), אך ככל שהפרקים נעים קדימה היא מאבדת גובה ולא עוצרת. לאחר הפרק הראשון הסדרה הניבה 1.2, 1.1 ו בשבוע שעבר הנתונים ירדו ל 1.0 נק' מדד. עכשיו, יש חדשות טובות וחדשות רעות בנוגע לכך. החדשות הרעות הן שמדובר בנתוני רייטינג גרועים בקנה מידה של רשת ברודקאסט שהיא לא רשת ה CW. הנתונים הטובים הם שלא מדובר בדרמה בעלת הנתונים הגרועים ביותר של הרשת. רחוק מכך. אם נוציא את Empire ו Star מהמשוואה מדובר בדרמה בעלת הנתונים ביותר של הרשת עד כה. עכשיו, במבט קדימה. הסדרה קיבלה הזמנה לעשרה פרקים והיא לא תקבל הזמנה לפרקים נוספים בעונה זו מכיוון שהלוח של הרשת די סגור לחצי השני של העונה, בשל כך היא גם לא תורד מלוח המשדרים עד תום העונה גם אם היא תאבד גובה. מצד שני, המשך המגמה של הירידה בנתוני הרייטינג אל עבר 0.8 נק' מדד ועונה שנייה היא לא תזכה לראות. נתוני הפרקים הבאים אמורים להיות קריטיים לעתיד אפשרי עבורה. בכל מקרה, גם אם תחודש, קשה לראות אותה שורדת מעבר לכך.

ברשת CBS חייבים לדבר על הסדרה NCIS: New Orleans. לאחר שנדמה היה שערב יום שלישי של רשת CBS נידון לכישלון, בעיקר בשל הירידה האיטית והמבוקרת של הסדרה NCIS, ואי הצלחת הסדרה Bull להתרומם, עושה רושם שסדרת הספין אוף שלה מצאה לה שעת שידור שבה היא עושה חיל, במיוחד בהשוואה לנתוני הרייטינג של הרשת בשעה עשר. בשבוע שעבר מדובר היה בדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת, אפילו מעבר ל Criminal Minds, אשר הגיעה בסך הכל ל 1.0 נק' מדד לעומת 1.1 של Orleans. נכון לעכשיו, קשה לראות מצב שהסדרה לא תחזור לעונה נוספת וזאת למרות שמבחינה קריאטיבית מדובר בעונה המשעממת ביותר של הסדרה. וזה לא שהיא הייתה הצלחה גדולה מבחינה קריאטיבית גם לפני כן.

ברשת ABC עושה רושם שמבחינה רוחבית, פרט לדרמה החדשה The Good Doctor, הסדרה סובלת מכישלון אחר כישלון. הדרמה Kevin Probably Saves The World הניבה 0.7 נק' מדד, Designated Survivor חילתה 0.8 נק' מדד ואילו How To Get Away With Murder נעה בין 0.8 ל 0.9 נק' מדד. אין בכלל ספק שלקראת העונה הבאה ברשת אמורים לעשות חושבים לגבי שעת השידור הזאת. ברשת הוכיחו שהם לא פוחדים לקחת החלטות קשות כגון חיסול הקומדיה Last Man Standing, למרות שהניבה עבורה נתונים טובים. יהיה מאד מעניין לראות איזו החלטה הרשת תקבל לקראת העונה הבאה. כרגע, אחת מהן תבוטל ב 100%, השנייה קרוב לוודאי ורק לאחת מהן יש סיכוי, אלא אם נתוני הרייטינג שלה ירדו. בוודאי שהבנתם בעצמכם באילו דרמות מדובר.

ברשת NBC לא אוהבים, וזאת בלשון המעטה, את מה שקרה ל Chicago P.D העונה. שימו לב לנתונים של הסדרה בתחילת העונה הקודמת שלה: 1.57, 1.51, 1.37, 1.42, 1.30, 1.31. שימו לב לנתוני הסדרה בעונה הנוכחית: 1.30, 1.17, 1.20, 1.1 ו 1.1. מדובר באיבוד גובה רציני, בוודאי במשבצת השידור שלה. נכון, Law & Order: SVU, אשר משודרת לפניה איבדה גם היא גובה רב ולא משמשת קרש קפיצה נוח עבורה, אך בעונות קודמות הסדרה הוכיחה שהיא יכולה להסתדר עם הבעיה הזאת, עושה רושם שהעונה זה לא קורה. דווקא במספר הצופים הכללי, פרק לפרק הרביעי, הסדרה שומרת על מספר די דומה, אשר נע סביב 6.11 מיליון צופים. מעניין מאד באם הירידה בנתונים מגיעה בשל עזיבת השחקנית סופיה בוש לאחר ארבע עונות. לאחר שהרשת כבר איבדה סדרה אחת מהמותג (Chicago Justice) הרשת לא רוצה לאבד סדרה נוספת. נכון לעכשיו הסדרה עדיין לא בבעיה רצינית, אולם אם היא תסבול מירידה נוספת בנתוני הרייטינג הכל יכול לקרות. 

אין תגובות: