יום ראשון, 22 באוקטובר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור הרביעי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



ברשת ה CW אין אפשרות להתחמק מהעובדה שזו היא השנה השנייה ברציפות שהרשת לא מצליחה להשיק בהצלחה בתחילת עונת הסתיו סדרה חדשה. בשנה שעברה הניסיון של הרשת להשיק את Frequency ו No Tomorrow נכשל כישלון חרוץ ושתי הסדרות לא קיבלו אפילו הזמנה מעבר לשלשת עשרה הפרקים הראשונים שהוזמנו אחרי עונת הפיילוטים (Riverdale שקיבלה עונה שנייה עלתה רק בחצי השני של העונה). בשבוע שעבר הסברתי עד כמה הכישלון של Dynasty כשל כבר בפרק הפתיחה (הסדרה גם המשיכה לאבד גובה בשבוע השני שלה במספר הצופים הכללי), אך הסדרה החדשה השנייה שהרשת העלתה בלוח החדש שלה קורסת עוד יותר מהר. Valor הניבה בפרק השני שלה נתונים של 0.2 נק' מדד ורק 990 אלף צופים. מדובר בקריסה מהירה של הסדרה וככבר עתה אפשר לומר בביטחון גמור שהיא לא אמורה לשרוד מעבר לעונה הראשונה שלה. רק נס יכול לשנות את מצבה. נכון לעכשיו, קשה לראות את המצב משתנה. יהיה מאד מעניין לראות אם שתי הסדרות החדשות של הרשת שיעלו בחצי השני של העונה ישנו את המצב, משום שנכון לעכשיו יש לרשת לפחות ארבע סדרות שעומדות בפני ביטול לקראת העונה הבאה ויש לה צורך בסדרות שיחליפו אותן.

ברשת NBC חייבים להזכיר את מצבה של The Voice ודווקא לטובה. לאחר שנים שבהן אפשר היה לראות הידרדרות בנתוני תכנית הריאלטי, ככל הנראה גם בשל העובדה שהתכנית משדרת שתי סיבובים במהלך השנה ודי "סוחטת על עצמה" במהירות, עושה רושם שדווקא השנה הנתונים שלה סולידיים. בשבוע שעבר הנתונים נשארו על 2.4 נק' מדד ורק במספר הצופים הכללי נרשמה ירידה קלה מ 10.91 ל 10.37 מיליון צופים. בניגוד למגמה של כמעט כל לוחות השידורים בעונה זו, דווקא תכנית הריאלטי הוותיקה שומרת על נתונים טובים. נכון, כבר לא מדובר בלהיט היסטרי כפי שהתכנית הייתה לפני שנתיים או שלש שנים, אך התכנית עדיין מהווה עוגן עבור הרשת. רק חבל עבור הרשת, שהיא לא מצליחה כבר ארבע שנים  (מאז ימי The Blacklist) להשיק בהצלחה גדולה סדרה חדשה (ולא, Blindspot היוותה הצלחה בינונית מאד כאשר שודרה אחרי The Voice).

ברשת ABC אין ספק שהשבוע כבר אפשר לדבר על הצלחה גדולה עם הסדרה The Good Doctor. בתחילה נדמה היה שכפי שבשנה שעברה Designated Survivor הצליחה בשני הפרקים הראשונים ואז איבדה גובה באיטיות, גם The Good Doctor תזכה לאותו גורל, אולם לאחר ארבעה פרקים עושה רושם שהסדרה יציבה גם בפרק הרביעי שלה, כאשר הנתונים שלה עמדו על 2.0 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הירידה הייתה מינימלית מ 10.69 ל 10.60. הנתונים הללו מפתיעים מאד גם בשל העובדה שהסדרה משודרת בשעה עשר בערב ולא בלב הפריים טיים. מצד שני, אם מוציאים מהמשוואה את איכות הסדרה, עושה רושם שלסדרה אין גם מתחרות רציניות באותה שעת שידור. Scorpion נמצאת בסוף דרכה ועם נתונים מחרידים (בשבוע שעבר היא עמדה על 0.8 נק' מדד) ו The Brave של רשת NBC לא הרחק מאחור (בשבוע שעבר היא עמדה על 1.0 נק' מדד). יהיה מאד מעניין לראות באם הסדרה תמשיך לשמור על יציבות עד תום העונה כפי, ש This Is Us הצליחה לעשות זאת עבור רשת NBC בשנה שעברה.

ברשת CBS מביטים על נתוני ערב יום ראשון ולא יודעים אם לצחוק או לבכות. מצד אחד, NCIS:LA מניבה נתונים פחות טובים מנתוניה בשנה שעברה (בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 1.1 נק' מדד ו 8.65 מיליון צופים, אך בהשוואה לנתוני השנה שעברה מדובר בירידה גדולה, כאשר הסדרה עמדה על 1.53 נק' מדד ו 11 מיליון צופים. נכון, בתום העונה הנתונים עמדו על 1.31 נק' מדד ו 10.124 מיליון צופים בממוצע, אך עדיין מדובר בנתונים טובים בהרבה ממה שהסדרה מניבה העונה. יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הסדרה השבוע כאשר The Walking  Dead תחזור בעונה חדשה. נכון, האחרונה כבר נמצאת מעט מעבר לשיאה, אך היא עדיין מפלצת רייטינג.

ברשת FOX צריכים לדבר על נתוני הסדרה Lucifer. מצד אחד, הסדרה איבדה גובה וירדה מ 1.1 נק' מדד ל 0.9 נק' מדד בפרק השני שלה, אך בפרק השלישי שלה היא כבר שמרה על יציבות עם 0.9 נק' מדד. אם אלו היו זמנים רגילים עבור הרשת הרי שמדובר בנתונים גרועים שהרשת אפילו לא הייתה מסתכלת פעמיים לפני שהייתה מבטלת את הסדרה, אך לאור העובדה שלרשת אין כמעט דרמות בעלות נתונים חיוביים, עושה רושם שהרשת תחשוב פעמיים לפני שתבטל אותה, זאת בהנחה שהיא לא תמשיך לאבד גובה (ועושה רושם שזו אפשרות ריאלית ביותר). מצד אחד, השנה הבאה שלה אמורה להיות העונה הרביעית ובדרך כלל רשתות מעניקות לסדרות שלהן עונה נוספת במקרה הנ"ל בשל הצורך לאסוף פרקים לסינדיקציה, מצד שני היא עדיין לא אמורה להגיע ל 80 פרקים גם אם תקבל עונה נוספת. יהיה מאד מעניין לראות את החלטת הרשת במקרה שלה. כמובן, שההחלטה תושפע במידה רבה משני אלמנטים: באם הסדרה תמשיך לאבד גובה ומספר הסדרות בעלות נתונים טובים יותר של הרשת. מה דעתכם עומד לקרות ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה עם גות'האם?