יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

ביקורת: Timeless, עונה ראשונה, פרקים 9-1: מתכונת לא נכונה



הסדרה Timeless הייתה אחת ההפתעות הגדולות ביותר לטובה בעונת הפיילוטים 2016. נדמה היה שהסדרה הגיעה משומקום ומנהלי הרשת התלהבו ממנה מאד עד כדי כך שהיא עמדה בראש הדרמות שברשת רצו לראות בעונה הנוכחית. לכאורה, אפשר להבין את מנהלי הרשת. הרעיון של מסע בזמן נשמע על הנייר כמרתק מאד ובעיקר מסקרן. לראייה, מספר הסדרות החדשות שעוסקות בכך בעונה זו. אולם, כגודל הציפיה כך גם גודל האכזבה של אותם המנהלים. הסדרה לא הצליחה להרשים בנתונים כבר מהפרק הראשון ובפרקים האחרונים היא התייצבה על 1.2-1.1 נק' מדד. כל מי שמבין טלוויזיה הבין שזה עומד לקרות.

הסדרה מתאימה מאד לרשת Syfy, אבל לא כדרמה בפריים טיים ברשת ברודקאסט. בעיקר משום שלקהל הרחב הרעיון נראה הגיוני יותר בצורת סרט או מיני סדרה, אבל לא כסדרה ארוכת טווח. הרעיון מתאים יותר לאוהבי הנישה. ולראיה, אפילו הסדרה "13 הקופים", אשר משודרת ברשת Syfy אפילו היא לא הפכה ללהיט ענק ולא מצליחה להשיג קהל גדול בכדי שיצפה בה, למרות שהיא עוסקת בנושא מסע בזמן ואף משודרת ברשת "הנכונה".

אפשר היה לראות זאת כבר בתחילת הסדרה. הפיילוט שלה היה טוב מאד, קצבי ומעניין, אבל ככל שהפרקים התקדמו אפשר היה לראות שהסדרה לא מצליחה להחזיק מעמד, למרות שלכאורה עסקו בנושאים שמעניינים את הצופים כגון מלחמת העולם השנייה, ג'יימס בונד, אברהם לינקולן ועוד...

גם ההחלטה לבנות את הרעיון באיטיות לא עובדת לטובת הסדרה. רעיון זה עבד טוב ב The Blacklist מאחר והיה לה כוכב שהצליח להחזיק את הסדרה, במקרה הזה זה לא מצליח. היה ראוי להאיץ את הסיפור ולא לנסות פרקי ציר אחת לשלשה או ארבעה פרקים.

לאחר שעוברים את נקודת ההתחלה הלא טובה של הסדרה (למרות שמבחינת שיבוץ היא קיבלה את השיבוץ הטוב מכולם) מגלים שהסדרה לא מספיק טובה. נתחיל דווקא בליהוק. אין כמעט ספק ששניים מתוך שלשת הדמויות המרכזיות היוו ליהוק גרוע. מאט לאנטר לא מצליח גם בסדרה זו להימנע מלהיות יפיוף תורן. ובסדרה זו הוא אמור להיות איש צבא קשוח. גם אביגיל ספנסר, אשר מגלמת את הדמות של לוסי, הפרופסורית להיסטוריה, היא שחקנית טובה מאד, כפי שהתפקיד שלה ב Recifty הראה, אבל התפקיד של אשת אקדמיה לא מתאים לה ובעיקר היא לא נראית בו אמינה. מלבד זאת, טענתי זאת בפרסומים קודמים, להביט עליה ולראות אישה שכולה עור ועצמות זה דבר מפחיד ולא נעים. דווקא מלקום בארט, אשר מגלם את דמותו של רופוס, הטייס של מכונת הזמן, עושה עבודה טובה, והוא אמור להיות, כביכול, הצלע החלשה במשולש הדמויות הראשיות.

מבחינת התכן, די משומש הרעיון של אב או אישה מיסתורית מהעבר שלא ברור הקשר שלה לדמות הראשית. עשו זאת ב The Blaclist (פעמיים), עשו זאת ב Blindspot ועושים זאת גם כעת, הגיע הזמן לחדש, במיוחד מאחר ומדובר בשלש סדרות של אותה רשת.

האם ניתן, בכל זאת, לציין אלמנטים חיוביים בסדרה זו ?

אולי הרעיון, אשר עדיף היה לו היו סוגרים אותו כמיני סדרה או כסדרה של סרטים באורך של 90 דקות, אבל בוודאי שלא של סדרה בעלת 13 פרקים או יותר בעונה. מעבר לכך, לא ניתן לציין אלמנט חיובי אחד. ובכך נעוצה הבעיה הגדולה ביותר שלה.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, בעיקר אוהבי הז'אנר, אבל לא לפתח ציפיות. לא מדובר בסדרה איכותית, אין בה מרכיבים שיגרמו לצופה להתמכר אליה, הליהוק לא טוב ועושה רושם שעתיד גדול אין לה.

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

מאט לאנטר לא מצליח גם בסדרה זו להימנע מלהיות יפיוף תורן. ובסדרה זו הוא אמור להיות איש צבא קשוח. גם אביגיל ספנסר, אשר מגלמת את הדמות של לוסי, הפרופסורית להיסטוריה, היא שחקנית טובה מאד, כפי שהתפקיד שלה ב Recifty הראה, אבל התפקיד של אשת אקדמיה לא מתאים לה ובעיקר היא לא נראית בו אמינה. מלבד זאת, טענתי זאת בפרסומים קודמים, להביט עליה ולראות אישה שכולה עור ועצמות זה דבר מפחיד ולא נעים. דווקא מלקום בארט, אשר מגלם את דמותו של רופוס, הטייס של מכונת הזמן, עושה עבודה טובה, והוא אמור להיות, כביכול, הצלע החלשה במשולש הדמויות הראשיות.

נתחיל בכך שזה דיי ברור שיש לך בעיה עם מאט לאנטר, בסדרה הקודמת הסכמתי איתך שאמרת שהוא לא מתאים לשחק נער אבל עכשיו הוא עושה את העבודה כמו שצריך והמראה שלו לא קשור לכולם.

אביגיל הוכיחה שהיא שחקנית טובה ב"Rectify" והיא עושה את התפקיד כמו שצריך כי זה לא תפקיד שדורש יותר מדי.
ולהביט עליה זה דבר מפחיד? אולי היא לא הטעם שלי אבל היא אחת הנשים היפות על המסך.

ומוזר שדווקא את השחקן הכי טוב בסדרה החלטת לא לציין.
הכוונה שלי היא לגורן אשר משחק את פלינט.

בנוגע לבחירת הרשת אני דווקא בעד הנסיונות להביא סדרות שונות לרשתות הברודקאסט.
90% מהמקרים הדבר מסתיים בביטול לאחר עונה אחת אבל עדיין צריך שיהיו סדרות כאלו על מנת שיגיעו עוד...
אחרת כל מה שנראה שם יהיה סדרות משטרה/רפואה.
-אני מניח שלא המשכת לראות עד הסוף כי הייתה פניה טובה בעלילה.

בנוגע לרשת SyFy לא כל סדרת מד"ב מתאימה לרשת הזאת ולפי דעתי למרות הנושא של טיימלס היא לא הייתה מצליחה ברשת כי היא גם לא מתאימה לשם.