יום שישי, 16 בדצמבר 2016

ניתוח: שלב סיכום עונת הקיץ 2016: רשת FreeForm בדרך להיעלם מהמפה



רשת FreeForm, לשעבר ABC Family, בדעיכת חסרת תקדים, מלבד Shadowhunters, אשר גם ההצלחה שלה הייתה בינונית בלבד והיא גם נהנתה מהובלה של Pretty Little Lairs, ברשת לא מצליחים לנפק הצלחה אחת לרפואה. כל ניסיון של הרשת להשיק סדרה חדשה נתקל באי רצון מצד הצופים לצפות בסדרות שלה.

הבעיה הגדולה יותר של הרשת היא, שהסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר שלה, גם כעת כאשר היא נמצאת בעונתה השביעית, היא Pretty Little Lairs. מדובר בבעיה ממספר סיבות. ראשית, מדובר בעונה האחרונה שלה ובשנה הבאה היא כבר לא תוכל להציל את הרייטינג הכושל של הרשת. כמו כן, גם הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת נמצאת בדעיכה גדולה מאד. רק לשם השוואה, בחצי הראשון של העונה השישית (התקופה המקבילה אשתקד) הסדרה הניבה 0.89 נק' מדד ו 2.01 מיליון צופים. גם אם מוציאים את נתוני הפרק האחרון, אשר היה פרק הגילוי של Big A והיה צפוי להנפיק נתונים גבוהים במיוחד, הסדרה עדיין הניבה 0.84 נק' מדד ו 1.89 מיליון צופים. דרך אגב, שנה קודם לכן, הנתונים היו טובים יותר ועמדו על 0.95 נק' מדד ו 2.14 מיליון צופים, ללא פרק גילוי בתום העונה. ואילו בעונת הקיץ 2016 ? הנתונים הידרדרו ל 0.58 נק' מדד ו 1.200 מיליון צופים. נכון שאי אפשר להשוות בין פרקי סיום מחצית העונות של העונה הקודמת ושל העונה, אך עדיין ההבדלים משמעותיים: בעונה שעברה הפרק הניב 1.39 נק' מדד ו 3.087 מיליון צופים. העונה ? פרק סיום העונה הניב 0.68 נק' מדד ו 1.327 מיליון צופים בלבד. ברשת כבר הודיעו שמדובר בעונה האחרונה של הסדרה ולפי דעתי עשו בחוכמה, משום שלפי דעתי, במידה והיו ממשיכים לעונה שמינית הסדרה הייתה מתפרקת לנתונים מביכים, ככל סדרות הרשת. עדיין מדובר בנתונים לא טובים ביחס לעברה של הסדרה, אך סבירים לאור נתוני הקיץ הכלליים. עדיף לסיים כאשר הנתונים עדיין מראים שהסדרה לא קרסה לחלוטין.

עד כמה חמור מצבה של הרשת ניתן להבחין מהסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר לאחר Pretty Little Lairs, וכמו בעונה שעברה מדובר ב The Fosters. מדוע המצב חמור ? משום שנתוני הסדרה עמדו על 0.38 נק' מדד ו 891 אלף צופים בלבד ! ללא ספק מדובר בנתונים גרועים, כאשר רק הפרק השני של העונה הניב נתונים מעט פחות מבינוניים: 0.47 נק' מדד ו 1.045 אלף צופים. כן, קראתם נכון, רק פרק בודד אחד מתוך עשרה של הסדרה הצליח להגיע למיליון צופים. רק לשם השוואה, בעונה שעברה הנתונים עמדו על 0.48 נק' מדד ו 1.19 מיליון צופים, כאשר בעונה הקודמת רק פרק אחד מתוך עשרה ירד מתחת למיליון צופים. בכל קנה מידה מדובר באכזבה גדולה עבור הרשת. בשנים עברו נתונים שכאלה היו שולחים את הסדרה הביתה מבלי לחשוב פעמים, אולם לאור נתוני הרייטינג הכלליים ולאור העובדה שמדובר בדרמה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת בתקופת הרשת מלבד Pretty Little Lairs, היא עדיין בחיים.

גם הניסיון של הרשת להשיק העונה סדרה חדשות נכשל. הסדרה שציפו ממנה לגדולות, הכוונה היא ל Guilt, נכשלה כישלון חרוץ. כבר בפרק הפתיחה שלה הצופים לא הגיעו לצפות בסדרה והנתונים נעצרו על 0.16 נק' מדד ו 486 אלף צופים. ממוצע הצופים של העונה היה אף נמוך מכך ועמד על 0.12 נק' מדד ו 331 אלף צופים בלבד, כאשר שלש פעמים מתוך עשר הסדרה הידרדרה מתחת ל 30 אלף צופים ופעמיים נק' המדד נעצרו על 0.08 נק' מדד  בלבד ! רק לשם השוואה, בעונה הקודמת הרשת השיקה את הדרמה Stitchers, אשר גם היא לא נחלה הצלחה, אך עדיין הצליחה לנפק נתונים של 0.34 נק' מדד ו 60 אלף צופים. כלומר, כמעט פי שלש מנתוניה של Guilt. אז נכון, העונה אפשר היה להבחין בירידה כללית של נתוני הרייטינג, אך בכשל מה שקשור ל Guilt מדובר בנתונים מביכים. לא פלא, ש Guilt בוטלה לאחר עשרה פרקים בלבד.

גם הסדרה השנייה שברשת השיקו, שגם היא בוטלה לאחר עשרה פרקים בלבד, Dead Of Summer, לא הייתה אפילו באיזור של נתונים סבירים, כאשר הניבה נתונים של 0.2 נק' מדד ו 459 אלף צופים בלבד. כאשר רק שני פרקים (אחד מהם היה פרק הפתיחה) הניבו מעל 500 אלף צופים ובנק' המדד, שני פרקים בעלי הנתונים הטובים ביותר הצליחו לגרד 0.23 נק' מדד בלבד (שניים נוספים הניבו 0.22 נק' מדד בלבד !).

בגזרת הקומדיות, ברשת לא ניסו אפילו להשיק קומדיה חדשה לאור הפיאסקו בעונה שעברה של Kevin From Work, אשר נכשל מיד כשהחל. בשל כך, ברשת הסתפקו בשתי הקומדיות הוותיקות שלה. הקומדיה הוותיקה יותר שלה Baby Daddy הניבה בחצי השני של העונה החמישית שלה נתונים של 0.244 נק' מדד ו 528 אלף צופים בממוצע. מדובר בהמשך ההידרדרות האיטית של הסדרה (בעונה הקודמת נתוניה עמדו על 0.37 ו 770 אלף ועונה קודם לכך הנתונים היו 0.43 ו 890 אלף צופים).

גם הקומדיה השנייה של הרשת, Young & Hungry, אשר נמצאת בעונתה הרביעית, נמצאת באיבוד גובה איטי, אבל משמעותי. העונה הסדרה הניבה עד כה, בחצי הראשון של העונה, נתונים של 0.27 נק' מדד ו 550 אלף צופים. אשתקד, הנתונים עמדו על 0.37 נק' מדד ו 730 אלף צופים, ועונה קודם לכך על 0.40 נק' מדד ו 900 אלף צופים בממוצע.

רק לשם השוואה, Kevin From Work, קיבלה בעונה שעברה נתונים של 0.24 נק' מדד ו 583 אלף צופים ובוטלה, הסיבה שהסדרות הללו עדיין שורדות היא, שאין לרשת תחליף אחר, אולם במידה והן ימשיכו לאבד צופים כפי שקרה להן בעונות קודמות, לרשת לא תהיה ברירה בשנה הבאה ולוותר לפחות על אחת מהן, ככל הנראה Baby Daddy, ואולי אפילו על שתיהן.

לסיום, המיתוג מחדש של הרשת, לפחות עד עתה, נכשל. בשנה הבאה הרשת תימצא לפני שוקת שבורה, ללא Pretty Little Lairs, ללא דרמה אשר מציבה נתונים סבירים, כאשר The Fosters במידה ותשרוד, צפויה להמשיך לאבד גובה אל נתונים מחרידים, ועם קומדיות וותיקות מדי, במידה ושתיהן או אפילו אחת מהן תשרודנה, וללא דרמה שתוכל להשיק סדרה חדשה. אולי בשל כך, ברשת העניקו לעונה השנייה של Shadowhuners עשרים פרקים, בכדי שתימשך אל עונת הקיץ ותנסה לסייע להשיק דרמה חדשה. במידה והדרמה החדשה של מרלן קינג לא תצליח, ברשת עשויים להגיע למצב של היעלמות מהמפה ולהיחשב כמעט ללא רלוונטיים במפת השידורים בארה"ב, משום שעונת הקיץ 2016 הייתה עבור הרשת לא פחות מקטסטרופה. יהיה מעניין לעקוב אחר נתוני הרייטינג של הרשת בעונה הבאה. יהיה מעניין מאד. 

אין תגובות: