יום ראשון, 11 בדצמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע השניים עשרה בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת ABC בוודאי הביטו על נתוני ערב יום רביעי בחשש גדול מאחר וכל הסדרות שלה בערב זה רשמו ירידות, כמו גם אלו של שאר הרשתות. הבעיה הגדולה היא ש Designated Survivor רשמה שיא שלילי נוסף של 1.1 נק' מדד ו 5.18 מיליון צופים. מדובר בנתונים הגרועים ביותר של הסדרה עד כה מבחינת נק' המדד וגם בקהל הצופים הכללי. יכול מאד להיות שהיו נסיבות מקלות להידרדרות בנתונים, אך עצם העובדה שהסדרה הידרדרה לשיא שלילי מראה שהצופים לא כל כך שומרים לה אמונים. אין ספק שמדובר באכזבה גדולה עבור הרשת, שהתקווה הגדולה ביותר שלה בעונה הנוכחית כשלה בצורה חמורה מאד. גם אם תקבל עונה שנייה, ולאור העובדה שהיא מאבדת גובה באיטיות, בוודאי אחרי ששעון הקיץ ייצא לפועל בארה"ב, קשה לראות את הסדרה משיגה הרבה מעבר לכך.

ברשת CBS היה מעניין לראות את נתוני ערב יום חמישי. הסיבה היא, שדווקא בערב שלא שודר פרק חדש של The Big Bang Theory, הקומדיה The Great Indoors רשמה עלייה קטנה כמו שאר הערב של הרשת, כולל הדרמה Pure Genius, אשר רשמה את הערב המוצלח ביותר שלה מאז ערב הבכורה שלה עם עלייה מ 0.8 ל 1.0 נק' מדד ובקהל הצופים הכללי מ 4.76 ל 5.62 מיליון צופים. לא ברור מדוע בדיוק נגרמה העלייה, אולי בשל העובדה שלדרמה לא היו מתחרות בערב זה. ובכל זאת, זה לא יעזור לה לקבל עונה נוספת. עתידה כבר הוכרעה. לגבי The Great Indoors, ברשת בוודאי התעודדו, אבל עדיין יבחנו את מצבה עד תום העונה. נכון לעכשיו, היא מתנדנדת.

ברשת FOX הביטו על ערב סיום העונה של Pitch, אשר הניב 0.8 נק' מדד ו 2.89 מיליון צופים ובוודאי הגיעו למסקנה שעונה נוספת היא לא תקבל. למען האמת, ההחלטה התקבלה לפני זמן רב, ברגע שההחלטה של הרשת הייתה להסתפק ב 10 פרקים בלבד לעונה הראשונה. כמו כן, העובדה ש Empire הסתפקה בשבוע שעבר ב 2.5 נק' מדד ו 7.00 מיליון צופים מראה שהנפילה של הסדרה ממשיכה וקשה לראות מתי היא צפויה להיעצר. לא להאמין מאיזה גובה ובאיזו מהירות הסדרה הידרדרה עד למצב שבו היא נמצאת כעת. נכון, סביר להניח שמדובר בערב שבו כל הרשתות סבלו מירידה, אבל עצם העובדה שהסדרה הגיעה לתיהום שבו היא נמצאת מראה שהיא עדיין לא נמצאת בתחתית, אפילו לא בעונת השידורים הנוכחית. צפו להמשך ההידרדרות, אולי אפילו לכיוון האיזור של 2.0 נק' מדד.

ברשת ה CW היה מעניין לראות את נתוני הסדרה Arrow בערב יום רביעי האחרון. למרות הנפילה הצפויה מפרקי הקרוסאובר בשבוע שקדם לכך, הסדרה נפלה לנתונים הרגילים שלה, אשר נעו סביב 0.7-0.6 נק' מדד וסביב 1.80 מיליון צופים, בשבוע שעבר היא נעצרה על 0.7 נק' מדד ו 1.94 מיליון צופים. מדוע הנתונים מפתיעים ? משום שכל שאר הרשתות סבלו מירידה בנתוני הסדרות שלהן, בין אם קטנה או גדולה, כאשר גם Frequency של אותה רשת, הידרדרה ל 0.2 נק' מדד ו 850 אלף צופים. בוודאי ברשת היו מרוצים מכך שהסדרה שומרת על כוחה. יהיה מעניין לראות את נתוני הסדרה לקראת סיום העונה.

ברשת NBC החיוך כבר הפך להיות צחוק גדול לאור נתוני הסדרה This Is Us, אשר סיימה את החצי הראשון של העונה בשבוע שעבר. לאחר שנדמה היה שהסדרה לא יכולה להפתיע יותר, הגיעו נתוני הפרק הנ"ל והראו שהסדרה יכולה להמריא לגבהים חדשים. הסדרה רשמה את הנתונים הגבוהים ביותר שלה עם 2.8 נק' מדד ו 10.95 מיליון צופים, נתונים טובים יותר אפילו מערב הפתיחה שלה. נתון מדהים לכשעצמו. ברשת עשו בחוכמה שהם לא ממתינים זמן רב ויעלו את הפרק הבא כבר ב 10 בינואר 2017. צריך לזכור שלסדרה נותרו שמונה פרקים בלבד עד תום העונה וברשת יכלו "לחלוב" את העונה שלה ולעלות עם פרקים חדשים רק לקראת סוף החודש, אך זה לא קרה. יהיה מעניין לראות באם ברשת יסיימו את העונה ואז יעלו עם סדרה חדשה, שזה כנראה הכיוון (ולדעתי גם הנכון), במיוחד לאור העובדה שהם עולים עם הפרקים הנותרים כבר בשלב מוקדם של העונה, או שידחו מספר פרקים לשלב מאוחר יותר. בכל מקרה, ברשת מתמוגגים וימשיכו להתמוגג, כך עושה רושם, עד תום העונה. 

אין תגובות: