יום רביעי, 19 בנובמבר 2014

ביקורת: Stalker, עונה ראשונה, פרקים 7-1: כל מה שרע ברשת CBS



רשת CBS מנסה בשנתיים האחרונות ליצור סדרה, אשר תתאים לשעה עשר בערב. עד לפני שלש שנים הרשת שלטה בשעת השידור הזאת עם סדרות כגון The Mentalist, CSI, Hawii Five-O ועוד...הניסיון של הרשת בשנה הנוכחית הייתה הסדרה Stalker, אשר לכאורה נראה היה שמתאימה מאד עבור הרשת, אולם בפועל מדובר בבעיה הגדולה של הרשת בשנים האחרונות.

הסדרה עוקבת אחר יחידת משטרה שכל מטרתה היא למצוא "מטרידנים" (באנגלית זה נשמע טוב יותר Stalkers). בראש היחידה ניצבת לוטננט בת' דייויס (מגי קיו הזכורה מהסדרה Nikita), שבעברה סבלה מ"מטרידן" ואף נאלצה לשנות את שמה והיא מעסיקה ביום הראשון את הבלש ג'ק לארסן (דילן מקדרמוט), אשר עזב את מקום העבודה הקודם שלו בכדי להיות קרוב לבנו, אית'ן, שלא מודע לקיומו, מרומן שניהל עם בלה (צ'לסי האריס) ועתה בלה מנסה לגרום לג'ק לעזוב את האזור או שתספק מידע שיגרום לג'ק לאבד את עבודתו.

אנשים נוספים ביחידה הם הבלשית ג'אניס לורנס (מריאנה קלאבנו), שלהוטה אחר ג'ק והבלש בן קולדוול (ויקטור ראסל), אשר חשב שיקבל את עבודתו של ג'ק ודי עצבני בשל כך.

הבעיה הגדולה של הסדרה היא ששוב מדובר בעוד סדרה משטרתית. כמה כבר אפשר לראות באותה רשת ?
(NCIS על כל גרורותיה, CSI, Hawii Five-O, Criminal Minds, Elementary, Blue Bloods) היה ניסיון השנה עם דרמה קצת שונה כדוגמת Scorpion, אבל לא יותר מכך. הנתון המעניין הוא שהניסיון הזה הצליח הרבה יותר מזה של Stalker, למרות שמדובר בשעות שידור שונות.

ברשת CBS לא הבינו את העובדה הפשוטה: לא לחינם ניתן לראות בשנתיים האחרונות דעיכה בסוג הסדרות הללו אשר מצליחות ובשל כך גם הלוח שלה סובל מירידה תלולה בנתוני הרייטינג. שימו לב איזו סדרות הצליחו עבור רשת ABC בשנים האחרונות: Scandal ו How To Get Away With Murder (ולא, זה לא רק בגלל שונדה). הסדרות שהצליחו עבור רשת NBC הן Chicago Fire אודות כבאים ו The Blacklist, כאשר לגבי האחרונה נכון, גם היא עוסקת בסוכנות משטרתית, אולם מה שמושך את הצופים זה סיפור המסגרת ובעיקר ג'יימס ספיידר בתפקיד הראשי, ברשת ה CW סדרות הקומיקס והערפדים הן אלו שזוכות להצלחה וברשת FOX היו אלה Sleepy Hollow ו Gotham.

צריך לומר לזכות המפיקים (וויליאמסון בשעתו הלא כל כך טובה) הרי שמדובר בסדרה מהוקצעת מאד ועוזרת לכך העובדה ששני השחקנים הראשיים (קיו ומקדרמוט) מראים כימיה טובה ומשחק טוב מאד, בעיקר מצידו של מקדרמוט. אם כי, אם זה היה תלוי בי, לא הייתי ממהר ללהק שחקנים שזה עתה סיימו את הסדרות שלהן. כן, הכוונה היא למגי קיו, בעיקר משום שהצופים מזהים את הכוכבים עם הדמויות שלהם. בדרך כלל זה לא מצליח. במקרה הזה, יכול מאד להיות שהפספוס של הסדרה הוא מסיבות אחרות לחלוטין, אבל זה בהחלט לא סייע לה.

מעבר לכך, אין הרבה מה לומר על הסדרה. כן, יש סיפור מסגרת קטן אודות "מטרידן", אשר רודף אחר בת' מאחר והיא עצרה אותו מלהטריד מישהו אחר (והוא גם משתמש לשם כך בחברתה הטובה ביותר, טרייסי רייט בגילומה של טארה סאמרס). וכן, התסריט מהוקצע מאד, אבל הסדרה לא מציגה משהו חדש, אלא גרסה שונה של אותו דבר.

אז, לראות או לא לראות ?

השחקנים טובים, התסריט מהוקצע, אבל עבורי, ואני מניח שגם עבור צופים רבים, זה לא מספיק. הרעיון הכללי כל כך משומש. כל מי שאוהב את סוג הסדרות הנ"ל ויכול ליהנות מעוד סדרה אחת דומה, ייהנה לצפות בה. כל מי שמחפש משהו קצת מעבר לכך, יכול לדלג עליה, הוא לא יפספס הרבה.

אין תגובות: