יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה Constantine לא קיבלה הזמנה לתשעה פרקים נוספים. רשת NBC הודיעה כי העונה הראשונה של הסדרה Constantine תמנה 13 פרקים בלבד. מה הסיבה לכך ? יש לכך שתי סיבות עיקריות, הסיבה הראשונה והמובנת מאליה היא, שנתוני הרייטינג שלה בינוניים מאד. אולם, הסיבה השנייה לכך היא, שלפני שהעונה החלה ברשת קיבלו החלטה לגבי הסדרה: במידה ונתוני הרייטינג שלה לא יהיו גבוהים ומשכנעים מספיק אזי העונה שלה תמנה 13 פרקים בלבד. מדוע התקבלה ההחלטה ? משום שלרשת יש סדרת גיבוי במקרה הזה: Hannibal בעונתה השלישית. לפי דעתי, במידה ונתוני הסדרה Constantine היו גבוהים והיא הייתה מקבלת תשעה פרקים נוספים אזי העונה השלישית של Hannibal הייתה נדחקת לסוף עונת האביב או תחילת עונת הקיץ. מה הייתם מעדיפים ?

הסדרה Scorpion תסיים את החצי הראשון של עונת הפתיחה שלה בעוד שבועיים. אתם בוודאי שואלים את עצמכם, אז מה ? מה השתנה ? הרי מרבית הסדרות יצאו עד אז לחופשה. במקרה של הסדרה הנ"ל ה"בעיה" היא שיהיה מדובר בפרק ה 12 של העונה שלה. כלומר, לאחר חופשת החגים יישארו לעונה הראשונה שלה 10 פרקים בלבד ויותר מ 20 שבועות למלא. יש לרשת שלש אפשרויות: האפשרות הראשונה והקלושה מכולן היא, שברשת יגדילו את מספר הפרקים שלה. אפשרות נוספת והמעצבנת מכולן הינה שידורים חוזרים, אולם למעלה מעשרה שבועות של שידורים חוזרים נראה יותר מדי גם עבור רשת CBS. האפשרות השלישית היא, שהסדרה תסיים את העונה מוקדם מהצפוי (סוף חודש מרץ או תחילת חודש אפריל) ואז תעלה סדרה חדשה במקומה, כאשר לרשת יש Battle Creek בקנה. מה הייתם מעדיפים ?

העונה האשונה של Red Band Society קוצרה. רשת FOX הודיעה כי לאחר הפרק העשירי של העונה, אשר ישודר השבוע, הסדרה תצא מלוח המשדרים שלה ולא ברור מתי היא תשדר את שלשת הפרקים האחרונים שלה שכבר שכבר צולמו. סביר מאד להניח שהפרקים יעלו לרשת או אולי ל Hulu לפני כן. למרות שלכאורה ברשת לא הודיעו שהסדרה בוטלה, הרי שהסיכוי שהסדרה בעלת נתוני הרייטינג הגרועים מתחילת העונה תחזור לעונה נוספת קלושים עד לא קיימים. ואני שואל, האם ברשת לא ראו את הכתובת על הקיר לפני שאישרו את הסדרה ? כל מי שמבין בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית יכל לראות שהסיכויים שהסדרה תצליח היו נמוכים מאד מלכתחילה.

סדרה של רשת ה CW הוציאה בשבוע שעבר הודעה. לפני כשבוע החלו לצוץ שמועות ברשת האינטרנט שהסדרה Beauty & The Beast, אשר לא היה ידוע לכמה פרקים אישרו אותה בחודש מאי, תמנה בעונתה השלישית 22 פרקים. לאחר מספר שעות שמעריצי הסדרה (יש עדיין כאלה) קיוו שהשמועות נכונות הגיעה הידיעה שהעונה השלישית תמנה 13 פרקים בלבד. לאור העובדה שהסדרה Hart Of Dixie תמנה בעונתה הרביעית 10 פרקים עושה רושם שמשבצת יום שישי תפוסה עד אמצע-סוף חודש מרץ 2015. מכיוון שלרשת יש עוד שתי סדרות חדשות, אשר אמורות לעלות בחצי השני של העונה ולאור העובדה ששתי סדרות כושלות של הרשת, Jane The Virgin ו Reign קיבלו לעונה זו 22 פרקים לרשת יש שלש אפשרויות: האפשרות הקלושה מכולן היא שהסדרה תשודר במקום Jane The Virgin, כאשר זו תסיים מוקדם את העונה או שיקוצרו מספר פרקיה של האחרונה ושאר הפרקים ישודרו בקיץ. האפשרות השנייה היא, שהעונה החדשה תעלה באמצע או סוף חודש מרץ כאשר Hart Of Dixie תסיים את העונה. והאפשרות הריאלית מכולן היא, שהסדרה תשודר בימי שני אבל רק לאחר שהעונה תסתיים, כלומר בחודשים אפריל-מאי או תחילת יוני ובמהלך עונת הקיץ. לכך יש לי שתי שאלות: השאלה הראשונה היא, איזו מהאפשרויות אתם מעדיפים ? ושאלה נוספת היא, מישהו צופה בסדרה ?

הסדרה Cristela קיבלה הזמנה לעונה מלאה. למרות נתוני הרייטינג הבינונים ומטה של הסדרה היא קיבלה לעונה הראשונה שלה הזמנה ל 22 פרקים. לאור העובדה שברשת ABC כבר הודיעו על מועדי עליית החצי השני של העונה שלה לרשת נשארו שתי סדרות חדשות שעדיין נשארו ללא תאריך עלייה. מדובר בקומדיה Fresh Off The Boat ובדרמה The Whispers. לגבי הקומדיה, היה נדמה שהיא תקבל את משבצת השידור של Cristela במידה וזו לא תקבל את ההזמנה לתשעה פרקים נוספים. עתה, עושה רושם שאין לה משבצת שידור פנויה ויכול מאד להיות שהיא תדחה לחודשי הקיץ ביחד עם הדרמה The Whispers. מבין השתיים, דווקא הדרמה היא המעניינת יותר. הבעיה הגדולה יותר היא, שאף אחד לא מדבר עליהן, כך שאולי עדיף שהן ידחו לחודשי הקיץ ואז לא יצפו שהן יצליחו כל כך. מצד שני, ברשת יוכלו לקבל החלטה לא להעלות אותן לאוויר בכלל.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה מספר הפרקים הנמוך לעונה אומר לגבי Beauty & The Beast ו- Hart Of Dixie? שהן כנראה יבוטלו לאחר סיום העונה הנוכחית?