יום שישי, 14 בנובמבר 2014

שלב סיכום עונת הקיץ 2014: רשת USA על סף קריסה (חלק א)



לא להאמין איך שגלגל מסתובב. לפני שנתיים רשת NBC הייתה במצב גרוע מאד ואילו כיום היא נמצאת במקום הראשון בקרב רשתות הברודקאסט. רשת USA לפני שנתיים הייתה בשיאה ואילו לאחר קיץ 2014, אפשר לומר בפה מלא: רשת הכבלים נמצאת במשבר רייטינג גדול. זו כתבה ראשונה מתוך שתיים, אשר תעסוק בנתוני הרייטינג של הסדרות של רשת USA בעונת הקיץ 2014.

עד לפני שנתיים, לרשת USA היו מספר להיטים גדולים: White Collar, Covert Affairs, Burn Notice, Suits ו Royal Pains. חמש תוכניות אשר הניבו עבור הרשת בקיץ 2012 נתוני רייטינג גבוהים. בקיץ 2014, מנגד, אין לרשת תכנית אחת בעלת נתוני רייטינג גבוהים !!!

הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת בעונת הקיץ הייתה Suits, אולם אם לפני שנתיים הנתונים שלה היו בשיאם, הרי שבמהלך קיץ 2014 הנתונים הללו נעו בדרך כלל בין נתונים בינוניים לגבוהים. הסדרה פתחה רק עם 0.7 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה ל 2.499 מיליון צופים בלבד. רק לשם השוואה, פרק פתיחת העונה השלישית עמד על 1.1 נק' מד ו 2.933 מיליון צופים ! ממוצע הצופים של הסדרה עמד בעונה זו עמד על 2.611 מיליון צופים בלבד לעומת 2.924 בעונה הקודמת. כלומר, הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר של הרשת בעונה זו איבדה יותר מ 300 אלף צופים לעומת העונה שעברה. כמו כן, בנק' המדד הסדרה נעה בעיקר בין 0.7 ל 0.8 נק' מדד ורק פעם אחת בכל העונה עלתה ל 0.9 נק' מדד. נתונים שהסדרה לא ידעה עד לעונה זו.

בעוד שהירידה של Suits הייתה נסבלת בצורה יחסית, הרי ששאר הסדרות של הרשת קרסו כמעט לחלוטין. ראשית, הסדרה Graceland, אשר הניבה בעונתה הראשונה נתונים בינוניים בלבד של 2.458 מיליון צופים בממוצע, כאשר במידה ומורידים את שני פרקי הפתיחה שהניבו נתונים גבוהים חריגים (3.32 ו 2.77 מיליון צופים) הנתונים מצביעים על 1.849 מיליון צופים בלבד. בעונה השנייה הנתונים ירדו ל 1.248 מיליון צופים בממוצע בלבד לפרק. מדובר על נתונים שהרשת עד לפני שנה בכלל לא הייתה מסתכלת עליהם לפני שהייתה מודיעה על ביטולה. אולם, לאור מצוקת הסדרות של הרשת העונה הסדרה קיבלה הודעת חידוש לעונה נוספת בת 13 פרקים.

האם אפשר היה לחזות זאת ?

אולי. סיכויי הסדרה היו נמוכים מאד לקבל עונה נוספת, אולם לאור העובדה שברשת חידשו את הקומדיה Sirens בתחילת חודש יוני, למרות נתונים של 1.126 מיליון צופים בממוצע לפרק הראו שברשת USA יכולים לאשר עונה נוספת לסדרה בעלת נתוני רייטינג גרועים. אולם, המקרה של Sirens שונה מעט היות ומדובר בקומדיה המקורית הראשונה של הרשת מזה זמן רב ולכן ברשת העניקו לה הזדמנות נוספת. במידה ובעונה הבאה יישארו אותם נתונים או ירדו, אפילו במעט, הקומדיה תבוטל.

דרמה נוספת שנמצאת בבעיה הינה Covert Affairs, אשר הבעיה שלה גדולה יותר היות ומדובר כבר בעונה החמישית שלה. ממוצע הצופים לפרק עמד בעונת הקיץ על 1.6594 מיליון צופים. אולם הבעיה הגדולה נעוצה בעיקר בנק' המדד, כאשר הסדרה נעה כל הזמן בין 0.3 ל 0.4 נק' מדד !!! מדובר על נתונים שבהפקת הסדרה לא הכירו עד השנה. לשם השוואה, בעונה שעברה הסדרה הניבה 2.266 מיליון צופים בממוצע !!! כלומר, מדובר על איבוד של כ 600 אלף צופים בממוצע לפרק.

דרמה וותיקה נוספת שעושה רושם שמתקרבת לסוף דרכה הינה Royal Pains. הסדרה הניבה 2.015 מיליון צופים בממוצע לפרק, בניגוד לעונה הקודמת בה הסדרה הניבה 3.54 מיליון צופים בממוצע לפרק, איבוד של יותר מ 40% מהקהל של הסדרה, אולם גם במקרה שלה, הבעיה הגדולה יותר נעוצה בנק' המדד. ב 13 פרקי העונה הסדרה הניבה בתשעה פרקים 0.5 נק' מדד ובשלש פעמים בלבד 0.6 נק' מדד. יתרה מכך, פעם אחת (פרק אחד עשרה) הסדרה הידרדרה אף ל 0.4 נק' מדד. נקודה שלילית נוספת הגיעה בנתוני הפרק האחרון של העונה, אשר הניב בסך הכל 1.776 מיליון צופים. צחוק הגורל הוא, שלמרות שמדובר בסדרה וותיקה (עונה שישית) ונתוני הרייטינג שלה בירידה, עדיין מדובר בסדרה במקום השני בנתוני הרייטינג שלה !!! לפני שנתיים הסדרה הייתה מבוטלת ללא מחשבה שנייה, אך היות והסדרות החדשות של הרשת נכשלו מבחינת נתוני הרייטינג, ברשת היו חייבים סדרה וותיקה בכדי שתשיק את הסדרות החדשות המתוכננות לקיץ 2015. ברשת אמנם מציגים את 16 הפרקים שהעניקו לסדרה כשתי עונות נוספות, אך בפועל מדובר במספר פרקים אשר תואם לעונה אחת שהרשת בדרך כלל מעניקה. סביר מאד להניח שלאחר ש 16 הפרקים יסתיימו, גם הסדרה תגיע לסיומה.

בכתבה הבאה אעסוק בסדרות החדשות של רשת USA, בנתוני הריטינג החלשים שלהן ובסיבות לכישלונן.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

usa היא רשת בינונית ומעטה,בעידן של היום אנשים כבר לא מתפשרים על בינוניות