יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

ביקורת: הקומדיות החדשות של רשת NBC: לא שוות צפייה

 

זו הכתבה השלישית בסדרת הביקורות על הקומדיות החדשות של ארבע רשתות הברודקאסט האמריקאיות, כתבה זו תתמקד בקומדיות של רשת NBC. הרשת העלתה עד כה שלש קומדיות חדשות. את Marry Me ברשת מאד אהבו מאד בעונת הפיילוטים והעניקו לה את משבצת השידור אחרי The Voice, אחרי צפייה בשני פרקים אני לא רואה לכך סיבה. הקומדיה עוקבת אחר אנני (קייסי ווילסון) וג'ייק (קן מרינו)  זוג שנמצא במערכת יחסים במשך חמש שנים ובפרק הראשון הם סוף סוף מתארסים, אבל זה לא עובר בצורה חלקה וכך גם מערכת היחסים שלהם עד אשר הם אמורים להגיע אל החופה.

לא ברור אילו צופים בכלל צופים במוצר העלוב הזה. הקומדיה לא מצחיקה והשחקנים, במיוחד קייסי ווילסון, אשר הייתה הצלע החלשה בקומדיה Happy Endings, יותר מעצבנים מאשר גורמים לצופה לחבב אותם. למען האמת, די נמאס כבר מכל הקומדיות אודות בני השלשים פלוס אשר מחפשים אהבה או רוצים להינשא. הנושא נטחן עד דק והקומדיה הזאת לא מציגה נקודת מבט שונה, גם לא זוג ההורים ההומוסקסואלים או החותנת המעצבנת.

קומדיה נוספת שהרשת "בנתה" עליה הינה Bad Judge, אודות שופטת (קייט וולש) שחיה לפי מערכת כללים משלה ועושה מה שטוב לה, כמו להשתכר מתי שהיא רק רוצה. הרשת תלתה בה תקוות בעיקר משום שברשת חשבו שעצם השם של קייט וולש יעניק לה את הדחיפה הנחוצה. בפועל, מדובר על מצעד של גברברים (ראיין הנסון, ג'ון דיוסי ואפילו טוני בל), אבל מעבר לכך אין לקומדיה הזאת ערך. קייט וולש שחקנית טובה, אבל מעבר לוולש אין הרבה יותר מכך. למען האמת, קשה בכלל לקרוא לסדרה הזאת קומדיה. אין לה פאנצ'ים, אין לה מסר שהיא רוצה להעביר. מדובר בתכנית אשר מעבירה 21 דקות ולאחר מכן נעלמת.

לכן, אם אתן מעוניינות (כן, אני פונה לנשים בלבד, משום שלגברים אין טעם לצפות בה) במצעד של הגברברים או רוצים להביט שוב בקייט וולש, אתן יכולות לצפות בה. באופן אישי, הייתי מציע לכולם לדלג עליה. הסדרה "סיינפלד" הייתה, כדברי ג'ורג', סדרה על שום דבר (אם כי באופן מעשי הייתה הרבה מעבר לכך ובעיקר חלוצה בתחום הקומדיות), אולם Bad Judge היא בהחלט סדרה על שום דבר.

הקומדיה החדשה האחרונה של הרשת שעל הפרק הינה A To Z. מדובר בקומדיה רומנטית אודות מערכת יחסים מההתחלה ועד הסוף שבין זלדה (כריסטין מילוטי) ואנדרו (בן פלדמן). סדרה זו, כמו גם Bad Judge, כבר בוטלה, בעיקר הודות לשחקנית הראשית.

הסדרה האחרונה שכריסטין שיחקה בה הייתה "איך פגשתי את אמא", כלומר בפועל מדובר בקומדיה אודות מערכות יחסים. נכון, השחקנית לא שיחקה בשמונה העונות הראשונות, אלא רק בעונה התשיעית בלבד, אבל לשוב ולשחק בקומדיה רומנטית ארבעה חודשים לאחר ש"איך פגשתי את אמא" ירדה מהמסכים עם שחקן (בן) שמזכיר מאד את ג'וש ראנדור זו בחירה מאד לא מוצלחת.

במידה ומתייחסים לקומדיה בפני עצמה היא לא רעה, אבל גם לא מותירה רושם על הצופה. היא חמודה, נעימה, לעיתים מצחיקה, יותר ממעבירה את הזמן בנעימים ומזכירה יותר את הסדרה Mixology (הטובה מאד, אשר נפלה בטרם זמנה), אבל אין טעם להשקיע מאמץ בסדרה שלא אמורה לשרוד זמן רב.


לסיום, עברו יותר מחמש שנים מאז שהרשת הצליחה להעלות קומדיה מצליחה (Park & Recaration) ולכן, לא ברור לי מדוע ברשת מתעקשים למלא כל כך הרבה משבצות שידור בקומדיות. רצועת השידור של יום שלישי בשעה תשע היא כישלון מהרגע שעלתה ובעיקר היא מונעת מ The Voice, אשר עדיין יכולה להשיק בהצלחה דרמות, להשיק דרמה נוספת. כמו כן, לא ברור מה ראשי הרשת חשבו כאשר אישרו את הקומדיות החדשות הללו. לפי דעתי, במידה וברשת ראו בעונת הפיילוטים את המוצרים שהיו בידיהם, אפשר היה לוותר במשך שנה אחת על קומדיות ולהשיק רק דרמות. לי, באופן אישי, נמאס לצפות במשך עונה שלמה במוצר בינוני, אשר בדרך כלל נעלם באותה מהירה שעלה לאוויר, ולכם ?

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! אני רק חייב לשאול: גם אני צפיתי בMixology במלואה, ולמרות שהייתה חביבה, אני לא מבין מה ההתלהבות הגדולה שלך ממנה- היא הייתה קומדיה בהגדרתה, אך היא לא הצחיקה כמעט... אפילו A To Z שלא ממש מצחיקה, נחשבת מצחיקה לעומת Mixology... אשמח להסבר על ההתלהבות הגדולה.

אנונימי אמר/ה...

Bad Judge ו A To Z כבר בוטלו לפני יומיים...