יום ראשון, 22 באפריל 2012

ביקורת: NYC22, פרקים 2-1: מי צריך סדרת משטרה נוספת ?



בדיוק בתקופה הזאת בשנה שעברה, כאשר רשת CBS עמדה בפני החלטה אילו פיילוטים לאשר לעונה הבאה הפיילוט The 2-2 (לימים NYC22) היה הפיילוט המועדף על הרשת, בין היתר בגלל הייחוס שלו לרוברט דה נירו, שעמד מאחוריו, אבל לא ישחק בו ובשאר הפרקים. הפיילוט אושר לסדרה, אולם כאשר הרשת הודיעה על הלוח שלה לעונה הנוכחית התברר, כי הסדרה תעלה רק בחצי השני של העונה. לפני כשבוע זכינו לראות את הפיילוט.

הרשתות הגדולות בדרך כלל מעוניינות בשלש סוגי סדרות, כאשר הן בוחנות סדרות, ולהלן יש עדיפות בהפיכת פיילוטים לסדרות. מדובר בסדרות רפואה, עורכי דין ומשטרה. לפני כשנה הרשת ניסתה להעלות את הסדרה Three Rivers ונחלה כישלון צורב. השנה הרשת ניסתה את דרכה עם סדרת משטרה חדשה. ואני שואל: בשביל מה ?

הסדרה עוסקת ב 6 שוטרים חדשים, אשר זה עתה יצאו מהאקדמיה ובדרכם הראשונית בניו יורק. יש את ג'ניפר (לילי סובייסקי), אשת צבא לשעבר. ריי (אדם גולדברג), העיתונאי המבוגר שפוטר והפך לאלכוהוליסט. אחמד (טום ריד), פליט אפגני שהפך לשוטר. קני (סטארק סנד), נצר למשפחת שוטרים. ג'ייסון (הארולד האוס מור), שחקן כדורסל שחום עור שהדרדר ועכשיו הוא שוטר וטוניה (ג'ודי מארט), אשר באה ממשפחה של פושעים ושינתה את דרכה.

הבעיה הגדולה של הסדרה היא שהיא לא נחוצה. רשת ABC תעלה בעוד מספר שבועות את העונה השלישית של הסדרה Rookie Blue וכאשר צופים בפרקים הראשונים של הסדרה NYC 22 מגיעים למסקנה שמדובר באותה סדרה, כאשר בהפקה שינו מעט אלמנטים בכדי שהסדרה לא תהווה גניבה אומנותית.

מבחינתי, ההבדל בין השתיים הוא ש Rookie Blue היא יותר אופרת סבון, אשר מיועדת בעיקר לנשים, ו NYC 22 היא יותר דרמה בסגנון שרשת CBS מייצרת בסדרות כגון NCIS, אך בגרסה הרבה יותר גרועה. למען האמת, אדם גולדברג שיחק בסדרת משטרה בשנת 2009 בשם The Unusuals, אשר הייתה בשתי דרגות מעל הסדרה הנוכחית שלו.

מה בכל זאת טוב בסדרה הזאת ?
כל הכוכבים הראשיים נראים טוב, בעיקר הנשים. מעבר לכך לא מצאתי סיבה אחת נוספת לצפות בה. יהיו בה את העלילות הרגילות של שוד, רצח, תקיפות מיניות וכו'... התסריט שלה לא נראה כשונה משאר סדרות המשטרה, ולכן, אני לא חושב שיש לסדרה מקום כרגע בלוח השידורים. ככל הנראה, רשת CBS הבינה זאת והעלתה את הסדרה רק כחודש לקראת תום העונה.

אז, לראות או לא לראות ?
לפי דעתי, Rookie Blue, שהיא העתק כמעט זהה לה, הינה סדרה טובה יותר, NYC 22 הינה סדרת משטרה רגילה נוספת ללא ייחוד ועם תסריט בינוני בלבד. לפי נתוני הרייטינג שלה, לא נצטרך להתרגל אליה, משום שעתיד גדול אין לה. וטוב שכך. אתם מבינים מכך, שהתשובה שלי היא: לא, דלגו על הסדרה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שמה לילי סובייסקי
והסדרה יותר מזכירה לי את 10-8, מאשר את ROOKIE BLUE
ותודה על הסקירות המצוינות...

deeppurple אמר/ה...

מת על הז'אנר הזה!
הסדרה יצאה כבר לשידור?