יום שני, 2 באפריל 2012

בוודאי שמתם לב ש...



כמות תחרויות השירה בטלוויזיה הישראלית בעת האחרונה. כאשר עלתה "כוכב נולד" ניתן היה לראות בה כמרענן רשמי של הזמר הישראלי, אולם בשנה האחרונה נראה כאילו יש אינפלציה של תחרויות שירה בטלוויזיה. הזכיינית "רשת" העלתה את The Voice, ב"קשת" העלו תחרויות השירה (...וניצול...) לילדים, בערוץ 24 שודרה בשלשת החודשים האחרונים התוכנית "אייל גולן קורא לך" ואילו בעוד מספר שבועות תעלה התוכנית "כוכב נולד" בעונה נוספת. וזאת מבלי לציין בכלל את "לה לה לנד" ששודרה בלווין ועתה בשידור חוזר בערוץ 10. האם לא ערוצי הטלוויזיה לא הגזימו ? אתם באמת רוצים להגיד לי שבמדינה של 7 מיליון תושבים יש כמות כה גדולה של זמרים טובים שיספיקו לכל כך הרבה תוכנית (וצריך לזכור ש"כוכב נולד" אמורה להעלות את עונתה העשירית) ? אני חושב שלא. בכל מקרה, לי די נמאס. אני יודע שלתוכניות יש רייטינג גבוה, אך אם נביט למה שקורה בארה"ב ולירידה ברייטינג של התוכנית "אמריקן איידול", אולי נוכל לקוות שגם בארץ יתחילו להבין את מה שהאמריקאים כבר מבינים: הגיע הזמן לדלל את מספר התוכניות הללו או להפסיקן כלל.

יש תאריך שידור לעונה השנייה של הסדרה XIII. בערך. כזכור, לאחר שהעונה הראשונה הסתיימה לא היה ברור האם בכלל תהיה עונה שנייה. לבסוף הוחלט להעניק לה עונה שנייה בת 13 פרקים. בימים האחרונים התברר כי הסדרה אמורה לשוב למסכים בעונת החורף הקרובה. כלומר, באזור החודשים ספטמבר-אוקטובר. צילומי העונה יחלו באמצע חודש יולי. בעונה זו XIII ימצא את עצמו במרכזה של פעולה טרוריסטית באמצעות נשק שיכול להחריב את כדור הארץ. על פי מה שידוע כרגע איישה טיילר אמורה לחזור לעונה השנייה בתור גב' ג'ונס.

הסדרה הקנדית King ככל הנראה בדרך לביטול. כזכור, הסדרה שידרה בעונתה הראשונה 7 פרקים והציגה במפתיע נתונים גבוהים, אשר העניקו לה עונה שנייה של 13 פרקים. אולם אתמול נודע, כי נתוני העונה השנייה שלה גרועים מאד ובאחד מהפרקים חלה ירידה של כ 75% לעומת נתוני העונה שעברה. בשל כך, הרשת המשדרת, Showcase, העבירה אותה מיום רביעי ליום שישי, בכדי שתשדר את פרקיה במשבצת השידור הנ"ל עד תום העונה. השבוע ישודר פרק ביום רביעי אולם החל מהשבוע הבא (מה 13 באפריל) ניתן יהיה לצפות בה במשבצת השידור של יום שישי בערב. עם נתונים כאלה ומעבר למשבצת שידור של יום שישי בערב הצעד הבא יהיה אי הענקת עונה שלישית לסדרה. זו רק שאלה של זמן. מנגד, יכול להיות שבמשבצת השידור החדשה נתוני הרייטינג יזנקו בחזרה (סיכוי חלש) ואז אולי יהיה לה סיכוי לעונה נוספת. עצה שלי ? אל תפתחו ציפיות שזה יקרה.

לכך שאלכס אולחלין (הבלש סטיב מקגארט) אמור להיעדר מפרק של הוואי 0-5. כפי שאולי רבים יודעים אלכס נכנס במהלך חודש מרץ למכון גמילה בכדי להיגמל מהתלות בכדורי מרשם. היה חשש שהשחקן ייעדר ממספר פרקים רב עד תום העונה, אולם בימים האחרונים התברר שאלכס אמור להשתתף לזמן לא רב בפרק שישודר ב 9 באפריל ולהיעדר מהפרק הבא, אשר אמור לעלות למסכים ב 30 באפריל. אך כבר בפרק הבא, אותו נוכל לראות ב 7 במאי נזכה לראות את השחקן וכמובן בפרק סיום העונה שישודר ב 14 במאי. התסריטאים היו חייבים לשנות חלק מהתסריטים של הפרקים בכדי להתאים אותם להיעדרותו של אולחלין. נצטרך להמתין ולראות האם השינויים המאולצים נעשו בצורה נכונה ולא העיבו על הסדרה, במיוחד היות ומדובר בסיום העונה.

נראה שהסדרה GCB מתייצבת. הסדרה הניבה בשבוע שעבר 2.1 נק' מדד, עלייה מינורית מ 2.0 שהסדרה הניבה שבוע קודם לכן. במספר הצופים הכללי הסדרה עלתה מ 6.07 ל 6.33 מיליון צופים. עדיין מדובר בנתונים בינוניים בלבד. לגבי סיכויה לקבל עונה נוספת, אני לא משנה את המסקנה שהבעתי כבר: במידה והנתונים שלה יישארו כפי שהם כרגע ברשת יבחנו את הפיילוטים שלה ובמידה והם יהיו חזקים הדרך היחידה של הסדרה לשרוד תהיה רק כסדרה מחליפה.

לנתונים הגרועים מאד של הסדרה Alcatraz בפרקים האחרונים של העונה. הסדרה הניבה ביום שני האחרון 1.6 נק' מדד בפרק הלפני אחרון שלה ו 1.5 בפרק האחרון. מדובר בנתונים מזעזעים. נכון, היא התמודדה עם The Voice ו"רוקדים עם כוכבים", אך עדיין מדובר בנתונים גרועים. מאד. בשבועות הקודמים חשבתי שהסדרה תעבור ליום שישי, אך לצערי אני לא רואה אפשרות שזה יקרה. נתונים כאלה גורמים לרשת הפסדים וקשה לי להאמין שהיא תסבול זאת. אתם בוודאי שואלים מדוע Fringe עברה ליום שישי ועדיין יש לה סיכוי לעונה אחרונה עם נתונים פחות טובים ? התשובה היא, שלמרות שכרגע הסדרה גורמת לרשת הפסדים, הרי שבשידורי סינדיקציה הסדרה אמורה להכניס לרשת כסף. Alcatraz צריכה יותר מ 50 פרקים בכדי להימכר לסינדיקציה וקשה לי להאמין שזה יקרה. תגידו לה יפה שלום...

הסדרה Mad Men חזרה בשבוע שעבר עם נתונים מעולים. כזכור, הסדרה נעדרה למעלה משנה וחצי ולא היה ברור האם צופי הסדרה ישמרו לה אמונים. התוצאה: נתוני הרייטינג היו הטובים ביותר עבור פרק של הסדרה. הפרק הכפול הניב 1.2 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 3.535 מיליון צופים. לא מדובר בנתונים של The Walking Dead, אך איזו סדרת כבלים תגיע בזמן הקרוב לנתוני העונה השנייה שלה ? מעריצי הסדרה צריכים להיות מרוצים מאד.

להמשך הקריסה של הסדרה Awake בנתוני הרייטינג. הפרק החמישי של הסדרה הציג ירידה נוספת והפעם מ 1.2 ל 1.0 נק' מדד. אם עד לשבוע שעבר עוד חשבתי שמעבר ליום שישי יכול להציל את הסדרה ולהעניק לה עונה נוספת הרי שהנתון הנ"ל מחסל כל אפשרות. במידה והנתונים הנ"ל ישמרו הסדרה גמורה. חד וחלק. הסדרה חייבת להתרומם ומהר לאזור של 1.5-1.4 נק' מדד, במידה ולא, תגידו לה יפה שלום.

להמשך הירידה בנתוני הרייטינג של הסדרה Missing. השבוע הניבה הסדרה 1.5 נק' מדד בפרק השלישי שלה ועושה רושם שכל התלבטות שהייתה לרשת לגבי הענקת עונה שנייה לסדרה עומדת להסתיים. עם נתונים כאלה אין שום סיכוי לכך. הסדרה חייבת להתרומם לפחות לאזור 1.7 נק' מדד בכדי לחשוב על סיכוי כלשהו לחזור. סיבות אפשרית לירידה הן, שיומיים לפני שהפרק שודר בארה"ב הוא דלף לרשת ושבשאר הערב הרשת שידרה שידורים חוזרים. בשבוע הבא הרשת תשדר פרקים חדשים בכל הערב ורשת ה CW תשדר באותה שעה שידורים חוזרים, מעניין יהיה לראות האם עובדות אלו יעזרו לסדרה לשקם את נתוניה ואם כן, באיזו מידה.

הסדרה Touch ממשיכה לאבד גובה בנתוני הרייטינג. לאחר שפרק הפיילוט שלה הניב 3.9 נק' מדד והפרק השני רשם ירידה ל 3.3 נק' מדד, הפרק השלישי כבר עמד על 2.7 נק' מדד בלבד. הסיבה לכך נעוצה, לפי דעתי, בכך שרשת CBS שידרה ערב מלא של פרקים חדשים לכל הסדרות שלה. The Big Theory ניצחה את הערב והשאירה הרחק מאחור את "אמריקן איידול" (4.7 לעומת 4.4 נק' מדד), Rules of Engagement שחזרה בפרקים חדשים מאז אמצע דצמבר והניבה 2.8 נק' מדד (טובים יותר מאלו של iRob) ובמיוחד Person Of Interest, שעושה רושם שלאחר התחלה איטית מתגלה כלהיט. דרך אגב, גם 2.7 נק' מדד של The Mentalist הם נתונים טובים מאד לשעת השידור שלה (10) בשלב הנוכחי של העונה. צריך לומר זאת בפה מלא "אמריקן איידול" בשלב הנוכחי שלה כבר לא יכולה להיות אותה מקדמת סדרות שהייתה עד לפני מספר שנים. בהפקת Touch וגם ברשת FOX צריכים להביט באימה ולחשוש שהסדרה לא תמשיך להידרדר בדומה למה שעבר על Terra Nova ו Alcatraz אשר החלו יפה אבל קרסו מפרק לפרק. לרשת נגמרות הסדרות ואין לה מספיק פיילוטים איכותיים לדרמות העונה.

לעובדה שהסדרה Community התייצבה מבחינת נתוני הרייטינג. לכל מי שמבין בנתוני הרייטינג היה ברור שהסדרה לא תצליח לשמר את נתוני פרק החזרה שלה, אשר עמדו על 2.2 נק' מדד ואכן הפרק השני הניב רק 1.7 נק' מדד. השאלה הייתה רק באיזה שלב הסדרה תעצור את המשך הירידה בנתונים. מתברר שלא היה צריך להמתין זמן רב מאחר וכבר בפרק השלישי לאחר החזרה, אשר שודר ביום חמישי שעבר, הסדרה הניבה שוב 1.7 נק' מדד. הנתון ראוי לציון במיוחד מאחר והסדרה The Big Theory שידרה פרק חדש באותה שעה והניבה 4.7 נק' מדד. נתונים טובים מאד.

להתאוששות של Fringe בנתוני הרייטינג של הפרק ששודר ביום שישי האחרון. לאחר שבשבוע שעבר הסדרה קרסה לנתונים של 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הגיעה ל 2.888 מיליון צופים, רשמה הסדרה השבוע קפיצה גדולה ל 1.2 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי ל 3.112 מיליון צופים. אל תשאלו אותי לגבי הסיבה לקפיצה המרשימה משום שגם אני לא יכול להסביר זאת, במיוחד לאור העובדה שגם Grimm שידרה השבוע פרק חדש. אולי מעריצי הסדרה ראו את הנתונים ופחדו שהסדרה קורסת והחליטו בכל זאת לנסות להציל אותה. סיבה נוספת יכולה להיות שהסדרה נעדרה זמן רב ולקח למעריצים שבוע לחזור לרוטינה שלהם. נמתין לשבוע הבא בכדי לקבל אישוש לכך.

לנתוני הרייטינג של סדרות הנעורים של רשת ABC Family. ביום שני שעבר עלו ברשת ABC Family שתי סדרות נעורים. The Secret Life of the American Teenager חזרה לחלק השני של העונה הרביעית שלה עם נתונים טובים של 1.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הגיעה הסדרה ל 2.514 מיליון צופים. הסדרה השנייה שהרשת העלתה, העונה השלישית של הסדרה Make It or Break It, הניבה נתונים בינוניים בלבד של 0.7 נק' מדדו ובמספר הצופים הכללי 1.57 מיליון צופים בלבד. יהיה מעניין לבדוק האם Make It or Break It תצליח לשמר את נתוניה ולא להידרדר. נכון לעכשיו, המשך דרכה לא ברור, אולם נתונים כאלה יכולים לשכנע את הרשת להעניק לה את החצי השני של העונה.

לירידה בנתוני הסדרות של רשת USA ביום שישי. הפרק השני של העונה סימן ירידה קלה מ 0.7 ל 0.6 נק' מדד עבור Fairly Legal ובמספר הצופים הכללי הסדרה ירדה מ 3.497 ל 3.355 מיליון צופים. נתונים בינוניים. In Plain Sight איבדה גם היא גובה מ 0.8 ל 0.7 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.014 ל 3.759 מיליון צופים בלבד. גם במקרה שלה מדובר בנתונים בינוניים (לא שזה משנה היות ומדובר בפרקים האחרונים של הסדרה).

ליציאה לחופשה וחזרה של מספר סדרות של רשת ה CW. הסדרות The Vampire Diaries ו The Secret Circle יצאו לחופשה ויחזרו ב 19 באפריל, 90210 יצאה גם היא לחופשה ותחזור ב 24 בחודש. הסדרות של יום שישי, Nikita ו Supernatural, בחופשה החל מיום שישי האחרון ועד ה 20 באפריל. מנגד, הסדרה Gossip Girl תחזור בפרקים חדשים החל מהערב. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוני הרייטינג שלה מאחר ועדיין לא יצאה הודעה רשמית שהיא חוזרת.

השבוע מסתיימות 7 סדרות. ביום ראשון הסתיימו 4 סדרות: Lost Girl, House Of Lies, Californication וכן הגרסה האמריקאית של Shameless . ביום רביעי ישודר הפרק האחרון של הסדרות One Tree Hill והקומדיה קצרת המועד Bent. ולבסוף, ביום חמישי תשודר הקומדיה-דרמה של רשת MTV בעלת השם I Just Want My Pants Back את פרק סיום העונה שלה.

השבוע יעלו או יחזרו 5 סדרות. ביום ראשון עלתה העונה השנייה של הסדרות The Killing וגם של Game of Thrones וכן העונה השישית של Robot Chicken. ביום רביעי תעלה הקומדיה Best Friends Forever (זבל) שגם היא לא תשדר יותר מ 6 הפרקים שצולמו עבורה. ולבסוף, ביום חמישי תעלה ברשת ABC הסדרה החדשה של שונדה ריימס, Scandal.

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לגבי GCB, ועל הפינה המצוינת, כרגיל ;)
מה דעתך D1D1 כמה ייפגע הרייטינג של פרק סיום הסדרה מיגרש ביתי מהעובדה שברשת כבר קיימת גרסת הדיוידי שלו, כשבוע לפני שידורו?!

D1D1 אמר/ה...

נתוני הרייטינג של "מגרש ביתי" לא ממש משנים. זה פרק סיום הסדרה בכל מקרה.

אנונימי אמר/ה...

ל-D1D1, תודה על הפוסט החשוב, ציינת כאן הרבה דברים שראויים להתייחסות. נראה לי שאני אקרא את הפוסט שוב, פרט פרט...:)
מעניין אותי מה אתה וקוראי הבלוג שלך חושבים על העונה השניה של shameless שזה עתה הסתיימה?, ומה דעתכם על פתיחת העונות החדשות של MAD MEN ו-THE KILLING?.
לדעתי העונה השניה של SHAMELESS היתה חזקה ונוקבת, ומעבר לפריצת כל הגבולות האפשריים (שיש שיחשבו שהתסריטאים הגזימו והרחיקו לכת, ובהחלט הם הרחיקו לכת), עדיין השמעת קולו של הווייט טראש האמריקאי, אותם שחיים מתחת לקו העוני, והרחק מהמוסר והתרבות העילית, הוא חשוב ונחוץ. אבל אני מניחה שיש מי שיחלוק עליי...

ניר אמר/ה...

חשבתי שתתייחס גם לכך ש"רוק 30" הולכת לבצע פרק בשידור חי גם בעונה הזאת.

זה בולט במיוחד לאור נתוני הרייטינג הנמוכים של העונה הנוכחית ולאור הנתון הגבוה שהשיג הפרק הקודם ששודר בשידור חי (דבר שהקפיץ להם גם את כל הערב בזמנו).

שקד אמר/ה...

תוכל להסביר על הDVR ואם יש לזה חשיבות באמת(לעובדה שניקיטה ורינגר עלו 755 בזכות זה)? שה משנה משהו?

דון דרייפר אמר/ה...

מעריצי מד מן מרוצים בין כך ובין כך. לסדרה יש חוזה עד העונה השביעית, והבאזז העצום שיש סביבה כמו ההשפעה שלה על כל כך הרבה דברים, גורמים שזה כלל לא משנה כמה צפו בה או לא.

אנונימי אמר/ה...

היי D1D1
תודה על התשובה ברור שזה לא משנה, סתם רציתי את דעתך האם המעריצים השרופים שצפו בסדרה כעשור, לדעתך יוותרו על הפרק בשידור 'החי', ויורידו אותו במקום מהרשת

D1D1 אמר/ה...

לגבי "מגרש ביתי" לדעתי הרייטינג יישאר זהה: 0.8-0.7 נק' מדד.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה וחג שמח!

שקד אמר/ה...

אני מתלבט אם להתחיל לצפות בPerson Of interset. רציתי לדעת אם יש לסדרה קו עלילה מאחוריה או שכל פרק עם עלילה משלו.