יום ראשון, 1 באפריל 2012

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Double – דאבל - ריצ'ארד גיר מככב כסוכן C.I.A בדימוס, אשר נקרא חזרה לדגל בכדי למצוא סוכן סובייטי לשעבר, מתנקש, שנחשב כמת ועתה צף שוב מעל פני המים. הוא מצוות לסוכן F.B.I צעיר (טופר גרייס), אשר כתב תזה על הסוכן הסובייטי והשניים מנסים למצוא את זהותו של הסוכן ולתפוס אותו.

מדובר בסרט נחמד, שראינו דומים לו מספר פעמים. יש מספר טוויסטים בעלילה והרעיון שלו נחמד, אך לא מדובר בבשורה חדשה. צוות השחקנים מרשים וכולל גם את אודט אנאבל ומרטין שין, והליהוק שלהם נכון, כאשר הם עושים את עבודתם בצורה טובה מאד. הבעיה היא, שלא ראיתי בסרט משהו שלאחריו ניתן לומר "וואהו". אין בו שום פסול, אך גם לא משהו משובח. ממוצע.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות ואפשר גם לא. אפשר להעביר איתו שעה וחצי בנעימים, אך כאשר הוא ייגמר תשכחו ממנו מהר מאד. תעשו את החשבון שלכם לבד.



In Time – עולם הזמן - מדובר בעולם בו אנשים מהונדסים גנטית לחיות עד גיל 25, כאשר ניתן לקנות עוד זמן לחיות על ידי עבודה. ג'סטין טימברלייק מגלם גבר שמגלה את האמת המרה שיש מיעוט קטן שחי על חשבון הרוב, אשר בקושי חיים מיום ליום, ומחליט לשנות את המצב. הוא חוטף את בתו של אחד מהעשירים (אמנדה סייפריד) וזו מצטרפת אליו במאבקו.

הרעיון נחמד, אם כי ניתן להבין שהסרט הוא מיקרקוסמוס על החברה שלנו בימים אלו כאשר יש מיעוט של עשירים שחי על חשבון רוב האוכלוסיה, ובכך הסרט מהווה ביקורת חברתית. אבל התסריט כל כך גרוע ומשעמם. בשלב כלשהו נמאס כבר לצפות בו. ניתן למצוא מספר סצינות של מרדפים, אך בכך מסתכם הסרט. הדיאלוגים ידועים מראש וחסרי מעוף, כאשר ניתן להבחין שהתסריטאי מושפע מסיפורי "רובין הוד" מצד אחד ו"בוני וקלייד" מצד שני, למרות שסיפור "בוני וקלייד" נגמר בצורה גרועה כאשר השניים מתו ביריות, אך הסרט מסתיים בנימה חיובית, שהמהפכה כביכול החלה.

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר בפיספוס ענק. העצה שלי היא: דלגו על הסרט, לא תפסידו דבר.



Hugo – הוגו – נער אנגלי שחי בתוך תחנת רכבת בפאריז לאחר מלחמת העולם הראשונה מנסה לתקן רובוט מתוך מחשבה שהוא יעניק לו מסר מאביו המת, אך במקום זאת הוא מכיר נערה והרובוט הוא האמצעי שיגרום לו למצוא בית חדש.

זהו סרט נוגע ללב, שנעשה בניחוח של סרטים של שנות השישים. בן קינגסלי בעוד הופעה טובה מאד וכך גם קלואי גרייס מורץ ("קיק אס"), שנראה שהיא אחת השמות החמים בהוליווד בימים אלו, במיוחד בקטגוריית הנוער. הבעיה היא שהסרט קצת ארוך מדי. ניתן היה להוריד לפחות עשרים דקות. התסריט סביר, אך לא יותר מכך.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם אתם אוהבים דרמות נוגעות ללב כדאי לכם לצפות בסרט, משום שהוא עומד בדרישות הללו, כל שאר הצופים מוזמנים לדלג עליו.



Tower Heist – מיליארד סיבות לשוד - איש וול סטריט בשם שואו (אלן אלדה), שגר בבית מלון יוקרתי, נאשם בגניבה מאנשים, אך ב F.B.I לא מצליחים להשיג הוכחות לכך. שואו גם גנב את כל כספי הפנסיה של עובדי בית המלון. ג'ון קוואקוס (בן סטילר), מנהל בית המלון, אשר היה האחראי לכך ששואו יטפל בכספי הפנסיה של העובדים מחליט להשיב מלחמה ומתכנן לשדוד את שואו. הבעיה ? הוא לא יודע כיצד לעשות זאת ולכן הוא אוסף קבוצה של לא יוצלחים (אדי מרפי, מת'יו ברודריק, קייסי אפלק ומייקל פנה) בשעה שהוא נדלק על סוכנת F.B.I (טיה לאוני).

מדובר בסרט חביב, בלי הרבה הומור שישכיב את הצופה על הרצפה, בלי סצינות יותר מדי מתוחכמות, פרט לאקט הגניבה, אשר מתרחש בסוף הסרט. הרעיון חביב, רמת התסריט לא כל כך גבוהה אך מספיקה בכדי לספק הנאה רגעית. כפי ששמתם לב, מככבים בסרט שמות מוכרים רבים ובקטגוריה הנ"ל היה נחמד לראות שוב את טיה לאוני, אשר באמצע וסוף שנות התשעים הייתה שם חם בתעשייה והיום היא ידועה יותר בתור אשתו של דיוויד דוכבני. מצד שני, לא היה יפה לראות כיצד מת'יו ברודריק הדרדר מבחינה גופנית מאליל נעורים בסוף שנות השמונים לאיש שמן, שהיום ידוע יותר בתור בעלה של שרה ג'סיקה פארקר. לא אחד הסרטים הגדולים שבן סטילר או אדי מרפי כיכבו בהם.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. הסרט מספק הנאה קטנה למשך 100 דקות. רק אל תגיעו עם יותר מדי ציפיות, כאשר הסרט יסתיים אתם תשכחו ממנו.



The Girl with the Dragon Tattoo – הנערה עם קעקוע הדרקון - דניאל קרייג מגלם עיתונאי חוקר בשבדיה, אשר לאחר שהפסיד במשפט על הוצאת דיבה מקבל משימה ממיליונר מיסתורי לחקור את היעלמות אחייניתו מלפני 40 שנה. הוא חובר לליסבת, אשה מוזרה בת 23, שיש לה בעיות חברתיות קשות, בכדי לגלות את האמת.

מדובר בגרסה אמריקאית לסרט שבדי, אשר נעשה בעקבות ספר, ולטעמי מדובר באחד הסרטים הטובים שנעשו בשנים האחרונות. לא ראיתי את הסרט השבדי כך שאני לא יכול להשוות ביניהם, אולם קרוב ל 87% מהמבקרים העניקו לסרט ביקורות חיוביות וניתן להבין מדוע: הרעיון חדשני ומעניין מאד, בעיקר בכל מה שקשור לדמותה של ליסבת, התסריט מרתק וברמה גבוהה, ככל הנראה הודות לספר המצוין, והמשחק ללא דופי. אורכו של הסרט כשעתיים וארבעים דקות, ולמרות אורכו לא מפסיקים לצפות בו לרגע. הבעיה היחידה שראיתי היא הסוף שלו, אשר מסתיים בקול ענות חלושה וככל הנראה מכשיר את הקרקע לקראת סרט ההמשך, שכבר אושר וכנראה יופק לאחר מכן סרט שלישי.

אז, לראות או לא לראות ?
לראות. סרט מעולה.



The Three Musketeers – שלשת המוסקטרים - מדובר בגרסה המי יודע כמה של הספר על פי אלכסנדר דיומא. האירועים מתרחשים בצרפת של המאה ה 17 בימי המלך לואי ה 13 והחשמן רישלייה, אשר זומם להיות האיש החזק בממלכה ולהניע את צרפת למחוזות שהוא רוצה במקום המלך הצעיר. המוסקטרים הינם שומרי המלך והם נזעקים להציל את הממלכה ממזימה של רישליה. מצטרף אליהם ולמעשה יוזם את היציאה לפתרון הבעיה הוא דרטניאן, בנו של מוסקטיר, אשר כל חלומו הוא לצעוד בעקבות בו ולהיות בעצמו מוסקטיר. כאשר הוא מגיע מהכפר אל העיר הוא מתאהב בנערה בשם קונסטאנס, שלימים מתברר שהיא אחת מנערות המלכה.

לכאורה, מדובר בסרט הרפתקאות על פ הספר, אבל הפעם התסריטאים לקחו את הסיפור למחוזות קצת שונים, כאשר לאנגלים, אויבי צרפת, לפתע יש ספינת מלחמה אווירית. הרעיון הוא לא מקורי, מאחר ומדי כמה שנים יוצאת גרסה נוספת של הסיפור, התסריט סביר בהחלט וכך גם המשחק (מילה גובוביץ, שבשנות התשעים הייתה סמל סקס, מופיעה באחד מהתפקידים הראשיים), אך באופן אישי אני מעדיף את הגרסה הישנה יותר של מייקל יורק משנת 1973.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר להעביר 100 דקות בכיף עם הסרט, במיוחד לחובבי הסדרות והסרטים שעוסקים בתקופות עתיקות יותר, אך צופים שמעוניינים לצפות בגרסה הטובה ביותר של הסיפור, שיצפו בגרסה עם מייקל יורק. יהיה קצת קשה להשיג את הגרסה הזאת אבל שווה בהחלט.



A Very Harold And Kumar Christmas – הרולד וקומר 3: חוגגים את חג המולד - הסרט השלישי בסדרה. והפעם, בערב חג המולד הרולד מנסה להכניס את אשתו להריון ובשל כך הפסיק לעשן גראס והתרחק מחברו קומאר. ונסה, חברתו לשעבר של קומאר, מגיעה אל ביתו ומודיעה לו שהיא בהריון, אך הוא לא מגיב בצורה הולמת והיא עוזבת. משפחתה של מריה מגיעה לשהות בביתם ואביה, שנראה כמו מאפיונר כועס, מתעקש שיהיה להם עץ אשוח גדול שהוא גידל. בטעות קומאר גורם לכך שהעץ יישרף והשניים יבלו את הערב בחברת חברו של קומאר שרוצה לשכב עם נערה בתיכון מבלי דעת שאביה הוא מאפיונר אוקראיני, ועם חברו של הרולד, שמביא את בתו לנסיעה מבלי לדעת איזו כמות של סמים היא עומדת לצרוך. גם ניל פטריק האריס יפציע במהלך הסרט כפי שעשה בשני הסרטים הקודמים.

לקח לסרט כחצי שעה עד שניתן היה לצחוק מהפאנצ'ים, אבל כשהם הגיעו ניתן היה לזהות את החומר הטוב מהקומדיות הקודמות בסדרה. חלק ניכר מהסרט מופרך לחלוטין, אבל ברמה הכללית הוא היה למעלה מבינוני, ועבור הקומדיות של העת האחרונה זה הישג לא מבוטל.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות, אבל גם הקומדיה הזאת, כמו מרבית הסרטים בעת האחרונה, תשכח מהר מאד לאחר שתסיימו לצפות בה, אלא אם אתם מסוג הצופים שאוהבים קומדיות, וסרטים בכלל, על סמים. לא יצירה גדולה, אבל מהנה להעביר איתה את הזמן (90 דקות).

2 תגובות:

אורן אמר/ה...

לגבי IN TIME - אני לחלוטין לא מסכים. אמנם יש חורי ענק בעלילה אבל אני מצפה לכאלה בסרט בדיוני. וסה"כ זה סרט מאוד כיפי וגם שגורם לך לחשוב.

A אמר/ה...

תודה על הסקירה.
לגבי הוגו - אני חייבת להגיד כמה דברים. הראשון, שמזמן לא ראיתי סרט שנאמן כל כך לספר שהוא נעשה בהשראתו.
השני, שמדובר סרט לילדים. וככזה, דווקא יש לי הרבה דברים טובים לומר עליו. כי מזמן לא ראיתי סרט ילדים כל כך מושקע ואומנותי.

לגבי מליארד סיבות לשוד - אני דווקא מאוד אהבתי. בניגוד לכל הקומדיות שמסתובבות בשוק, כאן דווקא מדובר בקומדיה שלא מתעסקת (יותר מדי) בגסויות, שיש לה עלילה די מגניבה ואקטואלית, ויש שם כמה רגעים ממש מצחיקים. ניכר שדווקא התסריט די מושקע.

תודה!