יום ראשון, 22 באפריל 2012

עונת הפיילוטים: תופעה מעניינת.



בשנים האחרונות קשה היה להבחין בתופעה שניתן להבחין בעונת הפיילוטים הנוכחית: הליהוק מחדש של שחקנים עוד לפני שצילומי הפיילוטים מתחילים. כמעט מידי עונה ניתן היה להבחין בשינוי אחד או שניים, בדרך כלל בין הקריאה הראשונה של התסריט לצילומים, או אחרי העלאת הלוחות החדשים על ידי הרשתות הגדולות, אך העונה מדובר בתופעה. הליהוק מחדש המרכזי הראשון הגיע מהר מאד כאשר ראיין פליפה עזב את הפיילוט של רשת CBS העונה לשם Golden Boy, כמעט מיד לאחר שלוהק לדמות. הוא הוחלף, בסופו של דבר, על ידי השחקן הבריטי תיאו ג'יימס. שני פיילוטים נוספים הצביעו על ליהוקים מהירים: בקומדיה של רשת FOX העונה לשם Ned Fox Is My Manny החליפה השחקנית דאקוטה ג'ונסון את אבי אליוט. ואילו דיוויד וולטון החליף את בריאן גרינברג בקומדיה של גרג מאלינס וגרג ברלטיני עבור רשת CBS.

ניתן להצביע גם על שינויים לאחר קריאת התסריטים. זאכרי גורדון החליף את איידן פוטר כבן של מרי מקורמיק בקומדיה של קרי ליזר עבור רשת ABC, כאשר הילד גדל בצורה משמעותית לתפקיד. טרישיה אוקלי לקחה את התפקיד של סאלי ריצ'ארדסון בקומדיה Downwardly Mobile של רשת NBC. מרתה מקאיזק החליפה את בריטני סנואו בסדרה 1600 Penn כילדה הבכורה של הנשיא. אמנדה וולש החליפה את אלי מיכאלקה בקומדיה Rebounding של רשת FOX, כאשר החליטו לשנות את האופי של הדמות. שרה רו החליפה את קורטני הנגלר בקומדיה של ג'ימי פאלון עבור רשת NBC ומייק קאסל קיבל את התפקיד של ג'יימס פאמפרי בקומדיה של מנדי מור עבור רשת ABC. בקומדיה של רשת CBS העונה לשם Partners, אליזבת ריגן הוחלפה בטרייסי וילר לאחר הקריאה הראשונה, כאשר דמות נוספת אותה גילמה לוסי דיוויס הוצאה לחלוטין מהסדרה ודמות אחרת בגילומה של מולי שאנון, הוכנסה.

מה עומד מאחורי הליהוק מחדש של הדמויות בפיילוטים עוד לפני שהצילומים החלו ? גורמים בתוך התעשייה מצביעים על השינוי שנערך בליהוק שחקנים. בעבר, הפינליסטים לכל תפקיד עמדו בפני ועדה של הנהלת הרשת וראשי האולפנים ונבחנו לתפקיד, לפעמים לצד שחקנים שכבר לוהקו לתפקידים אחרים בפיילוט. לאחר מכן, חברי הועדה היו מתכנסים ומחליטים לגבי המועמדים שראו את הטוב ביותר. רשת FOX הייתה הראשונה להחליף לפני מספר שנים את האודישנים בקלטות של המועמדים. השנה, כשני שלישים מבין המועמדים לכל הפיילוטים עשו זאת באמצעות קלטות או DVD, כאשר רשת CBS הייתה הרשת היחידה שהציעה את האפשרות לבחינה פרונטאלית. הטכנולוגיה הגיעה למצב, שבאולפנים יכולים לצלם את האודישן ולשלוח אותו באימייל לרשתות במשך כחצי שעה בלבד. טוען אחד מהאנשים בתעשייה. בשל המהירות וחוסר התקשורת נוצרו טעויות. במרבית מהמקרים, מנהלי הרשתות אף רואים את הקאסט המלא רק בקריאה הראשונה. ואז, הטעויות בליהוק מתגלות, כגון ג'וש גאד ובריטני סנואו מגלמים אח ואחות. עובדה שמוסיפה ללחץ היא, שפיילוטים רבים מופקים במקביל, המרדף אחר "טאלנטים" הוא גדול ובשל כך בהנהלת הרשת מקבלים החלטה נמהרת מדי מתוך פחד לאבד את ה"טאלנט" לפיילוט אחר.

וזה מוביל אותנו ללב הבעיה: מודל הפיילוטים של רשתות הברודקאסט בארה"ב. לאחר שלוקח להם כתשעה חודשים לפתח את התסריט לפיילוטים, הרשתות ממהרות להפיק כ 90 פיילוטים בשלשה חודשים בלבד ובמקביל. החלון לליהוק לפיילוטים הנ"ל הולך ומתקצר במשך השנים מ 10 שבועות (לפני מספר עשורים) ל 4 עד 5 שבועות בימינו. התהליך כה פגום, טוען אחד מהאנשים בתעשייה, שהעובדה שנעשים רק מעט טעויות היא ההפתעה הגדולה.


הערה: הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: