יום שני, 30 באפריל 2012

בוודאי שמתם לב ש....



סדרת האנימציה Young Justice לא יוצאת לחופשה. העונה הראשונה של הסדרה הסתיימה בשבוע שעבר לאחר 26 פרקים. מזה מספר חודשים כבר היה ידוע, שהסדרה תשוב לעונה שנייה. בימים האחרונים התברר כי הסדרה לא יוצאת לחופשה ואתמול כבר שודר הפרק הראשון של העונה השנייה. נכון לעכשיו, לא ברור כמה פרקים תשדר הרשת לעונה השנייה לפני שזו תצא לחופשה, אולם קשה להאמין שישודרו כל הפרקים ברצף. צריך להזכיר, שהרשת שידרה את העונה הראשונה בקצב של 9,9 ו 8 פרקים, כאשר בין המקצבים לקחה הרשת Cartoon Network את הזמן עם חופשות ארוכות מאד. מעניין מה יקרה הפעם.

לעיתים, רשתות, בעיקר רשתות כבלים, מחדשות סדרות הרבה לפני הזמן. רשת Starz העלתה לפני מספר שבועות את הסדרה Magic City, אך עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר התבשרנו שהיא כבר קיבלה הזמנה לעונה שנייה. ממבט על ארבעת הפרקים הראשונים של הסדרה מתברר, שמדובר במוצר נחות ביותר. כנראה ברשת חשבו שיצרו עוד סדרה תקופתית, אשר תתקיים בשנות החמישים או השישים, טרנד בשנים האחרונות, תזרוק חצי מיסתורין וקצת סקס והיא תקבל להיט. בפועל, מדובר בזבל שקשה אפילו להחזיק ביותר מפרק וחצי לפני שנשברים. בשביל מה הרשת הזדרזה לחדש את הסדרה ? קשה היה להמתין מספר שבועות ? גם רשת HBO חידשה את הסדרה Luck לעונה שנייה ולאחר פרק אחד נוסף ביטלה אותה (ולא משנה כרגע הסיבה לביטול). ואני לא מזכיר את הסדרה הגרועה Boss, שרק המבקרים רואים וגם היא חודשה לפני שעלתה לאוויר. דווקא הרשתות האמריקאיות הגדולות לקחו השנה את הזמן שלהן ולא מיהרו להודיע על חידושים או ביטולים (בעיקר רשתות ABC, NBC וה CW). נכון, המעריצים לחוצים, אבל לחדש סדרה עוד לפני שהיא עולה לאוויר, זה כבר מוגזם.

מועד עליית הלוחות החדשים של הרשתות האמריקאיות הגדולות מתקרב. פחות משבועיים נותרו לעליית הלוחות החדשים ואוהבי הסדרות כוססים ציפורניים. הגיע הזמן לקרר מעט את ההתלהבות. רשת CBS באופן מסורתי מעלה בין 2 ל 3 דרמות ואותו מספר של קומדיות מדי שנה והיא לא צפויה להעלות מספר גדול מכך השנה, כאשר כבר 2 דרמות ניצבות כמובילות לקטיפה. רשת FOX צפויה גם היא להעלות 2 או 3 דרמות, ומספר מעט גדול יותר של קומדיות (לפי דעתי, לכל היותר 4). רשת ה CW, צפויה להעלות 4 סדרות חדשות ובמקרה נדיר ביותר אולי תוסיף אחד נוסף. נכון, רשת NBC עוברת טלטלה מדי שנה וגם השנה היא צריכה לבנות את עצמה מחדש, אבל היא מוצאת מדי שנה דרכים להיכשל פעם אחר פעם ולפי הפיילוטים שלה קשה להצביע על יבול טוב, לפחות בדרמות. דווקא רשת ABC, שפינתה מספר שעות שידור השנה (ימי ראשון, שלישי וחמישי) היא תעלומה גדולה בתחום. גם הלוח שלה, כמו של רשת ה CW, צפוי להיות מעניין.

לחידוש וביטול של סדרה ברשת ה ABC Family. הרשת הודיעה בשבוע שעבר על חידוש הסדרה The Lying Game ועל ביטולה של הסדרה Make It Or Break It, את הודעת הביטול הוציאה המפיקה של הסדרה הולי סרנסון בחשבון הטוויטר שלה. הודעת החידוש של The Lying Game לא צריכה לבוא בתור הפתעה גדולה, במיוחד עבור קוראי הבלוג שלי. הרשת קיבלה החלטה כבר לפני כחודשיים לחדש את הסדרה והנושא היחיד שעל הפרק היה העניין הכספי. לא במקרה שני כוכבי הסדרה אלכסנדרה צ'אנדו ובלייר רדפורד הגיעו למסיבת ההשקה של לוח הקיץ שרשת ABC Family ארגנה לפני כחודש, למרות שהסדרה שלהם צפויה לחזור לעונתה השנייה רק בעונת החורף. גם הודעת הביטול של Make It Or Break It לא אמורה להפתיע. הסדרה הייתה להיות מבוטלת בתום העונה השנייה, אך בשל העובדה שהאולימפיאדה תתקיים בחודשי הקיץ, החליטו ברשת לרכב על הגל ולנסות להרוויח מעט מהבאז. הסדרה קיבלה נתונים סבירים בהחלט, אולם העובדה שהוזמנו לה 8 פרקים בלבד לעונה די מגלה את הכוונות של הרשת. אפילו עבור הסדרות שהרשת לא בטוחה לגביהן היא מעניקה 10 פרקים בכל חידוש. בשל כך, הזמנת 8 הפרקים מעידה על כך שברשת ייעדו לסדרה מלכתחילה את שמונת הפרקים הללו כפרקים אחרונים. ואני אומר, חבל, מדובר בסדרה טובה ואיכותית שלא זכתה להכרה שהיא אמורה הייתה לקבל. אולי אם הייתה קצת פחות "סבוניה" ומתעסקת יותר בצד של ההתעמלות המצב היה שונה. בכל מקרה, נותר ליהנות מפרקיה האחרונים.

התוכנית Punkd עלתה לפני מספר שבועות בעונה חדשה. לכל מי שלא מכיר, מדובר בתוכנית מתיחות שבה הנמתחים הם סלבריטאים ואומנים בארה"ב. העונה כבר נמתחו כוכבים כגון דיאנה אגרון מגלי ושנה גריימס מ 90210 ועוד... ברמת העיקרון, הרעיון דווקא נחמד, למרות שבגלגולה הקודם היא שרדה 8 עונות, נוצר דור חדש של סלבריטאים למתוח. אבל כמו שאני רואה את הדברים, בגלגלול הנוכחי שלה התוכנית סובלת משתי בעיות מרכזיות. הראשונה היא, שבגלגול הקודם מי שעמד מאחורי כל תוכנית היה אשטון קוצ'ר, אשר די החזיק את התוכנית. עתה, בכל פרק יש מנחה אחר כגון היידן פנטייר, ג'סטין ביבר, מיילי סיירוס, לוסי הייל ועוד... ולא נראה שהם מצליחים "להחזיק" את התוכנית, הם יותר נראים כמו עוברי אורח שבמקרה הגיעו לאולפן. הבעיה השנייה היא, שמרבית המתיחות לא ממש מצליחות. נכון, הכוכבים נראים קצת מובכים, אך ככל הנראה הם כבר פתחו עור עבה, משום שכמעט ולא ניתן לראות לחץ, פאניקה או בהלה, אולי גם בגלל שכמעט כל מתיחה משתרעת על פני קצת יותר מחמש דקות בלבד וגם הן ערוכות. חבל, מדובר בבזבוז של רעיון טוב. ואני אומר, תוחזר "פיספוסים" לטלוויזיה הישראלית.

2 ביצועים נוספים טובים בפרק האחרון של הסדרה Glee. עושה רושם, שלקראת סוף העונה בסדרה הצליחו סוף סוף להתמקצע ולהניב פנינים מוזיקליים. בפרק, אשר היווה מחווה לוויטני יוסטון, בלטו שני ביצועים יוצאי דופן. הראשון הוא הביצוע של בריטני (התר מוריס) לשיר I Wanna Dance With Somebody, כאשר בהפקה שינו גם את המילים באמצע השיר כשבמקור וויטני שרה שהיא מעוניינת בגבר ובריטני שרה שהיא מעוניינת באישה שאוהבת אותה (סנטאנה). הביצוע היה מעולה ולשם שינוי, גם הקליפ עצמו יוצא מהכלל. השיר השני שבלט היה So Emotional בביצוע של סנטאנה ורייצ'ל, שגם בתור קאבר וכן בפני עצמו היה נהדר. דווקא השירים השקטים היו פחות מבינוניים, כולל הביצוע של קורט בסוף הפרק. יהיו הרבה שיחשבו אחרת, אך לטעמי, לוויטני יוסטון היה קול ייחודי, שבלט במיוחד בשיריה השקטים ועד כמה שחברי הלהקה מוכשרים הם עדיין לא באותה רמה כמו של וויטני. הביצועים היו נחמדים, אך לא יותר מכך. לא לחינם סיימון קאוול, השופט בעונות הראשונות של "אמריקן איידול", טען שבשירים של זמרים מסוימים אסור לגעת, אלא אם מדובר בעילוי. השירים השקטים של וויטני היו עילוי וחברי הלהקה לא באותה ליגה.

השבוע יגיעו לסיומן העונות של 4 סדרות. אתמול הגיעה לסיומה העונה השלישית של הסדרה The Good Wife ברשת CBS. אתמול גם שודרו גם שני הפרקים האחרונים לעונה השנייה של Breakout Kings. ביום שלישי, רשת NBC תשדר את התוכנית האחרונה של The Biggest Loser ואילו ביום שישי רשת USA תשדר, ולטעמי באיחור של יותר מעונה, את הפרק האחרון של הסדרה In Plain Sight.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

היי, אני מעריץ גדול של הסדרה young justice, בערוץ הילדים כבר נגמרה העונה הראשונה לסדרה אך מתיי תעלה העונה השנייה? אני מקווה שתענו לי כי זה מאוד דחוף