יום ראשון, 29 בינואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לכך ש How I Met Your Mother היא סדרת דרמה מעניינת מאד. כן, זו לא טעות. כמה שינסו ברשת לנסות להציג אותה כקומדיה, במידה ומביטים בסדרה בעונות האחרונות ובמיוחד בעונה הנוכחית שלה, קשה שלא להגיע למסקנה הנ"ל. אחוז הבדיחות המוצלחות שלה שואף לאפס. אם נוציא את הדמות של בארני מהסדרה, הדמות היחידה שיש לה שורות מצחיקות במהלך הפרק, מדובר בדרמה לכל דבר. לא שיש משהו רע בכך שהסדרה הפכה לדרמה, אולם הגיע הזמן להפסיק להיות צבועים ולנסות להציגה כקומדיה. נכון, הומור זה דבר סובייקטיבי, אבל במקרה הזה המסקנה זועקת לשמיים.

לכך שקומדיה אמיתית, Mrs Brown Boys, חזרה לעונתה השנייה. אני לא יודע כמה מכם נחשפו לקומדיה האדירה הזאת מאחר ומדובר בקומדיה סקוטית, אבל לטעמי מדובר בקומדיה הטובה ביותר ששודרה בשנים האחרונות. הבעיה היחידה שלה היא שקשה להבין לעיתים את השפה, אך במידה ונחשפים אפילו לפרק אחד שלה אי אפשר להפסיק לצפות בה. יש בה הכל, הומור אינטלקטואלי, פיזי וגם פישולים מכוונים במהלך הפרק. עצה שלי ? מי שלא צפה בה שינסה ויראה כיצד קומדיה אמיתית צריכה להיות, ולא הזבל האמריקאי שאנו צופים בו בתדירות גבוהה. פנינה.

לנתונים של שעת הקומדיות של רשת NBC ביום רביעי. בשבוע שעבר הצהרתי בפינה הזאת שיהיה מעניין לעקוב אחר נתוני הרייטינג של Whitney ו Are You There, Chelsea? משום שראיתי את תהליך הנפילה ברייטינג שלהן. השבוע שתי הסדרות, שהניבו בשבוע הקודם 1.6 ו 1.7 בהתאמה, ירדו ל 1.4 נק' מדד לכל אחת מהן. וכאשר "אמריקן איידול" רק תתקדם לשלבים הגבוהים שלה לא נראה ששתי הקומדיות הללו יוכלו לתת לה מענה. השאלה עתה היא: היכן הנפילה תיעצר ?

למספר הצופים של הסדרה The Vampire Diaries. נכון, בדרך כלל אני שם, ובצדק, את הדגש על נק' המדד, משום שהן האלמנט הקובע בכל הקשור לחידוש סדרות, אך כאשר הסדרה נמצאת בעונה השלישית שלה, מעניין להשוות את נתוני מספר הצופים הכללי שלה לזה של קודמתה: סמולוויל. כזכור, סמולוויל שידרה שמונה עונות בימי חמישי בשעה שמונה בערב, אך בכדי לפנות מקום להצגה החדשה שלה הרשת, The Vampire Diaries, סמולוויל הוזזה ליום שישי, שם היא העבירה את שתי העונות האחרונות שלה. בעונה השלישית שלה השיגה סמולוויל 4.96 מיליון צופים בממוצע לפרק. עד כה The Vampire Diaries בקושי מגרדת את ה 2.8 מיליון צופים. דרך אגב, סמולוויל הניבה בעונה השמינית !!! שלה 3.74 מיליון צופים בממוצע ובעונתה העשירית והאחרונה הגיעה ל 3.19 מיליון צופים. קשה לי להאמין, שבמידה ו The Vampire Diaries תגיע לעונה עשירית היא תניב מספרים דומים. The Vampire Diaries הגיעה כבר בעונה השנייה שלה רק 3.19 מיליון צופים (ירידה מ 4.6 של העונה הראשונה). מהנקודה הזאת צפויה לסדרה רק ירידה. יכול להיות, שבמידה וברשת היו משאירים את סמולוויל ביום חמישי הסדרה הייתה ממשיכה (בצורה זו או אחרת) מעבר לעונה עשירית.

לכך ש Ringer של שרה מישל גלר חוזרת השבוע בפרקים חדשים. הפרק האחרון של הסדרה לפני היציאה לחופשה, הפרק העשירי, שודר ב 29 בנובמבר ואילו הפרק האחד עשרה ישודר ב 31 בינואר. כלומר, יעברו יותר מחודשיים בין הפרקים. עבור סדרה, אשר נתוני הרייטינג שלה לא היו טובים לפני היציאה לפגרה אלו לא חדשות טובות. רבים מהצופים בדרך כלל זונחים סדרות כאלו ועבור סדרה בעונתה הראשונה אלו "מותרות" שאסור לה לקחת. יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הפרקים הראשונים של הסדרה לאחר חזרתה מחופשה. נתונים אלו יהוו אינדיקציה עבורה באם היא תהיה בדרך לחידוש או שמא תדשדש עד סוף העונה, כאשר בסופה תבוטל. נחכה ונראה.

למצב שרשת FOX נמצאת בו בכל הנוגע להעלאת דרמות חדשות בעונה הבאה. על פי מה שמסתמן בנתוני הרייטינג, Alcatraz פתחה בצורה יפה ונראה שהיא מחזיקה מעמד ו Touch הניבה נתונים יפים מאד בערב הבכורה שלה, נכון שמדובר במשבצת אחרי "אמריקן איידול", אך עדיין מדובר בנתונים יפים מאד והיא עושה רושם שהיא כאן בכדי להישאר. תוסיפו לכך את העובדה ש"האוס" רושמת עלייה בנתונים בחצי השני של העונה ובכך הופכת למועמדת לגיטימית לחידוש, את העובדה ש The Finder התאוששה יפה לאחר פתיחה גרועה והיא כרגע על נתונים טובים, שברשת מעוניינים לחדש את Bones לעונה נוספת ובכך ש"אמריקן איידול" ו The X Factor יחזרו לעונה נוספת, עושה רושם שלא יהיה מקום להעלות יותר מדרמה אחת או שתיים חדשות בעונה הבאה אם בכלל. לא פלא שברשת הזמינו עד עתה רק 4 פיילוטים לדרמות והם מתלבטים אם להזמין עוד פיילוט אחד אחרון. עושה רושם שברשת יתמקדו השנה יותר בקומדיות מאשר בדרמות בכל מה שקשור לעונת הפיילוטים.

3 תגובות:

שקד אמר/ה...

יומני הערפד לא הניבה 4.6 מיליון בעונה הראשונה וסמולוויל לא 3.19 בעונתה העשירית, תסתכל בכל הנתונים ותבין שיש לויקיפדיה טעות.

D1D1 אמר/ה...

זו לא טעות משום שמחשבים גם את ה DVR.

אנונימי אמר/ה...

מאוד אהבתי את העיצוב החדש של הפינה בוודאי שתם לב ש...
לא חושב שזה קשור אבל גם התוכן הפך להיות יותר מעניין :)

תמשיך בעבודה הטובה!