יום שבת, 7 בינואר 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: דקסטר, נקמה, המנטליסט, יומני הערפד, האנטומיה של גריי, צווארון לבן ועוד...

נתחיל בשאלה על דקסטר:

אפשר לפחות דעה כללית על העונה השישית של דקסטר?



תגובה:

כתבתי עליה כתבת "שלב סיכום עונה", אשחרר בקרוב.

מאור שאל שאלה כללית:

לאיזה סדרה יש את הרייטינג הכי גבוה בטלוויזיה?



תגובה:

אם נוציא את תוכניות הריאלטי אז Modern Family נמצאת כרגע בראש (לאחר ההתרסקות של "שני גברים וחצי").

גם השאלות הבאות הן כלליות:

1. איך היו החזרות של abc family ?

2. אפשר השבוע כבר להחזיר את פינת הרייטינג לא ?

ושאלה נוספת באותו נושא:

3. הנתונים של the secret life of the american teenager היו טובים לפני הפגרה ובכללי? יש סיכוי לעוד עונה ?



תגובה:

1. Pretty Little Liars פתחה את החצי השני של העונה עם 3.342 מיליון צופים. מדובר בירידה מ 4.2 מיליון צופים שצפו בפרק פתיחת החלק השני של העונה הראשונה וירידה מ 3.7 מיליון צופים שהגיעו לצפות בפרק פתיחת העונה השנייה ששודר בקיץ, אך צריך לזכור שבחורף נתוני סדרות הכבלים יורדים ועדיין מדובר בנתונים מעולים. כמו כן, פרק סיום עונת הקיץ הניב רק 2.5 כך שבנתונים אלו הסדרה רשמה עליה. The Lying Game הניבה 1.8 מיליון צופים ובכך רשמה עליה של 29% מפרק פתיחת הסדרה, נתונים טובים. Switched At Birth הניבה 2.739 מיליון צופים בפרק החזרה שלה מחופשה ובכך היא מייצבת את עצמה כסדרה לגיטימית של הרשת עם נתונים טובים פלוס. Jane By Design פתחה רק עם 1.612 מיליון צופים ועתידה נראה לוט בערפל, נתוני הפרקים הבאים יראו לאיזה כיוון הסדרה נוטה.

2. פינת הרייטינג ירדה משום שלא היה טעם להשאירה בחודש דצמבר, אולם היא לא תחזור משום שאין לי זמן מדי יום לעדכן נתוני רייטינג.

נעבור לשאלה על סדרה של רשת USA:

מה עם White Collar? היא כבר לא משודרת מלא זמן... מה זאת הפגרה הארוכה הזאת?



תגובה:

הסדרה חוזרת ב 17 בינואר ב 6 פרקים חדשים ותחזור בעונה רביעית בחודשי הקיץ. כך הרשת נוהגת עם הסדרה הזאת: תשעה או עשרה פרקים בחודשי הקיץ ושאר הפרקים של העונה מחודש ינואר.

השאלות הבאות מתייחסת לסדרה The Vampire Diaries:

שאלה ראשונה: איך היו הנתונים של יומני הערפד בחזרה מהפגרה ?

אתה חושב שהמלך להוציא את ג'רמי מיומני הערפד היה נכון ? או שבכלל יש כוונה להחזיר אותו ?

שאלה שנייה: העובדה שטורי דויטו הגיעה ליומני הערפד השפיעה על הנתונים באותו הפרק?



תגובה:

הסדרה חזרה עם עלייה מ 1.4 ל 1.5 ובמספר הצופים הכללי היא הגיעה ל 3.32 מיליון צופים. עדיין נתונים מעולים.

לגבי ג'רמי, כבר טענתי שמדובר בדמות המעניינת ביותר בסדרה. לגבי חזרתו, אני לא מפרסם יותר ספויילרים לגבי המשך העונה שלה. פרסמתי די והותר לעת הנוכחית. ספויילרים נוספים רק יהרסו את חווית הצפייה.

לגבי טורי דויטו, אני חושב שהרייטינג שלה הסדרה מסתובב סביב 1.4-1.1 והפעם חלה עליה קלה. אולם צריך לזכור שלא ניצבו מולה סדרות עם פרקים חדשים. נחכה לנתוני הפרק הבא בכדי להיות חכמים יותר.

ויש גם שאלות שמתייחסות ל Grey's Anatomy:

הראשונה מתייחסת לכך שהדמויות של דרק ולקסי יגיעו ל Private Practice:


לאא לקסי!!!!
זה יהיה בפרק המיוחד?

והשנייה מבקשת התייחסות לפרסום ספציפי:

אתה יכול להסביר קצת על הכתבה הבאה:
http://www.tvline.com/2012/01/greys-anatomy-season-8-finale-spoilers-2/זה אומר שלא תהיה עוד עונה?



תגובה:

לגבי השאלה הראשונה, התשובה היא לא, ההגעה הזמנית המדוברת של לקסי ודרק ל Private Practice היא לפרק אחר ולא בפרק האלטרנטיבי המדובר.

לגבי הפרסום, הכתבה מציינת ששונדה ריימס, יוצרת הסדרה, קבעה כיצד העונה השמינית עומדת להסתיים מבלי לדעת אילו מכוכביה יחזרו לעונה הבאה. כזכור, יש מספר שחקנים שהשנה מסיימים את החוזה ולא ברור אם הם יחתמו על חוזה חדש. בין הדמויות המדוברות ניתן למצוא את מרדית', דרק ואלכס. ריימס הודיעה שהסיפור עד תום העונה כבר מסודר כך שלא משנה לה באם הכוכבים יחתמו על החוזה החדש או לא. אבל לא צריך לטעות, הסדרה תחזור לעונה נוספת. הרשת לא תוותר על מסחטת רייטינג שכזאת. מה יקרה בעונה הבאה במידה והכוכבים הנ"ל לא יחתמו ? זה כבר סיפור אחר.

ויש גם שאלה בנוגע ליקירת הבלוג:

יקירת הבלוג החדשה דומה לשחקנית מהמעגל הסודי. היא קשורה אליה?



תגובה:

לא, קירסטן היא שחקנית אופרת סבון ששיחקה בסדרות כמו "ימי חיינו" ו"ג'נרל הוספיטל". אין לה שום קשר לבריט רוברטסון מ"המעגל הסודי".

ועכשיו, לשאלות שהגיעו במייל:

נתחיל עם מקבץ שאלות:
רציתי לשאול אם בטוח תפסיק לעדכן אותו בחודש הקרוב? ואולי תוכל לפרסם אותו נניח פעם בשבוע במקום כל יום?
ומה אתה חושב על הסדרות החדשות:טרה נובה(לדעתי קצת איכזב), נקמה, ו2 בחורות מרוששות(שתי הסדרות שהכי אהבתי העונה)?



תגובה:

לגבי עדכון הבלוג, עדיין לא אפסיק לעדכן אותו לחלוטין, אולם אפחית את מידת הפרסומים שבו. כבר עתה שמתם לב שיש מיעוט של ידיעות. לצערי, בשל מחסור בזמן, המגמה תמשך. אני לא יודע מתי אוכל לעדכן. בכל מקרה, עדכון יומי כבר לא יהיה.
לגבי הסדרות ששאלת, את טרה נובה לא יצא לי לראות מעבר למספר דקות פה ושם, ממה שראיתי לא התרשמתי יותר מדי. כשייצא לי אראה את כל העונה ברצף. לגבי נקמה, אני משוחד משום שאני אוהב את השחקנית הראשית עוד מימיה בסדרה אוורווד. לטעמי סדרה נחמדה מאד. ואגב, אני ממליץ לכל מי שאהב את הסדרה לקרוא את הספר שבהשראתו הסדרה, "הרוזן ממונטה כריסטו", יצירת מופת. ולראות את הסרטים זה ממש לא נחשב. לגבי 2 בחורות מרוששות, סדרה בסדר עם הבלחות פה ושם, אבל לא משהו היסטרי כמו The Big Bang Theory.

השאלה הבאה מתייחסת לאחת הסדרות האהובות עלי:

מה ההיגיון לא לחדש סידרה שנתוניה לא יורדים מ-11 מיליון צופים לפרק (The Mentalist) ? זו אחת הסדרות היציבות ביותר של הערוץ.



תגובה:

בפעם המיליון ואחד, למספר הצופים הכללי אין שום ערך, צריך לשים לב אל נק' המדד בלבד. לא שמת לב שאני לפעמים ממקם את הסדרה בגזרת הנתונים הבינוניים מבחינת נתוני הרייטינג שלה ? והעונה, היא ירדה למספרים ששמים אותה בבעיה קלה מבחינת חידוש, אם כי אני עדיין חושב שהיא תחודש ולו בגלל שיש לרשת מספר סדרות עם נתונים פחות טובים ממנה והרשת לא נוטה לבטל סדרות רבות בכל עונה.


ולסיום, מספר הערות:

1. מחר אשחרר "שלב סיכום עונה" לסדרה ישראלית וכן, מחקר קטן שערכתי.

2. כפי שכבר עניתי בפוסט לאחת השאלות, פינת הרייטינג לא תחזור מפאת חוסר זמן (לא לחינם התרעתי על כך מספר פעמים). אין טעם להתחיל לשאול לגבי כל סדרה בנפרד. היום עניתי על שאלה בנידון על "יומני הערפד" מכיון שלא הודעתי על כך מראש.

3. מגזין הגברים Complex פרסם לפני מספר שבועות את רשימת 50 הנשים היהודיות הלוהטות. לאחר עיון ברשימה שלו הגעתי למסקנה שמתוך ה 50 ישנן נשים רבות שלא צריכות להופיע בה ומצד שני הסדרה גם חסרה מספר שמות מרכזיים ושהייתי מאגן את הדירוגים באופן שונה. לכן, בקרוב אפרסם רשימה משלי של 25 הנשים היהודיות הלוהטות ביותר.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על התשובות.

עוד שאלה-
מה דעתך על הסדרה אוטאר? (the last airbender) ומה צופן העתיד לעולם של הסדרה? (שמעתי שיהיה ספין אוף ואני רוצה לדעת אם יהיה עוד משהו)

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובות ! אני לא יודע אם זה בסדר לבקש ...אבל אתה יכול לפרסם מקום בו נוכל בכל זאת להתעדכן בנוגע לרייטינג של הסדרות, אפילו אם אתה כבר לא מפרסם ? תודה בכל מקרה !

אנונימי אמר/ה...

על איזו התרסקות של 2 גברים וחצי אתה מדבר? יש לה העונה כמעט נתונים זהים לאלו של העונה הקודמת, מינוס פלוס כמה נק׳ מדד לא קריטיות. אף אחד לא באמת האמין שהסדרה תצליח להחזיק את הנתונים של תחילת העונה עם ההופעה של קוצ׳ר, אז גם לזה אי אפשר לקרוא התרסקות. משווים בין עונות, לא בין פרקים בעונה אחת. הסיבה היחידה ששני גברים וחצי כבר לא בראש הצפייה, היא כי בעוד שהיא נשארה עם נתונים דומים משנה שעברה, סדרות אחרות (למזלנו) התחילו לנסוק העונה, ביניהן המפץ הגדול וכמובן משפחה מודרנית.