יום שני, 23 בינואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



לנתוני הרייטינג של שעת הקומדיות ביום רביעי של רשת NBC, כאשר הרשת נאלצה להתמודד מול ערב של "אמריקן איידול" בפעם הראשונה. Whitney, אשר הניבה 2.0 נק' מדד בשבוע שעבר וגירדה באופן קבוע את הנתונים הנ"ל במהלך העונה ירדה ל 1.6 נק' מדד !!! גם במספר הצופים הכללי ירדה הסדרה מ 5.79 ל 4.15 מיליון צופים. Are You There, Chelsea?, אשר פתחה עם 2.3 נק' מדד לפרק הראשון שלה ירדה ל 1.7 נק' מדד. ובמספר הצופים הכללי הסדרה הידרדרה מ 6.18 ל 4.21 מיליון צופים. מעניין יהיה לראות אם המגמה תמשך. משום, שנכון לעכשיו הנתונים הללו גבוליים מאד עבור הסדרות, ירידה מתחת ל 1.4 נק' מדד תוביל לביטולן בתום העונה.

לעלייה המפתיעה מאד של הסדרה The Lying Game. בחצי הראשון של העונה שלה, כאשר עלתה לשידור לקראת סוף תקופת הקיץ, הסדרה הניבה בקושי 0.4 נק' מדד ואילו בפרק השלישי של הסדרה מאז שהיא חזרה מהפגרה, אשר שודר השבוע, היא כבר הצליחה להגיע לנתונים של 0.7 נק' מדד !!! רק לשם השוואה, Pretty Little Lairs, אחד מהלהיטים הגדולים של הרשת, הניבה ביום שני נתונים של 1.1 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הסדרה הצליחה להמשיך את קו העלייה בה היא נמצאת. בפרק החזרה מהפגרה הסדרה הצליחה להניב 1.8 מיליון צופים, כאשר היה צפוי שהסדרה תרשום עלייה, במיוחד לאור העובדה שהיא לא התמודדה מול סדרה מושכת קהל לצעירים באותה תקופה. גם הירידה בפרק השני ל 1.5 מיליון הייתה צפויה, אך העלייה השבוע ל 1.7 מיליון צופים ממשיכה להפתיע. צריך גם לזכור שבתקופת החורף סדרות כבלים בדרך כלל מאבדות גובה ואילו הסדרה הנ"ל, שברגע האחרון קיבלה הזמנה לפרקים נוספים דווקא מנצלת את ההזדמנות השנייה שקיבלה.

לנתונים הבינוניים מאד של הסדרה החדשה של רשת ABC Family העונה לשם Jane By Design. הסדרה הניבה נתונים סבירים של 1.61 מיליון צופים בפרק הפתיחה שלה, במיוחד לאור העובדה שהסדרה עלתה בתקופת החורף והיא משודרת אל מול הסדרות הבולטות של הרשתות הגדולות. בפרק השני שלה הנתונים צנחו ל 1.12 מיליון צופים בלבד. הפרק השלישי הפתיע לטובה והניב 1.34 מיליון צופים. נכון לעכשיו, לא מדובר בנתונים מעודדים עבור הרשת, שכבר עומלת בימים אלו על שלשה פיילוטים חדשים לדרמות ושתי קומדיות חדשות. ולאור ההצלחה בתקופה האחרונה של The Lying Game חרב הביטול מתחילה לשבת על צוואר ההפקה.

לירידה של The Vampire Diaries בשבועיים שהיא נאלצה להתמודד מול שאר הרשתות. רבים מהצופים תהו כיצד הסדרה מצליחה להניב נתונים מעולים של 1.5 נק' מדד. טענתי מספר פעמים, ואפילו עוד לפני שהעונה החלה, שהנתונים האמיתיים של הסדרה ינועו העונה בין 1.1 ל 1.4 נק' מדד ושנתונים מעבר לכך יהוו חריגה. ואכן, בשבוע הראשון שהיא נאלצה להתמודד מול שאר הרשתות הגדולות הסדרה ירדה מהר מאד לנתונים של 1.2 נק' מדד, וכאשר "אמריקן איידול" נוספה השבוע הנתונים ירדו שלב נוסף ל 1.1 נק' מדד. אלו כבר נתונים שמתאימים לה יותר. לצופים שתוהים אם ירידה שכזאת צריכה להפחיד את מעריציה לקראת חידוש אפשרי לעונה נוספת. התשובה היא: לא.

לירידה בנתונים של Nikita. כזכור, בלוח ההערכות האחרון שערכתי ציינתי שהסדרה נמצאת בבעיה מבחינת נתוני הרייטינג שלה. רבים חשבו שהעלייה הזמנית מ 0.5 ל 0.6 נק' מדד תהווה עליית מדרגה עבור הסדרה התבדה, כאשר הסדרה חזרה מהר מאד מ 0.6 ל 0.5 נק' מדד. עדיין מדובר בנתונים הגרועים ביותר עבור הרשת. צריך גם לזכור, שהרשת הזמינה עד עתה 3 פיילוטים לסדרות לעונה הבאה והיא עתידה להזמין לפחות 5 פיילוטים נוספים. במידה ונניח שהרשת לא תהפוך את כל הפיילוטים לסדרות צריך לצאת מנקודת הנחה שהיא תאשר לפחות בין שניים לשלש. נכון לעכשיו, רק One Tree Hill מסתיימת בתום העונה. לכן סדרות כגון Nikita ו Gossip Girl צריכות לחשוש מפני ביטול היות והן מניבות עבור הרשת את הנתונים הגרועים ביותר.

לנתונים הגרועים במיוחד של הסדרה The Finder. הספין אוף של הסדרה Bones קיבל בערב הפתיחה שלו 1.7 נק' מדד בלבד. בהפקת התוכנית בוודאי חיכו לראות כיצד השיבוץ של התוכנית אחריי "אמריקן איידול" יקפיץ את הנתונים שלה. כאשר הגיעו הנתונים של הפרק השני, ששובץ אחרי "אמריקן איידול" ניתן היה לראות עלייה בנתונים, אך לצערם הספרות נעצרו על 2.2 נק' מדד בלבד. אלו נתונים גרועים במיוחד לסדרה ובמיוחד כאשר "אמריקן איידול" הניחה לה מקפצה ראויה בדמות 5.7 נק' מדד. הנתונים של הסדרה חייבים לעלות בכדי שיהיה לה סיכוי לשרוד.

לירידה התלולה של הסדרה The Firm בנתוני הרייטינג. בשבוע שעבר פרסמתי ביקורת על הסדרה וטענתי שמדובר בסדרה בינונית מאד. הצופים האמריקאים מבחינים בכך ונתוני הרייטינג של הסדרה צונחים משבוע לשבוע. הנתונים הצביעו על 1.4 נק' מדד בפרק הפיילוט הכפול, ירדו ל 1.0 בפרק השלישי והשבוע המשיכו לצנוח ל 0.9 נק' מדד. היות וצילומי העונה הראשונה של הסדרה בת 22 הפרקים הסתיימו לפני שהעונה החלה נשאלת השאלה: באיזו שלב הרשת תוריד את הסדרה מלוח המשדרים ותדחף את שידור שאר פרקיה לתקופת הקיץ או שתעלה את הפרקים לרשת ? לפי דעתי, השעה לכך קרובה מאד וירידה אחת נוספת או שתיים יגרמו לרשת להוציא את ההודעה. בכל מקרה, עונה שנייה הסדרה לא תראה.

לכך שהנתונים של 30 רוק לא טובים מנתוניה של Community. אם נתעלם מנתוני פרק החזרה, אשר הראו את הניקוד של 1.8 נק' מדד, הרי שכבר בשבוע השני של העונה הסדרה הניבה 1.6 נק' מדד בלבד. אלו הנתונים הממוצעים (פחות או יותר) של Community. יהיו קוראים שינסו לתרץ זאת בהתמודדות של הסדרה מול "אמריקן איידול", מפלצת רייטינג, בעוד ש Community נאלצה להתמודד מול נתונים נמוכים בהרבה של The X Factor. לכך אני אומר: Parks & Recreation, אשר שודרה לאחר 30 רוק ועדיין התמודדה מול "אמריקן איידול", דווקא נשארה על 1.9 נק' מדד. המסקנה היא, שגם 30 רוק לא מצליחה להתרומם ולהניב נתונים גבוהים עבור רשת NBC. מעניין יהיה לראות האם רשת NBC תחדש את 30 רוק או את Community, במידה והיא תחדש את השתיים הרשת למעשה מודה בתבוסה שהיא רשת סוג ב שאולי מצליחה לייצר סדרות איכות אך לא מצליחה להתמודד מול הרשתות הגדולות (FOX, CBS) מבחינת נתוני הרייטינג.

לנתונים היפים של The Mentalist ובמיוחד Person Of Interest לאחר החזרה מחופשת החגים. לפני חופשת החגים, שתי הסדרות היו במצב לא כל כך טוב, אולם כבר בשבוע החזרה שתיהן רשמו עליה. The Mentalist עלתה ל 2.7 בשבוע הראשון ואילו Person Of Interest רשמה 3.2 נק' מדד. בשבוע השני שתי הסדרות המשיכו להנפיק נתונים טובים של 3.2 נק' מדד ל Person Of Interest ו 3.0 ל The Mentalist. עכשיו אתם מבינים מדוע טענתי שלא צריך להתייחס לנתונים של הסדרות בחודש דצמבר ?

לנתוני הרייטינג של יום שישי האחרון. רשת ה CW לא שידרה ביום שישי זה פרקים חדשים עבור הסדרות Nikita ו Supernatural. ניתן היה לחשוב ש Fringe תצליח להתרומם מהנתונים החלשים שלה בהעדר תחרות מול Supernatural, אך הרשת שמרה על נתונים גרועים של 1.1 נק' מדד. המעריצים העדיפו ללכת לצפות בפרק חדש של Grimm, אשר זינקה מ 1.4 ל 1.8 נק' מדד, מאשר לעזור ל Fringe להתאושש. כמה חבל. עושה רושם שחרב הביטול על הסדרה מתקרבת בצעדי ענק. הידיעות האחרונות שמגיעות מהרשת גורסות, שרק במידה ובהפקה יסכימו להורדה מאסיבית בעלויות הסדרה תשוב לעונה נוספת. השאלה היא רק עד כמה מאסיבית ההורדה בעלויות צריכה להיות והאם ההפקה תסכים לכך. דרך אגב, ביום שישי האחרון "צ'אק" השיגה את הנתונים הטובים ביותר שלה העונה כאשר העמידה 1.1 נק' מדד. גם במקרה שלה ניתן להצטער שהמעריצים לא עזרו לה, משום שלפי דעתי, במידה והסדרה הייתה משיגה במשך כל העונה נתונים של 1.6 נק' מדד בכל שבוע היא הייתה מקבלת לפחות 9 פרקים נוספים ואולי גם עונה נוספת, למרות שברשת NBC הצהירו שמדובר בעונתה האחרונה. במקום זאת, ביום שיש הקרוב הסדרה תסתיים. חבל.

לכך שהסדרה Sherlock סיימה לפני כשבוע את העונה השנייה שלה. כפי שקוראי הבלוג בוודאי יודעים, הסדרה חודשה כבר לעונה שלישית. כזכור, עברו כ 16 חודשים מסיום העונה הראשונה לעליית העונה השנייה. סטיבן מופאט, אחד מהאנשים מאחורי יצירת הסדרה, טען כי מעריצי הסדרה לא יצטרכו לחכות זמן כה רב לעונה הבאה של הסדרה. מעניין מה זה אומר ומתי הסדרה תשוב לעונתה השלישית. דרך אגב, נתוני העונה השנייה של הסדרה טובים יותר מנתוני העונה הראשונה. הנתון המעניין עוד יותר הוא, ששני הפרקים הראשונים הניבו 10.66 ו 10.27 מיליון צופים בהתאמה, אך פרק סיום העונה הניב 9.78 מיליון צופים בלבד. מעניין מדוע המשיכה הירידה גם בפרק האחרון, כאשר בדרך כלל בפרקים אחרונים הנתונים עולים (בעונה הראשונה "שרלוק" רשמה עליה בנתונים מהפרק השני לשלישי).

לסיפור הטיפשי שהסדרה Pan Am העלתה. נכון, הסדרה אמורה לעסוק בנושא שחרור המיני, אחד המאפיינים של שנות השישים, אך בשביל מה להעלות סיפור לסבי (או רמיזה לסיפור שכזה) ? בעבר, שימוש בסיפור לסבי בסדרת טלוויזיה היה מעלה תהיות ובאז גדול בתקשורת, אך היום שימוש בסיפור שכזה מראה עד כמה מיואשת ההפקה, אשר מעוניינת שסיפור שכזה יעלה לה את נתוני הרייטינג. ואני שואל, בשביל מה ? הסדרה מבחינה מעשית בוטלה, היה להפקה שם גדול בידיים בדמות אשלי גרין, אז מדוע לא לסגור את הסיפור בצורה נורמאלית ולא ליצור מצב שהדמות בה אשלי גרין, שזה עתה זכתה להצעת נישואין, היא למעשה לסבית בארון, והיא מנשקת את כריסטינה ריצ'י ? חבל, משום שלאחר התחלה גרועה, לקראת אמצע העונה הסדרה דווקא השתפרה. אין לי בעיה שיעלו סיפור לסבי או הומוסקסואלי, אבל שיהיה רלוונטי. לצערי, זה ממש לא המקרה הנ"ל. יכול מאד להיות שבהפקה רצו לשחרר את הדמות של טד בכל זאת להיות עם לורה בה הוא היה מאוהב בחלק הראשון שלה העונה והיות ואשלי גרין הייתה חתומה ל 4 פרקים בלבד, זו הייתה הדרך היחידה בה יכלו לפרק את מערכת היחסים של טד ואמנדה (אשלי גרין). בכל זאת, לפחות יצא לנו לראות את אשלי גרין המדהימה, גם אם זה היה ל 4 פרקים בלבד...

לידיעות אודות חזרה אפשרית של קתרין הייגל ל Grey's Anatomy. בשבוע האחרון צצה ידיעה שבהפקה פנו לשחקנית לחזור להופעת אורחת בסדרה. כביכול, השחקנית הודיעה שהיא תשמח לחזור, אך בפועל שום דבר לא יצא מכך בצורה מעשית. הרשו לי להניח שבסופו של דבר שום דבר גם לא ייצא מכך. השחקנית עברה להפקה וככל הנראה במידה והפרויקט שלה, אשר עדיין מחכה לתשובה מרשת ה CW, יאושר, גם לככב בו. כך שקשה לי להאמין שהיא אכן תחזור. בכל מקרה, גם אם זה יקרה, זה לא אמור להיות מעבר לפרק או שניים. דרך אגב, מעריצי הסדרה בוודאי זוכרים שרייצ'ל טיילור השיבה בשלילה לחזרה לסדרה, למרות שהסדרה שלה "המלאכיות של צ'ארלי" בוטלה כבר בתחילת העונה. מסכן אלכס, הנשים שלו זונחות אותו...

לאיזה עולם תוכניות הריאלטי הביאו אותנו. עולם שבו עורכים תוכנית "כוכב נולד" לילדים קטנים, או בשמה השני "בית הספר למוזיקה". לנצל ילדים תמימים בכדי להראות רווחים, לפי דעתי, נופל בקטגוריה הגרועה ביותר שיש. אז נכון, הילדים חמודים מאד והם בהחלט רוצים להראות והופעה בטלוויזיה מעלה להם קצת את האגו בכך שכולם מזהים אותם, אבל זה עדיין ניצול לטובת רווח. גם תוכנית "האח הגדול" היא התגלמות הזבל הטלוויזיוני. ולראייה מה שקרה בגרסה של התוכנית בברזיל, כאשר אחד המתחרים נאשם באונס. אבל למעשה, בפועל התוכנית הזאת היא מציצנות לשמה ובזבוז זמן של אנשים שאין להם משהו אחר לעשות. במה התוכנית הזאת תורמת ? כלום, היא רק מזיקה. לפי דעתי, ואני חוזר על הדעה הזאת בפני כל מי ששואל אותי, הגיע הזמן להוריד את כל תוכניות הריאלטי מהאוויר. יהיו שיגידו שהציבור אוהב את התוכניות הללו ולראייה הרייטינג הגבוה שלהן. כמענה לכך, אני מצטט בכל פעם את השורה מתוך השיר "מחכים למשיח" של שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם". אין משפט מתאים יותר ממנו. זבל טלוויזיוני ולא יותר מכך. ואני מתפלא שאנשים לא מבינים זאת ומפסיקים לצפות. לאן הגענו ?

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

30ROCK שמעו את התלונה שלך וצחקו בדיוק על זה בפרק הראשון של העונה בארה"ב.. REALITY SUCKS..

אנונימי אמר/ה...

פינה יפה מאוד: קצר ותמציתי וקולע לגבי כל נושא ונושא.

תודה על ההתייחסות לשרלוק של הBBC.

inon אמר/ה...

תודה על ההתייחסות לשרלוק וקומיוניטי.
מוזר שדווקא הפרק האחרון של העונה של שרלוק שהיה הכי טוב מבין פרקי העונה קיבל את הנתונים הנמוכים ביותר

ניר אמר/ה...

בפרק הראשון של "רוק 30" התייחסו במקרה לנושא הזה של ילדים בריאלטי.

לא יכולתי לראות את הפרק ההוא מבלי להיזכר ב"בית ספר למוסיקה" שלנו.

לגבי נתוני הרייטינג של הסדרה הזאת: אני מוכרח לציין שכבר על ההתחלה אני מרגיש שהעונה הנוכחית לא משהו - אולי יש לזה קשר לנתונים הנמוכים שהיא משיגה ולעובדה שנתוניה דומים לקומיוניטי.

חוץ מזה בל נשכח שהסדרה הזו עברה לכל כך הרבה משבצות שידור. 20:00, 20:30, 21:30, 22:00 (בתקופה של השש קומדיות ברצף). אין לי ספק שזה משפיע לרעה...

אנונימי אמר/ה...

תודה!

אנונימי אמר/ה...

לגבי הנתונים של הפרק השלישי של "שרלוק" - קצת טעית והטעת.. מדובר בנתונים לא רשמיים. ובניגוד לשיטה האמריקאית, כשהנתונים הסופיים מגיעים בבריטניה, יש הבדלים ענקיים של מיליון או שניים צופים לפה או לשם. וליתר דיוק, במקרה של הפרק הזה: 1.88 מיליון צופים יותר. או במילים אחרות, 9.78 מיליון. התעדכן בויקיפדיה.

D1D1 אמר/ה...

הנתונים לגבי שרלוק תוקנו.