יום שלישי, 31 בינואר 2012

עונת הפיילוטים: תמונת מצב לגבי 5 רשתות השידור האמריקאיות הגדולות, גרסה 3.



נראה שהחלון של הרשתות להזמנת פיילוטים לפרויקטים החדשים שלהם מצטמצם ככל שהשנים עוברות. הרשתות היו בדרך כלל מתחילות בהזמנות באיטיות לאחר תקופת החגים, כאשר בחודש ינואר הן היו מתמקדות רק בדרמות ורק לאחר שהיו מסיימות להתעסק בהזמנת פיילוטים לדרמות הן היו עוברות בחודש פברואר להתמקד בקומדיות. ואילו כעת, אנו נמצאים בחודש ינואר, ונראה שהרשתות עומדות לסיים את ההזמנות לדרמות אך גם לקומדיות החדשות שלהן. רשת FOX הודיעה שסיימה להזמין פיילוטים לדרמות (עם אפשרות להכניס ברגע האחרון רק עוד פרויקט אחד נוסף בשם Hieroglyph – דרמת אקשן). גם רשת CBS הודיעה שהיא סיימה להזמין פיילוטים לדרמות לעונה הבאה ואילו רשת NBC הודיעה שהיא סיימה להזמין פיילוטים לקומדיות. כאשר גם במקרה הנ"ל קיים סיכוי שקומדיה נוספת של ג'ו פורט-ג'ו וויזמן-סטיב לויטן, אשר הגיעה אל המדפים אתמול תקבל הזמנה של הרגע האחרון.

בכל מה שקשור לרשת NBC השאלה הגדולה היא לגבי הפרויקט של ג' ג' אברהמס ואריק קריפקה, Revolution, והאם הוא יקבל הזמנה לפיילוט. כרגע הפרויקט תקוע מבלי לקבל תשובה לכל כיוון למרות שיש התחייבות מצד הרשת להפקת הפיילוט. הסיבה לכך שהפרויקט תקוע היא שהוא עובר שכתוב רציני, ולכן לא קיבל את האור הירוק להתחיל בהפקה. עובדה זו מדהימה היות ואי הפקת הפיילוט תגרור קנס של 2 מיליון דולר עבור הרשת.

פרויקט נוסף שיכול להוות את ההזמנה האחרונה של רשת FOX במחלקת הקומדיות שלה היא הקומדיה Goodwin Games מבית היוצר של How I Met Your Mother.

רשת CBS תזמין בוודאי מספר קומדיות נוספות, ככל הנראה אחת מהן תהיה עבור מרטין לורנס, שיש לו חוזה טאלנט עם הרשת. לרשת יש 2 פרויקטים שעומדים בדרישות לכך.

ברשת ABC עוד יכולים להזמין 4 קומדיות ו 2 עד 4 דרמות. הרשת צפויה להתחיל להזמין את הקומדיות לטאלנטים שלה, אשר קיבלו התחייבות לכך, וביניהם הפרויקט של קווין אבוט בכיכובה של רבה מקינטייר, הקומדיה של דיאן אינגליש בכיכובו של ג'ים בלושי והקומדיה של בוב פישר ושון לוי בכיכובה של מנדי מור, אשר משוכתב בימים אלו. גם 2 התסריטים של וויל גלוק עדיין בתחרות, אחד ייכתב על ידו והשני, Walk Of Shame, על ידי קייסי ווילסון, וג'ון דייאן רפאל. פרויקט נוסף ששמו עדיין באוויר היא קומדיית הכבאים של פיטר נולן. בצד של הדרמות, ניתן לציין את Penoza של מליסה רוזנברג, Gotham של מייקל גרין, Courtroom 302 של נוח הוליי, דרמה בסגנון של ד"ר ג'קיל ומסטר הייד של מאט לופז, Apostles של פול שרינג, דרמות המדע בידיוני של ג'ון פאברו\רוברטו, אורקי\סת, גריין\מייקל וכן Mistresses של ק ג' סטיינברג ולבסוף Suburban Shootout של ביירון באלסקו.

ברשת ה CW הזמינו עד עתה 5 פיילוטים לדרמות והם יכולים להזמין בין 2 ל 4 פיילוטים נוספים. הדרמה של ג' ג' אברהמס ושון ראיין, אשר תתרחש בבית מלון, צוברת באז טוב בימים האחרונים, כמו גם הפרויקט של יוצאות הסדרה "באפי", אליזבת קראפט ושרה פין. ה"סוסים השחורים" יכולים להיות הגרסה האמריקאית ל"דני הוליווד" שעדיין בחיים ו Deadman של אריק קריפקה. עדיין לא ברור באם הרשת תזמין פיילוטים לקומדיות מאחר והם הצהירו שהם חוזרים ל"זירה" הזאת ויכול להיות שיאשרו קומדיה אחת או שתיים.

הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: